[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق یازده‌گانه ، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نودمین جلسه عادی این کمیسیون و بازدید میدانی از پروژه‌های شهرداری منطقه ۶ گفت: پروژه‌های عمرانی متعددی در همه مناطق یازده‌گانه تعریف و بر اساس بودجه و اعتبارات مصوب در حال اجراست.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نودمین جلسه عادی کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز که با بازدید میدانی و محوریت بررسی پروژه‌های عمرانی منطقه ۶ و لوایح ارسالی شهرداری به کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورا در شهرداری منطقه ۶ برگزار شد.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در این راستا اظهار کرد: پروژه‌های لوله‌گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث بوستان‌های محله‌ای، بهسازی، ایجاد و مرمت فضای سبز، لکه‌گیری و جهش آسفالت معابر در حال اجرا و پروژه و اصلاح هندسی سه‌راه قدوسی غربی به خیابان وکلا به اتمام رسیده است.
رضا محمدیان تأکید کرد: بخشی از پروژه‌ها تا دهه فجر و بخشی دیگر تا اردیبهشت سال آینده به مناسبت هفته شیراز افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. او با رضایتمندی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های منطقه ۶ گفت: در محدوده این منطقه بالغ‌بر۵۰ پروژه محله‌ای در حال اجراست و مجموعه مدیریت شهری در این منطقه تمام سعی و کوشش خود را در جهت رفاه حال شهروندان به کار گرفته است تا این پروژه‌ها هرچه زودتر به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار گیرد. رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه ۶ گفت: در شهرداری شیراز پروژه‌های عمرانی متعددی در همه مناطق یازده‌گانه تعریف و بر اساس بودجه و اعتبارات مصوب در حال اجراست. در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون مذکور، مدیران و کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شهرداری شهردار منطقه و معاونین او برگزار شد، شهردار منطقه ۶ شیراز به تشریح وضعیت پروژه‌های عمرانی و ترافیکی سطح منطقه پرداخت. مسعود قادری با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای سطح منطقه در زمینه‌های خدماتی، فضای سبز و محرومیت‌زدایی عنوان کرد: عملیات اجرایی ساماندهی آبراه شهرک جوادیه و پردیس بااعتبار ۹۰ میلیارد ریال از پروژه‌های محرومیت‌زدایی منطقه ۶، آغازشده‌ است.
او بااهمیت خواندن پروژه ساماندهی مسیل‌ها و هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی معابر (کنترل سیلاب) در شهرک جوادیه و پردیس گفت: یکی از مشکلات و دغدغه شهروندان شهرک‌های مذکور، آب‌گرفتگی معابر و خطر بروز سیلاب در این دو شهرک در مواقع بارندگی است که پروژه ساماندهی مسیل و آبراه مذکور در لیست اجرایی منطقه ۶ قرارگرفته است.
شهردار منطقه ۶ شیراز افزود: رفع مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی و ساماندهی کانال در شهرک‌های جوادیه و پردیس از اهداف اجرای این پروژه است. قادری گفت: بنا بر ضرورت خدمت‌رسانی به شهروندان و به‌منظور تسهیل در عبور و مرور، کاهش حجم ترافیک و همچنین افزایش ایمنی تردد شهروندان، احداث مسیر کندرو برای خودروهای عبوری تحت عنوان اصلاح طرح هندسی ترافیکی خیابان وکلا به سه‌راه قدوسی غربی انجام شد.
او با اشاره به گره ترافیکی خصوصاً در برخی از ساعت‌های شبانه‌روز در این محور بیان کرد: کاهش بار ترافیکی و آسان‌سازی فرآیند عبور و مرور برای شهروندان در اولویت اقدامات منطقه است و به‌طورجدی در دستور کار خواهد بود. شهردار منطقه ۶ شیراز اظهارامیدواری کرد: با اجرای این طرح زمینه رضایتمندی شهروندان بیش‌ازپیش فراهم گردد و شاهد رفع گره ترافیکی خیابان وکلا به قدوسی غربی باشیم. قادری با اشاره به رویکرد اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سطح منطقه افزود: برنامه‌ریزی اجرای پروژه‌ها بر اساس نیازسنجی از محلات، نظرات شهروندان و یاوران شورا، رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار، ارتقاء سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان، ایجاد فضای شهری مناسب و حفظ سلامت و امنیت شهروندان دنبال می‌شود. به گفته این مدیر منطقه، با توجه به گستره و نیاز به ایجاد فضاهای شهری جهت استفاده شهروندان، برنامه‌ریزی جهت احداث بوستان‌های کوچک‌مقیاس در زمین‌های در اختیار شهرداری انجام و عملیات احداث در دستور کار اجرا قرار دارد.همچنین در جلسه لوایح ارسالی شهرداری به کمیسیون مذکور موردبررسی و تبادل‌نظر قرار 
گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی