[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

امیدواری مرد طلایی هانگژو به موفقیت‌های بزرگتر، روزنامه شیراز نوین

دونده استان فارسی که در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو درخشید و دو مدال طلا کسب کرد، به این موفقیت‌ها راضی نیست و از حالا خود را برای پارا المپیک سال آینده آماده می‌کند.
به گزارش ایسنا، علی‌رضا زارع در در خصوص درخشش خاصی که در هانگژو داشت، گفت: خدا را شکر که توانستم در اولین حضورم در بازی‌های آسیایی، در هر دو ماده 100 متر و 200 متر، نه تنها مدال طلا را کسب کنم که رکوردشکنی هم کردم.
علی‌رضا زارع افزود: سه سال برای این مسابقات تمرین می‌کردم؛ یک سال هم به دلیل کرونا مسابقات تعطیل بود، اما امسال توانستیم در مسابقات شرکت کنیم.
زارع در خصوص چگونگی ورودش به ورزش اظهار کرد: از 14 سالگی ورزش را با حضور در فوتبال 7 نفره شروع کردم؛ بعد به این خاطر که این رشته از پارا المپیک حذف شد، تصمیم گرفتم تغییر رشته بدهم و به رشته‌ای بیایم که هم در پارا آسیایی بتوانم شرکت کنم و هم در پارالمپیک. 
وی با بیان اینکه مدالش را به روح پدر و مادرش تقدیم می‌کند، عنوان کرد: با این دو مدالی که کسب کردم با روحیه و انگیزه بیشتری برای حضور در مسابقات جهانی و پارا المپیک سال آینده آماده خواهم شد؛ تمام تلاشم را برای کسب سهمیه به کار می‌بندم و برای یک مدال خوش‌رنگ در پاریس برنامه دارم.
دونده طلایی استان فارس در هانگژو ادامه داد: سطح این مسابقات بسیار خوب بود و رقبا خیلی به یکدیگر نزدیک بودند؛ البته رقیب اصلی من در پارا المپیک روس‌ها و اوکراینی‌ها هستند. امیدوارم در مسابقات جهانی و پارا المپیک بتوانم با آنها رقابت داشته باشم و باز هم برای کشورم افتخارآفرینی کنم.
زارع در پایان گفت: در این چند سالی که دو و میدانی را شروع کرده‌ام، مربی‌ام، محمدعلی رفاهیت خیلی برایم زحمت کشید تا این نتایج حاصل شود؛ امیدوارم باز هم بتوانیم با یکدیگر همکاری کنیم و برای کسب رکوردهای بهتر و مدال‌های بیشتر بروم تا بلکه به این طریق بتوانم جواب زحمات مربی خود را بدهم.
با مربی علی‌رضا زارع نیز گفت‌و‌گوی کوتاهی انجام دادیم: محمد علی رفاهیت که نزدیک به ۱۴ سال مربی دوهای سرعت است، سال‌هاست که در دانشگاه نیز رشته تربیت بدنی را تدریس می‌کند و ورزشکاران زیادی را در ایران و آسیا مطرح کرده است. او می‌گوید: سه سال است که با علی‌رضا زارع در شیراز در حال تمرین هستیم و زحمت‌های زیادی در کنار یکدیگر کشیدیم. رفاهیت افزود: علی‌رضا فشار زیادی را در تمرینات متحمل شد، اما خوشبختانه در نهایت به هدفمان که قهرمانی در این مسابقات بود، رسیدیم. این مربی شیرازی در خصوص اهداف آینده نیز اظهار کرد: هدف بعدی ما قهرمانی در مسابقات جهانی و پارا المپیک است که با دعای خیر مردم و حمایت مسئولان، ان‌شاءالله به این موفقیت بزرگ نیز دست پیدا می‌کنیم.
علی‌رضا زارع در مسابقات پارا آسیایی هانگژو، در کلاس T35 به دو مدال طلا در رشته ‌ای 100 و 200 متردست پیدا کرد؛ کل کاروان اعزامی کشورمان نیز عملکرد درخشانی داشت و با کسب 44 مدال طلا، روی رتبه دوم ایستاد؛ رتبه‌ای که هرگز در ادوار گذشته نصیب کشورمان نشده بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی