[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

نخستین مرکز خیرساز آمادگی زایمان در استهبان افتتاح شد، روزنامه شیراز نوین

نخستین مرکز خیرساز آمادگی زایمان در استهبان افتتاح شد

مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تأثیر برگزاری دوره‌های آمادگی زایمان در بهبود سبک زندگی دوران بارداری، افزایش آگاهی و کاهش اضطراب مادران، از افتتاح نخستین مرکز خیرساز آمادگی زایمان، در شهرستان استهبان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، «دکتر کوثر خادمیان» با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و لزوم گسترش فضای فیزیکی برای آموزش در این حوزه، افزود: نبود آگاهی مادران از فواید زایمان طبیعی و ترس و اضطراب آنان، گرایش به سزارین که به طور معمول با خطرات و عوارض متعددی همراه است را افزایش داده است. او ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان موجب افزایش اعتماد به نفس مادران باردار، کاهش ترس و اضطراب آنان و اصلاح تفکرات نادرست در خصوص زایمان طبیعی می‌شود.
دکتر خادمیان ادامه داد: تا پیش از این شهرستان استهبان دارای یک مرکز برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان در مرکز شهرستان بود که این موضوع حضور مادران باردار بخش‌های ایج، رونیز و دهستان خیر را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده بود.
مدیرگروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت خیر بخش ایج، دومین کلاس آمادگی برای زایمان مادران باردار شهرستان استهبان در بخش ایج، با اعتباری بالغ بر 400میلیون ریال افتتاح شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی