[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

طوفان‌الاقصی دودمان صهیونیست را به باد خواهد داد، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: طوفان‌الاقصی تا دودمان صهیونیست را به باد ندهد، آرام نخواهد شد؛ چراکه یک جنایت بزرگ علیه بشریت رخ داده است.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره مسئله این روزهای فلسطین و دو مبحث طوفان‌الاقصی و حمله به بیمارستان المعمدانی افزود: طوفان‌الاقصی یک حرکت دفاعی از سوی حماس بود، اقدام حماس حمله به نظامیان صهیونیستی بود که سرزمینشان را اشغال کرده بودند.
آیت‌الله دژکام تصریح کرد: این حمله یک کار دفاعی کاملاً همراه با فتوت و جوانمردی بود که نزدیک به یک هزار اسیر از صهیونیست‌ها گرفتند.
وی تأکید کرد: به هم‌دستان این جنایتکاران می‌گویم که طوفان‌الاقصی تا دودمان شما را به باد ندهد، آرام نخواهد شد؛ چراکه یک جنایت بزرگ علیه بشریت رخ داد و بیمارستانی را که خود آنها هم می‌گویند باید امنیت داشته باشند را بمباران کردند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، این جنایت بزرگ را محکوم کرد، تسلیت گفت و اظهار داشت: همه امت اسلامی امروز در سوگ شهدای غزه هستند.
وی در ادامه با اشاره سیاست‌های کلی در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه عقاید و ارزش‌های اسلامی بنا شده، گفت: یکی از وظایفی که ولی فقیه بر عهده دارد و باید طبق قانون اساسی انجام دهد، تعیین همین سیاست‌ها براساس ارزش‌های اسلامی است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه تلاش‌های زیادی از دهه ۸۰ تاکنون داشته‌اند تا ریل سیاست‌گذاری کشور بر مبنای دین قرار گیرد؛ لذا وظیفه شرعی و قانونی آحاد مردم هم اطاعت از ایشان در این زمینه است.
نماینده ولی ‌فقیه در استان فارس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی بر عدم منافات این سیاست‌ها با ارزش‌های اسلامی تأکید دارند.
وی خاطر نشان کرد: عدالت نیز دومین مسئله‌ای است که رهبری در سیاست‌های ابلاغی بر آن تأکید دارند.
وی با اشاره به اینکه باید جلوی ظلم گرفته شود و سیاست‌گذار در سیاست‌گذاری و مجری در اجرا به این مهم توجه کند، عنوان کرد: مردم باید طعم عدالت را در اجرای سیاست‌ها بچشند.
امام جمعه شیراز با اشاره به نظام انتخابات در جمهوری اسلامی و در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان سال جاری،گفت: مسلماً اجرای سیاست‌ها و قوانین انتخاباتی باید منجر به برقراری عدالت شود، سیاست‌های کلی انتخابات نیز توسط رهبر معظم انقلاب در ۱۸ ماده ابلاغ شده و ایشان چارچوبی کلی تعیین کرده‌اند که با اجرای دقیق آن، انتخاباتی عادلانه برگزار خواهد شد.
آیت‌الله دژکام به نقش ارزش‌های اسلامی در تعیین این سیاست‌ها اشاره کرده و گفت: رهبر معظم انقلاب در بند نخست این سیاست‌ها در رابطه با حوزه‌های انتخاباتی اعلام کردند که بر مبنای جمعیت، این مهم مشخص شود.
وی ادامه داد: اگرچه سیاست ابلاغ شده، اما هنوز برخی از شهرها باید نوع تقسیم‌بندی را تغییر دهند و تعداد نمایندگان آنها اضافه شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: باید عدالت در رأی افراد در انتخابات پیش رو، فراهم شود.
آیت‌الله دژکام افزود: باید امکان تبلیغ مساوی برای کاندیداها فراهم شود، رهبری نیز بر مشخص شدن منابع مجاز و حدود هزینه‌کرد افراد در انتخابات تأکید دارند تا موجب نشود که کسانی که تمکن مالی بیشتری دارند، تخلف کنند.
وی تصریح کرد: باید با همت مجموعه کارگزارن جلوی تخلفات گرفته شود تا انتخاباتی سالم و بدون دغدغه داشته باشیم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: گاهی معتمدین کم‌لطفی می‌کنند؛ در حالی‌که باید تلاش کنند تا عادلانه‌ترین انتخابات برگزار شود.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: دست‌اندرکاران انتخابات باید بیش از پیش توضیح دهند و تبیین کنند، مطالبه‌گران و فعالان فرهنگی نیز نسبت به تبیین سیاست‌های ۱۸ ماده‌ای رهبر انقلاب در ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به هفته عقیدتی ارتش جمهوری اسلامی در پایان گفت: ارتش ما امروز یک ارتش مکتبی، ارزشی، دینی و اسلامی است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی