[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد خبر داد: حصار «کوه هوا» برای پلنگ ایران، روزنامه شیراز نوین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد خبر داد:
حصار «کوه هوا» برای پلنگ ایران

برومند: برای سومین بار، یک پلنگ در منطقه حفاظت‌شده کوه‌ هوا مشاهده شده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد با بیان اینکه محیط‌بانان و مأموران حفاظت محیط زیست این شهرستان برای سومین بار، یک پلنگ را در منطقه حفاظت شده «کوه ‌هوا» مشاهده کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که این منطقه به زیستگاهی وسیع و امن برای این گونه تبدیل شود. حمزه برومند با بیان اینکه برای سومین بار بعد از سال‌ها حضور پلنگ در مناطق شکار ممنوع کوه هوا، تأیید شده است، گفت: در پی نصب دوربین تله در نقاط مختلف منطقه کوه‌ هوا چندین ماه قبل پلنگ مشاهده شده بود. هفته گذشته نیز برای دومین بار در نقطه‌ای دیگر از این زیستگاه تصویر این گونه ارزشمند ثبت شد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل ازروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، برومند خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله زیاد بین محل مشاهده پلنگ‌ها امیدواریم که در این زیستگاه تعداد این گونه با ارزش بیشتر از آن باشد که قابل پیش‌بینی است و با اطمینان می‌توان گفت با اقدامات انجام شده، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثبت تصویر توله‌ها و تعداد بیشتری پلنگ خواهیم بود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: این یک خبر خوب برای طبیعت‌دوستان و حافظان این شهرستان محسوب می‌شود و با ثبت این گونه ارزشمند امیدواریم که در این زیستگاه عالی شاهد ثبت گونه‌های دیگر و زادآوری حیوانات وحشی باشیم.
وی اضافه کرد: کوه هوا به دلیل پتانسیل بالا از لحاظ تعداد گونه‌های حیات وحش، زیستگاه عالی و بالقوه برای پلنگ ایرانی است. این را هم باید مد نظر قرار داد که این گونه و دیگر گونه‌های موجود در این منطقه به خاطر وجود دام‌های اهلی، سگ‌های گله و شکارچیان گاه در معرض خطر قرار دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: می‌طلبد در این خصوص برنامه‌های جدی و آموزش‌های بیشتری به جامعه محلی داده شود که در صورت مواجه شدن با این گونه چه عکس‌العملی داشته باشند و همچنین در صورت خسارت به گوسفندانشان احساسی عمل نکنند که باعث آسیب به این گونه باارزش شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی