[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

خیران نباید دچار بوروکراسی شوند ، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه به‌ تمامی شهرداری‌های مناطق این کلان‌شهر تکلیف شده است که فعالیت خیران مجمع شهرساز و فرهنگ‌ساز در راستای رشد و پیشرفت دچار بوروکراسی اداری نشود، گفت: در این راستا پنجره واحد خدمت ایجادشده تا کار خیران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رئیس هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شــیراز در آیین تجلیل از اعضای هیئت‌امنای سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز با اشاره به حوادث غزه و فلسطین و رفتار ضدانسانی و جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: صهیونیست‌ها مسیر ضدمهربانی را دنبال کردند و محبت بندگی در دل آنها نیست؛ بلکه به حالت بی‌رحمی و نامردمی، زمینه فطری را از دست ‌داده‌اند؛ چراکه هنر آنها کودک‌کشی است و زنان و کودکان بی‌گناه را که در سرزمین خود هستند، هر روز مورد اصابت قرار می‌دهند و به نمازگزاران یورش می‌آورند.
تعمیم و فراگیری فرهنگ شایسته مجمع خیرین شهرســاز و فرهنگ‌ساز شــیراز
آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در ادامه با تأکید بر تعمیم و فراگیری فرهنگ شایسته مجمع خیرین شهرســاز و فرهنگ‌ساز شــیراز تصریح کرد: فعالیت این مجمع در راستای فرهنگ تعالی و قرآنی است؛ چراکه انسان‌های شایسته تمام هم‌وغمشان کمک به هم‌نوعان خود است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کمال مردمان شهر شیراز بیان کرد: کار هر مسلمانی است که در حد توان به هم‌نوع خود کمک کند که ساخت مساجد مصداق بارز فرهنگ‌سازی و شهرسازی است و خیران نوعی تلاش و فعالیت در سطح جامعه دارند.
ایجاد پنجره واحد خدمت برای تسریع امور خیران
شهردار کلان‌شهر شیراز نیز با بیان اینکه به‌ تمامی شهرداری‌های مناطق این کلان‌شهر تکلیف شده است که فعالیت خیران مجمع شهرساز و فرهنگ‌ساز در راستای رشد و پیشرفت دچار بوروکراسی اداری نشود، اظهار کرد: در این راستا پنجره واحد خدمت ایجاد شده تا کار خیران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. 
محمدحسن اسدی با بیان اینکه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز قریب به یک دهه تشکیل‌ شده و کار تشکیلاتی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: کار در راستای فرهنگ شهروندی باید توسعه یابد و شهرداری ظرفیت بالقوه‌ای در این زمینه دارد که انتظار شهروندان و مردم این شهر و نیک‌اندیشان این است که شاهد یک جهش در توسعه این کلان‌شهر باشند.
رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز که این کلان‌شهر با قدمت چندهزارساله عناوینی همچون ۴ دوره پایتخت سیاسی در تاریخ و پایتخت فرهنگی کشور را دارا بوده است، گفت: این کلان‌شهر یک شهر فرهنگی و تاریخی است و شهرت شیراز یک‌شبه به دست ما نرسیده و با زحمات غزل‌سرایان، بزرگان، فیلسوفان و ادبای بزرگ ما به ‌دست ‌آمده است. در همین راستا باید بدانیم در کجا هستیم و چه تصمیمی برای این شهر گرفته می‌شود و باید برای اعتلا و توسعه این شهر همگی همت کنیم. 
اسدی بر ارتقای فرهنگ شهروندی تأکید و تصریح کرد: فرهنگ را باید از منازل از جمع‌آوری پسماند، تکریم ارباب‌رجوع تا فرهنگ ترافیک در نظر گرفت و شهرداری شیراز این آمادگی را دارد که از طرح‌ها، ایده‌های دانشگاهیان، مراکز علمی و استارت‌آپ‌ها حمایت کند و در این زمینه مشارکت و هزینه هم پرداخت کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی