[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

طرز تهیه فرنی پسته‌ای، روزنامه شیراز نوین

فرنی یک دسر ساده، خوش‌مزه و اصیل است که با مواد اولیه بسیار ساده‌ای تهیه می‌شود. فرنی پسته‌ای همان‌طور که از نامش پیداست از پودر پسته تشکیل شده است و وجود پودر پسته در این دسر، باعث مقوی شدن آن می‌شود. این دسر را می‌توان برای افطار ماه مبارک رمضان تهیه نمود؛ همچنین این دسر را می‌توان در مهمانی‌ها و جشن‌ها در رنگ های مختلف، سرو کرد. مصرف فرنی برای کودکان و نوجوانان می‌تواند باعث رشد و سلامت آنها شود؛ می توان به‌جای شکر از عسل نیز در این دسر استفاده کرد که طعم متفاوتی ایجاد می‌کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه فرنی پسته‌ای در ادامه با ما همراه باشید:

 مواد لازم برای 4 نفر
آرد برنج: ۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری
شکر: ۵ قاشق غذاخوری
پودر پسته: یک‌سوم پیمانه
کره: ۱ قاشق غذاخوری
شیر: ۲ پیمانه
گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
وانیل: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
خامه صبحانه: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری به دل‌خواه

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه فرنی خوش‌مزه با پسته در ابتدای کار، آرد برنج و نشاسته ذرت را درون یک قابلمه الک می‌کنیم؛ شکر را هم اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم. حالا شیر را اضافه و مخلوط می‌کنیم تا آردها در شیر حل شود.
 مرحله دوم
سپس روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و مرتب هم می‌زنیم تا گلوله نشود و آن‌قدر حرارت می‌دهیم تا غلظت بگیرد. سپس کره و گلاب را اضافه کرده و باز هم مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شود. پودر پسته را در این مرحله اضافه کرده و مرتب هم می‌زنیم تا به غلظت فرنی برسد.
 مرحله سوم
وقتی غلیظ شد از روی حرارت برداشته و وانیل و خامه را اضافه کرده و با هم خوب مخلوط می‌کنیم تا خامه‌ها کاملاً درون فرنی حل شود. سپس تا وقتی داغ است درون ظرف مناسب می‌ریزیم و روی آن را با دارچین، گل محمدی و خلال پسته و بادام تزیین می‌کنیم.

 نکات کلیدی
همان‌طور که مشاهده کرده‌اید تهیه فرنی پسته‌ای در کمترین زمان ممکن و با راحت‌ترین دستور پخت تهیه می‌شود. 
نکته قابل‌توجه در پخت فرنی پسته‌ای، نوع هم زدن است؛ همان‌طور که اشاره کرده‌ایم، شما باید در تمامی مراحل به طور کامل فرنی را هم بزنید. اگر مواد را به خوبی هم نزنید به غلظت مورد نیاز نمی‌رسد و ممکن است حالت گلوله‌ای به خود بگیرد. تزیین نهایی فرنی هم بسیار اهمیت دارد؛ اگر شما فرنی را با مواد خوراکی رنگی تزیین کنید، قطعاً بسیار زیبا و خاص می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی