[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

ویتامین D خطر این بیماری‌ها را کم نمی‌کند، روزنامه شیراز نوین

ویتامین D خطر این بیماری‌ها
را کم نمی‌کند

تأثیر ویتامین D بر جنبه‌های مختلف سلامت و مکانیسم‌های زیربنای آن، کانون تحقیقات بسیاری است. مطالعات قبلی این ماده مغذی را با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط دانسته‌اند.
به گزارش بهداشت نیوز به‌نقل از مدیکال نیوز، محققان بنیاد تغذیه و سلامت سوئیس به بررسی ارتباط بین مصرف مکمل ویتامین D و کاهش خطر ابتلا به حوادث قلبی عروقی پرداخته‌اند.
ویتامین D یکی از مواد مغذی ضروری بدن برای حفظ سلامتی است که نه تنها به اطمینان از قوی ماندن استخوان‌ها کمک می‌کند، بلکه از سیستم ایمنی بدن نیز حمایت کرده و به تنظیم عملکردهای سلولی در سراسر بدن، از جمله عملکرد سلول‌های مغزی کمک می‌کند.
در چند سال گذشته، تعدادی از مطالعات انجام شده است که ویتامین D را با سایر مزایای سلامتی؛ از جمله بهبود سلامت قلب و عروق، مرتبط می‌کند.
با این‌حال، در مطالعه جدید، هیچ ارتباطی بین داشتن سطوح طبیعی ویتامین D و کاهش بیماری قلبی-عروقی یا خطر کلی مرگ یافت نشد.
به گفته محققان، «نقش ویتامین D در بیماری‌های قلبی عروقی هنوز مورد بحث است و شواهد قوی مبنی بر اینکه مکمل ویتامین D می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد وجود ندارد؛ به همین ترتیب، اینکه آیا مکمل برای بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی عروقی قرار دارند و با کمبود ویتامین D مواجه هستند، با توجه به پیامدهای بیماری قلبی عروقی مفید است یا خیر؟ مستحق بررسی بیشتر است.»
بیماری‌های قلبی-عروقی همچنان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و علی‌رغم پیشرفت در رویکردهای درمانی، استراتژی‌های پیشگیری کارآمدی مورد نیاز است که رژیم غذایی قطعاً یک جزو مهم در آن می‌باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی