[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

فردا؛ هفته نهم لیگ دسته‌یک فوتبال ایران شش امتیاز در انتظار نمایندگان شیراز، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
دو تیم شیرازی حاضر در جام آزادگان، فردا به مصاف تیم‌های پایین‌جدولی می‌روند و روی کاغذ، فرصت خوبی برای کسب امتیازات کامل این هفته خواهند داشت.
هفته نهم لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان، فردا جمعه با برگزاری 9 دیدار به انجام می‌رسد که در مهم‌ترین بازی‌ها، دو تیم شیرازی در آستارا و شیراز به مصاف رقبای خود می‌روند.
در یکی از این رقابت‌ها، تیم فوتبال فجر شهید سپاسی در ورزشگاه حافظیه به مصاف خلیج فارس ماهشهر خواهد رفت؛ فجر شهید سپاسی که پس از 4 پیروزی متوالی، بالاخره هفته قبل مقابل نماینده استان مازندران متوقف شد، حالا باید با یک تیم جنوبی و پایین‌جدولی دیدار کند.
خلیج فارس که فصل گذشته هم یک بازنده مطلق برابر فجری‌ها بود و در دو بازی 7 گل از شاگردان رجب‌زاده دریافت کرد، فردا هم بعید است لقمه گلوگیری برای طلایی‌پوشان باشد.
البته تنها پیروزی این فصل ماهشهری‌ها برابر یکی از بهترین تیم‌های لیگ امسال رقم خورده؛ این تیم سه هفته پیش موفق شد در زمین خود با دو گل تیم سایپا تهران را شکست دهد؛ این تنها پیروزی خلیج فارس ماهشهر و تنها شکست سایپا تا پایان هفته هشتم است.
سرمربی فجر شهید سپاسی در خصوص دلایل توقف تیمش در بازی قبلی می‌گوید: می‌دانستیم تیم دریا با تغییر کادر فنی و آمدن سیدعباسی، از نظر فنی و روانی شکل بهتری گرفته است؛ این تیم بسیار با انگیزه بازی کرد و توانست ما را متوقف کند. ما پس از اینکه گل اول بازی را در نیمه اول به ثمر رساندیم، سه موقعیت ایده‌آل گلزنی را از دست دادیم. تیم ما سوار بازی بود و بازی هم به همان سمت و سویی می‌رفت که می‌خواستیم، اما حریف روی چند پرتاب اوت بلند برای ما خطر ایجاد کرد و از همین راه هم توانست به گل برسد؛ عدم تمرکز خط دفاعی ما هم در گلزنی حریف مؤثر بود.
مهدی رجب‌زاده در خصوص پرتاب‌های بلند حریف گفت: پرتاب‌های اوت، در حال حاضر یکی از حربه‌های تاکتیکی تیم‌های دنیاست و ما نمی‌توانیم به تیمی از این بابت ایراد بگیریم؛ تیم دریا هم بارها از همین حربه استفاده کرد و نتیجه هم گرفت. آنها فقط روی پرتاب‌های اوت و یا اشتباهات مدافعان ما، موقعیت ایجاد کردند، اما از نظر فنی و گردش توپ در زمین مسابقه، ما تیم برتر میدان بودیم و موقعیت‌های خیلی بیشتری هم خلق کردیم.
سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی در پایان گفت: از بازیکنانم راضی هستم، چون فوتبال خوب و شناوری بازی کردند. حریف هم بسیار با انگیزه بود و با دفاع فشرده، سعی داشت حتماً از ما امتیار بگیرد. ما هم باید مقداری در تمرینات روی ضربات آخر کار کنیم؛ امیدوارم از بازی‌های بعد در امر گلزنی هم بهتر شویم و بتوانیم موقعیت خود را در جدول بهبود ببخشیم.
دیگر تیم شیرازی یعنی شهر راز نیز که با نتایجی سینوسی هفته‌های قبل را پشت سر گذاشته، فردا باید به مصاف تیم بحران‌زده خوشه طلایی ساوه برود؛ تیمی که در مسائل مدیریتی خود درگیر است و با وجود اینکه نام شهر ساوه در استان مرکزی را یدک می‌کشد، چند هفته‌ای است که بازی‌های خانگی خود را در کیلومترها دور از خانه،؛ یعنی در شهر آستارا برگزار می‌کند.
خوشه طلایی البته از نظر فنی تیم قابل احترامی محسوب می‌شود و در این فصل توانسته دو تیم مس کرمان و دریا بابل را شکست دهد.
در طرف مقابل، شهر راز در 4 بازی گذشته، دو پیروزی خارج از خانه کسب کرده و در عوض در دو دیدار خانگی تن به شکست داده؛ یعنی اگر نوبتی باشد، فردا شهر راز باید یک پیروزی خارج از خانه دیگر را هم کسب کند.
ستار زارع در خصوص شکست خانگی تیمش در مقابل نفت مسجدسلیمان می‌گوید: تقصیرهای این شکست به عهده منِ مربی است که نتوانسته‌ام ریکاوری خوبی را چه به لحاظ روحی و چه از نظرفنی انجام دهم؛ فکر می‌کنم تمرکز نداشتیم و برای همین گل‌های بدی دریافت کردیم. سرمربی شهر راز افزود: من سال‌های زیادی در فوتبال بوده‌ام و برد و باخت‌های زیادی دیده‌ام. فوتبال بالا و پایین زیاد دارد، اما خیلی حیف است که در چنین مسابقاتی، امتیازات خانگی را به راحتی از دست بدهیم. قول می‌دهم از این پس این شکست‌ها تکرار نشود و امتیازات خانگی را جمع‌آوری خواهیم کرد.
فردا جمعه، دیدار تیم های فجر شهید سپاسی شیراز و خلیج فارس بندر ماهشهر از ساعت 16:45 دقیقه در ورزشگاه حافظیه و بازی خوشه طلایی ساوه و شهر راز شیراز از ساعت 15:45 دقیقه در ورزشگاه وحدت آستارا برگزار خواهد شد. در جدول رده‌بندی خیبر خرم آباد با 18 امتیاز صدرنشین است، سایپا با 17 و فجر شهید سپاسی با 16 امتیاز دوم و سوم هستند؛ شهر راز هم با 12 امتیاز روی پله هفتم جدول ایستاده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی