[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

ازدحام گردشگران صدای مردم را در آورد، روزنامه شیراز نوین

ازدحام گردشگران در یک شهر اتریشی که در فهرست میراث یونسکو نیز قرار دارد، باعث شده تا ساکنان شهر نسبت به تعداد زیاد بازدیدکنندگان اعتراض کنند.
به گزارش ایسنا، ورود گردشگران همیشه خبر خوشی برای ساکنان شهرها نیست؛ ساکنان شهر اتریشی «هال‌اشتات» اعتراضاتی را علیه ازدحام گردشگران آغاز کرده‌اند.
«هال‌اشتات» که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد، ‌ فقط حدود ۷۰۰ ساکن دارد، اما در اوج فصل گردشگری، روزانه حدود ۱۰ هزار بازدیدکننده دارد.
با اینکه گردشگری برای اقتصاد «هال‌اشتات» ‌سودآور بوده است؛ برخی از ساکنان این شهر معتقدند که شمار بازدیدکنندگان «هال‌اشتات» بیش از حد است.
«هال‌اشتات» که برای خانه‌های قدیمی‌ چشم‌نواز واقع در سواحل یک دریاچه محصورشده با کوهستان شهرت دارد، در سال‌های اخیر به یک مقصد محبوب برای گردشگران تبدیل شده است.
در سال ۲۰۰۶، زمانی که «هال‌اشتات» در یکی از درام‌های رمانتیک کره‌جنوبی به نمایش درآمد، محبوبیت این شهر در آسیا افزایش پیدا کرد تا اینکه پس از گذشت شش سال یک نسخه مشابه این شهر در چین ساخته شد.
بسیاری از گردشگران به امید سلفی گرفتن با دریاچه، برج بلند، باریک و خاکستری‌رنگ کلیسا و کوهستان چشم‌نوازی که در پس‌زمینه ظاهر می‌شود از این شهر بازدید می‌کنند.
ساکنان این شهر که یکی از پرازدحام‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود، معتقدند تعداد گردشگران به‌ویژه بازدیدکنندگان یک‌روزه که در قالب گروه‌های پرجمعیت وارد شهر می‌شوند، بیش از اندازه زیاد است.
با این‌حال به نظر می‌رسد که در حال حاضر، «هال‌اشتات» نیز همچون «ونیز» ‌و سایر مکان‌هایی که ازدحام گردشگر را تجربه می‌کنند، باید عواقب پیچیده ناشی از محبوبیت بین گردشگران را تحمل کند.
در ماه می بود که ساکنان شهر در اعتراض به آلودگی صوتی و ترافیک، یک دیوار چوبی را در مقابل محبوب‌ترین نقطه بازدیدکنندگان برای ثبت سلفی قرار دادند تا نمای «آلپ» ‌ مسدود شود؛ البته پس از واکنش‌ها به این موضوع در فضای مجازی، این دیوار چوبی حذف شد.
در آن زمان، شهردار شهر گفته بود که می‌خواهد تعداد اتوبوس‌هایی را که از «هال‌اشتات» عبور می‌کنند، به یک‌سوم کاهش دهد.
پیش از همه‌گیری کرونا، ‌ «هال‌اشتات» سالانه میزبان حدود یک میلیون بازدیدکننده بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی