[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

شهر راز در دام تاکتیک دفاعی چادرملو، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
روز شنبه از هفته ششم لیگ دسته اول کشور در شیراز و در استادیوم حافظیه تیم شهر راز میزبان تیم چادر ملو یزد بود؛ دیداری حساس بین دو تیم بالانشین جدول که از حساسیت بالایی برخوردار بود.
قبل از این ‌مسابقه، تیم ‌چادرملو با ۱۰ امتیاز در رده سوم‌ قرار داشت و پشت سر این‌ تیم هم تیم شهر راز با ۹ امتیاز در رده چهارم ایستاده بود.
 پیروزی در این‌مسابقه می‌توانست موقعیت هر کدام از این دو تیم را در بالای جدول تثبیت کند و  این خود باعث حساسیت بیشتر این مسابقه شده بود.
 در این مسابقه ستار زارع دست به ترکیب برنده هفته گذشته خود نزده بود و یاران خود را بدون تغییر نسبت به بازی قبل  وارد زمین مسابقه کرد.
شروع بازی با پرس سنگین بازیکنان چادر ملو روی خط هافبک و خط دفاعی تیم شهر راز آغاز شد، به طوری که کار بازی‌سازی هافبک‌های تیم شهر راز و راه‌های ارتباطی با خط حمله این‌تیم با مشکل مواجه شد. چادرملو که سعی داشت بازی را به زمین حریف بکشاند و تیم شهر راز را در زمین خود نگه دارد، تا حدودی در این امر موفق بود و همچنین با یارگیری فشرده با هافبک‌های سرعتی و خلاق تیم شهر راز، توانست تا حدود زیادی از زهر تیم شیرازی بکاهد و در ادامه بازی خوب خود توانست گل اول بازی را در دقیقه 19 روی بی‌نظمی خط دفاع و یک بغل‌پای فنی از درون محوطه جریمه به ثمر برساند.
بعد از این‌ گل زودهنگام در نیمه اول، چادر ملو عقب نشست و چشم به ضدحملات دوخت؛ بازیکنان تیم ‌شهر راز که انگار بعد از گل تازه به خود آمده بودند بازی را دست گرفتند، ولی در نیمه اول، به‌جز یکی دو سانتر خطرناک، موقعیت جدی نصیب این تیم‌ نشد.
بازی در نیمه دوم‌شرایط متفاوتی داشت؛ تیم میهمان که به نظر می‌رسید با همین اندوخته یک گل نیمه اول راضی بود و در نیمه دوم‌ تغییر سیستم داده بود با دفاع چند لایه قصد دفاع از گل زده را داشت و به طور کامل به کارهای دفاعی پرداخت؛ بدین‌ترتیب توپ و میدان در اختیار بازیکنان شهر راز قرار گرفت. نیمه دوم با حملات تیم شهر راز آغاز شد؛ حملاتی که نسبت به نیمه اول نظم و برنامه بهتری به خود گرفته بود؛ چندین حرکت ترکیبی از کناره‌ها و نفوذ و ارسال‌های خطرناک در محوطه جریمه تیم‌ یزدی، برای شیرازی‌ها  ثمری نداشت و با بی‌دقتی مهاجمان این تیم و البته تیزهوشی و جاگیری مناسب خط دفاعی تیم چادر ملو یکی پس از دیگری دفع شد. تیم‌چادر ملو که حتی در ضدحملات هم تنها با یکی دو نفر شرکت می کرد به سایر بازیکنان خود که متمرکز در خط دفاعی بودند اجازه نفوذ نمی‌داد و با چنگ ‌و دندان از اندوخته تک‌گل نیمه اول خود دفاع کرد. 
این تیم در پایان هم توانست با همان یک گل به سه امتیاز باارزش این‌مسابقه دست پیدا کند.
نکته قابل‌توجه در این مسابقه و سایر مسابقات لیگ یک که همواره شاهد آن هستیم، سبک بازی دفاعی تیم‌هایی است که به گل اول مسابقه دست پیدا می‌کنند؛ معمولاً تیم‌ها با زدن یک گل، کاملاً سیستم و تاکتیک تیم خود را تغییر می‌دهند و تمرکز خود را روی کارهای دفاعی و ضدحمله می‌گذارند. 
در این مسابقه هم‌ تیم چادر ملو با توجه به اینکه یکی از تیم‌های باکیفیت و بالای جدول مسابقات بود بعد از یک ‌گل کاملاً به  تاکتیک دفاعی روی آورد و سبک بازی نیمه دوم این تیم بسیار محتاطانه بود.
معمولاً مقابله با چنین سبک بازی برای اکثر تیم‌ها مشکل است و طبیعتاً از کیفیت فنی مسابقات لیگ یک هم می‌کاهد.
تیم شهر راز در این بازی می‌توانست خیلی بهتر از ضربات ایستگاهی در اطراف محوطه جریمه استفاده کند که علی‌رغم چندین فرصت مناسب، نتوانست استفاده مناسبی از ضربات ایستگاهی ببرد و اولین شکست فصل خود را در شیراز متحمل شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی