[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۰۰
  • دوره جدید

گیاهان آپارتمانی حساس با نگهداری دشوار، روزنامه شیراز نوین

نگهداری بعضی از گیاهان در آپارتمان بسیار دشوار است، زیرا به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارند؛ از این‌رو بهتر است گیاهان آپارتمانی حساس را بشناسید.
نگهداری بعضی گیاهان آپارتمانی ممکن است به دلیل نیازهای خاصی که دارند یا حساسیت به عوامل محیطی، نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی دشوارتر باشد؛ این گیاهان ممکن است نیاز به مراقبت و توجه بیشتری داشته باشند. در اینجا به معرفی چند گیاه زیبا، ولی حساس آپارتمانی می‌پردازیم که نگهداری آنها سخت‌تر است.
بنفشه آفریقایی
بنفشه آفریقایی گیاه آپارتمانی محبوبی است با گل‌های زیبا و برگ‌های سبز که نگهداری از آن می‌تواند برای برخی کار دشواری باشد. برای مراقبت از آن شرایطی همچون قرار دادن در مکانی با نور معتدل(نه نور مستقیم آفتاب)، آبیاری منظم با آب در دمای اتاق و از زیر گلدان، استفاده از خاک مناسب مانند خاک کاکتوس، افزایش رطوبت با اسپری کردن و کوددهی در فصل رشد گل‌ها، پرهیز از دست زدن به برگ‌ها و گل‌ها و جابه‌جایی مکرر را باید رعایت کرد.
گیاه سرخس
سرخس یک گیاه آویزی زیبا برای داخل خانه است که نیاز به مراقبت خاصی دارد و رطوبت مناسب برای آن بسیار مهم است. غبارپاشی بر روی برگ‌های سرخس توصیه نمی‌شود. سرخس را در معرض نور مستقیم پنجره‌های جنوبی قرار ندهید، زیرا می‌تواند به سوختن برگ‌های آن منجر شود؛ همچنین، سرخس حساس به تغییر مکان و محیط است؛ بنابراین بهتر است جابه‌جایی آن و تغییر مکان آن را به حداقل برسانید. با جدا کردن برگ‌های خشک و زرد سرخس، ممکن است رشد برگ‌های جدید را تشویق کنید.
گیاه بابا آدم
آلوکازیا(بابا آدم) گیاهی زیباست، اما نیاز به مراقبت دقیق از نیازهای آبی و رطوبتی دارد؛ اگر این گیاه نیاز به آب نداشته باشد، برگ‌ها به حالت افتاده درمی‌آیند. نگه داشتن خاک آلوکازیا مرطوب می‌تواند زیبایی آن را حفظ کند. گیاه‌هایی که به رطوبت بیشتری نیاز دارند، نیازمند مراقبت و توجه بیشتری هستند.
گیاه اُرکیده
اُرکیده‌ها نیاز به محیط‌های مرطوب دارند و نور خورشیدی مستقیم را نمی‌پذیرند؛ رعایت دقیق تناسب میزان آب‌دهی و نور برای موفقیت در نگهداری از اُرکیده‌ها ضروری است و در صورت رعایت نشدن این مسئله مهم، گیاه دچار پژمردگی می شود.
گیاهان ساکولنت
این گیاهان نیاز به خاک با رطوبت خاصی دارند و اشتباهات در آبیاری می‌تواند به سرعت به مرگ برخی از ساکولنت‌ها منجر شود.
گیاه فیکوس لیراتا
فیکوس لیراتا گیاهی با برگ‌های پهن و بزرگ است که نور غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد. آبیاری باید تنها پس از خشک شدن لایه بالایی خاک انجام شود؛ عمدتاً هفتگی یک بار. رطوبت محیط نیز برای این گیاه مهم است و می‌توان با روش‌هایی مانند میستیک کردن برگ‌ها یا قرار دادن ظرف آب در اطراف آن، رطوبت را حفظ کرد. چنانچه هر یک از شرایط لازم در مراقبت از این گیاه رعایت نشود، گیاه دچار مشکل خواهد شد.
گیاه کروتون
کروتون یک گیاه زیبا با برگ‌های ضخیم و براق است، اما نگهداری آن کمی چالشی است. چنانچه در مطلب نگهداری از گیاه آپارتمانی کروتون هم عنوان شد، این گیاه به تغییرات ناگهانی، مثل جابه‌جایی گلدان، حساسیت نشان می‌دهد و اغلب به همین دلیل دچار ریزش برگ و پژمردگی می‌شود.
اگر می‌خواهید گیاهان آپارتمانی را در خانه خود پرورش دهید، مهم است که اطلاعات کافی در مورد نیازهای خاص هر گیاه را جمع‌آوری کنید و به دقت از آنها مراقبت کنید. 
همچنین، برای کمک به نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی، ممکن است لازم باشد از وسایلی مانند رطوبت‌ساز، نوردهی مصنوعی و ظروف مناسب برای آبیاری استفاده کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی