[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

نیکوکاران فارس، پیشتاز سلامت کشور، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
هجدهمین اجلاس سالانه خیرین سلامت برگزار شد. این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، استاندار فارس، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه در مجتمع آموزشی جهاد دانشگاهی فارس برگزار شد.
 تداوم نیک‌اندیشی خیران تا قیامت
استاندار فارس در این مراسم با تأکید بر اهمیت اقدامات نیکوکارانه مردمی در پیشبرد اهداف جامعه گفت: ورود خیران و مردم به امور جامعه، موانع را برطرف می‌کند. دکتر محمدهادی ایمانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدا افزود: از 21 سال پیش که این بنیان خیر در استان فارس ایجاد شد، تاکنون انسان‌های بزرگی با این مجموعه همکاری داشتند که بر اساس روایات اسلامی، ثمره نیک‌اندیشی آنان تا روز قیامت تداوم خواهد داشت. او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بزرگانی همچون «سید نصرالله هاشمی»، بانو «زهرا سعادت»، «حبیب بهرامن»، «مجید یقطین» و «ناصر منیری» که طی سال‌های فعالیت مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با این مجموعه همکاری داشته و در توسعه سلامت جامعه سهیم شده‌اند، گفت: مجموع کمک‌های خیران به مجموعه سلامت، حدود هزارمیلیارد تومان برآورد شده و هر کجا خیران و مردم ورود کنند، موانع برطرف می‌شود.
 مانع‌زدایی برای دل‌گرمی خیران
در ادامه این مراسم، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر اهمیت برنامه‌ریزی درست و اصلاح قوانین برای توسعه مشارکت خیران تأکید کرد. دکتر «حسین علی شهریاری» افزود: باید با برنامه‌ریزی درست و اصلاح قوانین، جلوی دلسرد شدن خیران را بگیریم و موانع را رفع کنیم تا خیران به اقدامات خود ادامه دهند. او افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشته‌اند که از ظرفیت خیران غافل نشوید و در همین راستا مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در سال ۸۸ ایجاد شد. دکتر شهریاری با اشاره به ویژگی‌های حوزه سلامت اظهار کرد: بهترین کارهای خیر در حوزه سلامت انجام شده و با توجه به هزینه‌های بالای حوزه درمان، باید زیرساختی فراهم کنیم که بر حوزه بهداشت و امور پیشگیرانه تمرکز شود؛ چراکه در گذشته با بیماری‌های واگیر مواجه بودیم.
 پیشتازی فارس در فعالیت خیران
در ادامه، مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت گفت: شیراز و استان فارس در حوزه خیران پیشرو و پیشتاز است. محمدجواد حیدری‌پور در این اجلاس با اشاره به آمارهای خیرین در ایران و جهان گفت: بر اساس آمارهای اعلام‌شده، رتبه کشور در دنیا در زمینه کار خیر رتبه ۲۲ است که اگر همه اقدامات خیران ثبت شود، در میان ۱۰ رتبه برتر دنیا در زمینه کارهای خیر قرار می‌گیریم. او با بیان اینکه برخی خیران مایل به ذکر اقدامات خود نیستند، افزود: در سال‌های اخیر و پس از کرونا اقدامات و کمک‌های خیران رشد بیشتری داشته، زیرا توجه خیران و مردم به حوزه سلامت بیشتر شده است. این مقام مسئول در وزارت بهداشت اظهار کرد: سه محور اصلی حوزه خیران در وزارت بهداشت شامل «عدالت و شفافیت»، «اولویت بهداشت و پیشگیری» با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و «تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار کشور» است.
 قلب‌های خیران، جایگاه لطف به دیگران است
رئیس هیئت‌امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در هجدهمین اجلاس این مجمع، ورود خیران به انجام کارهای بزرگ را نشانه نور ایمان و تقوای آنان دانست.آیت‌الله «سید علی اصغر دستغیب» خیران را افرادی دانست که دارای همت بالا هستند و گفت: با حضور دست‌اندرکاران این مجمع به محضر مقام معظم رهبری، ایشان توسعه و تشکیل این مجمع را در سراسر کشور مطرح کردند و در طی 21 سال فعالیت مجمع خیرین تأمین سلامت فارس، اقدامات مطلوبی را در عرصه سلامت شاهد بوده و هستیم. رئیس هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس محور مهم ایجاد این مجمع را توسعه کار جمعی، با شرکت افراد با ایمان و دارای اراده قوی دانست که به نحوی کارشناسی شده و اطمینان‌بخش، در توسعه خدمات این حوزه ورود کرده و تاکنون به‌گونه‌ای روزافزون، ثمربخش بوده است. آیت‌الله دستغیب با تأکید بر اینکه اقدام جمعی از روی آگاهی و علاقه، ثمربخش خواهد بود، گفت: قلب‌های خیران، جایگاه لطف و کمک به دیگران است و نور ایمان و تقوا، آنان را به کارهای بزرگ واداشته است.
 اهمیت ترویج نیکوکاری در میان جوانان
عضو هیئت امنای مجمع خیرین تأمین سلامت فارس نیز در این اجلاس سالانه با اشاره به ثمرات خیر اقدامات خیران گفت: تشکیل این اجلاس، تلاشی برای تقدیر از اقدامات خیران و ترویج کارهای خیر در جامعه به ویژه در میان جوانان است؛ زیرا شما از برترین انسان‌ها هستید. دکتر «محمود تابنده» با بیان اینکه در مجمع خیرین تأمین سلامت در ابتدا به خیران که قصد مشارکت و کمک در حوزه سلامت دارند، راهنمایی و کمک می‌شود تا کارهای خیر آنان در مسیر نیازهای حوزه سلامت هدایت شود و نتیجه بهتری به همراه داشته باشد، افزود: کار در حوزه سلامت نیازمند افراد توانمند است که خیران با کمک به صندوق‌های حمایت از دانشجویان و رفع دغدغه‌های آنان، در این زمینه سهیم شدند. او تجهیزات به‌روز و پیشرفته را دیگر نیاز حوزه سلامت برشمرد که خیران با خرید تجهیزات روزآمد در عرصه سلامت در این عرصه نیز همکاری داشته‌اند و گفت: تداوم فعالیت مؤسسات خیریه درمانی، نیازمند همراهی و مشارکت خیران و مسئولان استان است تا بتوانند خدمات درمانی را با بالاترین کیفیت به بیماران ارائه کنند.
 تقدیر از مجاهدت‌های دکتر رامجردی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در هجدهمین اجلاس سالانه خیرین تأمین سلامت فارس، فعالیت این مجمع طی بیش از دو دهه گذشته را بر محور خدمت، دیانت، علم و نیازسنجی عنوان کرد. دکتر «سید وحید حسینی» افزود: مجمع خیرین تأمین سلامت از ابتدا با ترکیبی از روحانیت معظم، اساتید و دلسوزان حوزه سلامت جامعه، آغاز به کار کرد و با حضور دست‌اندرکاران در محضر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر توسعه آن، طی سال‌های گذشته با قوت به کار خود ادامه داد. او اظهار کرد: به برکت کار بزرگ این مجمع و با مدیریت دکتر «علی‌اکبر رامجردی» طی سال‌های فعالیت این مجموعه، توفیقی مثال‌زدنی حاصل شده و به عنوان یک مرکز نمونه، در کشور گسترش یافته است. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است این اجلاس سالانه از ابتدای صبح سه‌شنبه نهم آبان با حضور مسئولان کشوری و استانی و با تجلیل از خیران حوزه سلامت استان، در شیراز برگزار شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی