[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

مسکن ملی یک حرکت جهادی است ، روزنامه شیراز نوین

دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن یکی از برنامه‌های اصلی خود را تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم اعلام کرد و بر همین اساس، ساخت چهارمیلیون واحد مسکونی در کشور طی چهار سال را در دستور کار قرار 
داد.
به گزارش ایرنا، طرح حمایتی دولت در خصوص بهره‌مندی اقشار کم‌درآمد از مسکن با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه بانکی و اقساط بلندمدت از ابتدای شروع به کار دولت آغاز شد و تا امروز این طرح در نقاط مختلف استان در مراحل مختلف ساخت از ابتدا تا مرحله بهره‌برداری قرار دارد.
در دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور به فارس که طی روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه امسال انجام شد، با حضور آیت‌الله رئیسی، ۱۰هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح شد.
این تعداد واحد مسکونی شامل ۴۶۴ واحد نهضت ملی مسکن شهری، یک‌هزار و ۸۵۴ واحد خودمالکی، ۶۶۵ واحد بافت فرسوده بازآفرینی شهری و هفت‌هزار و ۲۱۷ واحد خانه‌های روستایی بود.
همچنین در این سفر عملیات اجرایی ۵۵هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن و عملیات آماده‌سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن در سطح یک‌هزار و ۲۷۸ هکتار آغاز شد و ۳۰هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان مسکن در استان فارس واگذار گردید.
هم‌اینک بخشی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سراسر استان با مشارکت پیمانکاران بخش خصوصی و انبوه‌سازان در دست ساخت است.
مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۲۲هزار واحد مسکن در فارس
مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت پیمانکاران و انبوه‌سازان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: در ابتدای آغاز اجرای این طرح، پس از انجام فراخوان، صلاحیت ۶ شرکت تأیید و ساخت ۲۲هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به این شرکت‌ها واگذار شد.
محمودرضا طالبان افزود: ۸۸ سایت در بحث نهضت ملی مسکن در استان تعریف شده که ۱۸ سایت به بنیاد مسکن، ۱۱ سایت به شهرداری‌ها، هشت سایت به سازمان همیاری شهرداری‌ها و پنج سایت به مؤسسه عمران بسیج اختصاص یافته و ۱۰ سایت را نیز در قالب عقد قرارداده به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار 
کرده‌ایم.
وی ادامه داد: تاکنون چهارهزار و ۷۸۳ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تأمین شده و این در حالی است که کل زمین تأمین شده برای احداث طرح نهضت ملی مسکن تا اوایل سال گذشته ۴۹۵ هکتار بود که با شکل‌گیری سه گروه جهادی در استان امروز این عدد به حدود چهارهزار و ۸۰۰ هکتار رسیده است.
وی ادامه داد: از این میزان، ۲هزار و ۱۲۶ هکتار از محل توافق با مالکان بخش خصوصی و دولتی، ۲۸۵ هکتار از اراضی ماده ۱۰ و ۲هزار و ۳۷۲ هکتار نیز اراضی ملی تأمین شده است.
تلاش برای هماهنگی با دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
مدیرعامل شرکت فنی و ساختمانی سکاف از پیمانکاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس نیز گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم است و این شرکت تمام توان و ظرفیت خود را برای همراهی و همکاری با دولت در اجرای این طرح به کار گرفته است.
کامبیز صالحی افزود: هم‌اینک در استان فارس ساخت حدود ۲۰هزار واحد مسکونی در قالب زیربنای زیرساخت بیش از ۲میلیون و ۳۲۴هزار مترمربع به این شرکت واگذار شده است. او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با اجرای به‌موقع، مناسب و مطلوب این پروژه‌ها، بتوانیم همانند بسیاری از پروژه‌های به اتمام رسیده یا در دست اجرا، سهم قابل‌توجهی در توسعه، عمران و آبادانی کشور و خدمت به مردم و هم‌وطنان داشته باشیم. وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۱۱ پروژه ساختمانی و عمرانی در محدوده استان فارس از سوی این شرکت اظهار کرد: شرکت سکاف رکورددار بیشترین حجم ساخت مسکن برای مردم شریف استان فارس است.
صالحی گفت: اولویت ما در اجرای پروژه‌ها استفاده از ظرفیت‌های داخلی در تکمیل زنجیره تأمین و بهره‌گیری از تولیدات کارخانجات داخلی به ویژه واحدهای تولیدی مستقر در استان فارس برای اجرای پروژه‌های این استان است.
او افزود: اجرای پروژه‌های این شرکت در محدوده استان فارس منجر به اشتغال‌زایی مستقیم برای سه‌هزار نفر و اشتغال‌زایی غیرمستقیم برای ۱۵هزار نفر شده است.
وی گفت: هم‌اینک طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای دبیران، حاجی‌آباد، داراب، مرودشت، صدرا، لار، استهبان، نی‌ریز، فسا و کمیل‌آباد شیراز از سوی این شرکت در حال انجام است. صالحی، بزرگ‌ترین سرمایه شرکت سکاف را تعهد و صداقت نسبت به ذی‌نفعان و کارفرمایان دانست و گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان و همراهی و همکاری تمام عوامل و متولیان اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس از جمله در تأمین برخی مصالح ساختمانی مورد نیاز، بتوانیم پروژه‌ها را در موعد مقرر تحویل متقاضیان دهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی