[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۷
  • دوره جدید

اقتصاد سینمای کشور رونق گرفت؛ استقبال ۱۳ میلیونی از اکران‌های نیمه نخست، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تلاش برخی افراد برای جلوگیری از رونق سینما در ایران شکست خورده، گفت: در نیمه نخست امسال شاهد ثبت رکوردهای تازه در فروش فیلم‌ها بودیم و بلیت‌فروشی گیشه‌ها در این مدت بیش از ۱۳ میلیون نفر بود.
به گزارش ایرنا، محمد خزاعی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در زرقان فارس، در پاسخ به پرسش درباره اقتصاد سینمای کشور، بیان کرد: فیلم‌های اکران‌شده در سینماهای کشور در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۶ هزار میلیارد ریال فروش داشتند که نشان‌دهنده استقبال بسیار خوب مخاطبان است.
وی افزود: اکنون صنعت سینما «پا گرفته» و استقبال و نشاط خوبی در سینماهای کشور وجود دارد؛ رکورد فروش برخی از فیلم‌ها در تاریخ سینمای انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سازمان سینمایی اکران فیلم‌ها را مهندسی نمی‌کند، بلکه زمان و برنامه زمان‌بندی اکران‌ها را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که مخاطب همه فیلم‌ها حفظ شود.
وی اظهار کرد: فیلم‌های اجتماعی، کودک و نوجوان و کمدی خوبی در برنامه اکران قرار گرفته تا در تمام طول سال مردم استقبال مخاطبان از سینماها تداوم داشته باشد و مردم با هر سلیقه‌ای بتوانند از آن استفاده کنند.
خزاغی با بیان اینکه «خیالم از بابت اکران جمع است» پیش‌بینی کرد: روزهای خوبی برای اقتصاد سینما و اکران‌ها در پیش است.
وی ادامه داد: اقتصاد سینمای ایران هر روز بهتر شده؛ به گونه‌ای که سیستم‌های مدیریت سامانه‌های فروش بلیت گاهی با مشکل مواجه شده؛ چراکه استقبال فراتر از پیش بینی‌ها بوده است.
وی گفت: اگر استقبال از فیلم‌ها با همین رویه ادامه داشته باشد پیش‌بینی می‌شود در پایان سال به رکورد فروش ۱۰ هزار میلیارد ریال در یک سال، دست یابیم.
افتتاح ۱۷ سالن سینمای شیراز تا پایان سال
رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد: تا پایان امسال ۱۷ سالن در شیراز افتتاح می‌شود که سینمای استاد امین تارخ نیز از جمله آنهاست و با رفع برخی مشکلات تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
خزاعی با اشاره به سفر مهرماه رئیس جمهور به فارس، ادامه داد: در این سفر مصوب شد تا چهار سالن سینما با اعتبارات دولتی در چهار شهر بالای ۵۰ هزار جمعیت فارس تأسیس و سه سالن نیز تجهیز شود.
وی تصریح کرد: استان فارس از نظر سرانه صندلی سینما در سطح کشور جایگاه خوبی دارد و از نظر استقبال از اکران‌ها نیز این استان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی