[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

تخلفات صنفی ۶همتی شد ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، مهدی حسنی گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۶هزار میلیارد است. معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت فارس از کشف بیش از ۷هزار تخلف صنفی در ۷ماهه منتهی به آبان ۱۴۰۲ خبر داد.
مهدی حسنی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه امسال، بیش از ۶۳هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد که طی آن برای ۷هزار و ۴۶۸ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
این مقام مسئول گفت: ارزش ریالی پرونده‌های ذکر شده بیش از ۶هزار و ۵۷۴میلیارد ریال است.
بر اساس این آمار، تخلف عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه با ۳هزار و ۷۵۴ پرونده بیشترین تخلف واحدهای صنفی از نظر تعداد پرونده و تخلف احتکار با ۴۹ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۵هزار و ۲۹۰میلیارد ریال از نظر ارزش ریالی پرونده‌ها در رتبه اول تخلفات صنفی قرار گرفته است.
به گفته وی، عرضه خارج از شبکه با ارزش ریالی بیش از ۵۶۷میلیارد و ۲۹۰میلیون ریال بعد از احتکار در رتبه دوم تخلفات صنفی از نظر ارزش ریالی و گران‌فروشی با یک‌هزار و ۵۷۸ پرونده به ارزش بیش از ۸۹میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال، دومین تخلف پرتکرار واحدهای صنفی از نظر تعداد تخلف و سومین از نظر ارزش ریالی می‌باشد.
بر اساس این آمار، کم‌فروشی، تقلب، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم اعلام موجودی، عدم صورت‌حساب و عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی از دیگر تخلفات پرتکرار واحدهای صنفی استان در ۷ماهه اول امسال بوده است.
بر پایه اظهارات حسنی، صنوف منسوجات، پوشاک، کیف و کفش با یک‌هزار و ۲۷۰ پرونده تخلف، عرضه‌کنندگان لوازم یدکی با ۳۶۷ پرونده، میوه و تره‌بار با ۳۳۵ پرونده، عرضه‌کنندگان لوازم خانگی و کالای برقی با ۳۱۱ پرونده، مشاورین املاک با ۲۷۸ پرونده، کافه و رستوران با ۲۴۱ پرونده و فروشندگان موبایل و قطعات آن با ۱۵۵ پرونده بیشترین تخلفات صنفی را به خود اختصاص داده‌اند.
معاون بازرسی اداره کل صمت فارس از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی، موارد را از طریق تلفن 124 سامانه ستاد خبری سازمان صمت و شماره تلفن 07132340000 ستاد خبری اتاق اصناف فارس اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت آن را مورد بررسی قرار دهند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی