[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

عدم تیم‌داری لطمه جبران‌ناپذیری به تکواندو استان می‌زند، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
مربی فارسی تیم ملی تکواندو نوجوانان، نسبت به آینده نوجوانان تکواندو فارس در مسیر قهرمانی ابراز نگرانی می‌کند.
در اواسط شهریورماه، دوازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۳ در شهر بیروت لبنان برگزار شد که مهدی رزمیان، ورزشکار نوجوان اهل استان فارس و نماینده شایسته کشورمان در وزن ۴۵- کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره این دوره از مسابقات شد.
مربی رزمیان که در تیم ملی هم حضور داشت، مسعود کاظم‌پور، مربی باتجربه استان فارس بود. او در خصوص این رقابت‌ها گفت: مسابقات لبنان از 11 تا 14 شهریور با حضور 26 کشور و 285 شرکت‌کننده از سراسر قاره کهن برگزار شد. تیم ملی تکواندو ایران هم پس از دو ماه اردوی شبانه‌روزی و مستمر و گذراندن 3 مرحله انتخابی، نفرات برتر خود را شناخت و راهی این رقابت‌ها شد.
کاظم پور افزود: خوشحالم که توانستیم تیم خوبی را آماده کنیم و مهدی رزمیان از استان فارس نیز با شکست تمام رقبا، بازیکن فیکس تیم ملی شد؛ او در لبنان هم با نمایش‌های خیلی خوب به فینال رقابت‌ها رسید و در این مسیر، رقبایی از کشورهای هند، قراقستان و کره جنوبی را شکست داد؛ در فینال هم با اختلاف بسیار کمی، بازی را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.
این مربی باتجربه در پاسخ به این سؤال که چه باید کرد تا این استعدادها زمانی که به سنین بزرگسالی می‌رسند، محو نشوند و بتوانند به مدال‌های بزرگتر دست پیدا کنند، گفت: متأسفانه در استان فارس، این بچه‌ها فقط تا رده‌های نونهالان و نوجوانان حمایت می‌شوند؛ در این رده‌ها صاحب تیم هستیم ولی وقتی به رده بزرگسالان می‌رسند و باید نتیجه تلاش‌هایشان را برداشت کنند، رها می‌شوند؛ استان فارس تیم‌داری نمی‌کند و این ضربه بزرگی به بچه‌های مستعد می‌زند.
مربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد: امسال فارس یک تیم به لیگ بزرگسالان فرستاد، اما همان ابتدای کار، انصرافش را اعلام کرد؛ یکی از راه‌هایی که می‌توانیم بزرگسالان خوبی داشته باشیم، این است که تیم بدهیم. اگر بتوانیم تیم‌داری کنیم و اسپانسر جذب کنیم و هیئت هم حمایت کند، قطعاً این بچه‌ها انگیزه زیادی پیدا می‌کنند و می‌توانند در رده بزرگسالان هم مدال‌آوری کنند، اما متأسفانه فقط در رده نونهالان می‌درخشند و وقتی به رده بزرگسالان می‌رسند، رها می‌شوند و پشتوانه‌ای ندارند؛ این باعث می‌شود که کل تکواندو آسیب ببیند، چون استعدادها مجبورند این رشته را رها کنند.
وی با تشکر از هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو به خاطر حمایتش از مربیان شهرستانی، خطاب به متولیان هیئت تکواندو استان فارس گفت: بچه‌های تکواندو نیاز به حمایت زیادی دارند؛ امسال چند نفر از بچه‌های ما عضو تیم ملی بودند و توقع می‌رفت حمایت بیشتری از سوی هیئت استان صورت بگیرد و امیدوارم شاهد این حمایت‌ها در ادامه باشیم و آقای باوقار(رئیس هیئت تکواندو استان فارس) نیز قول حمایت از مهدی رزمیان را داده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی