[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

استعمال دخانیات برای دختران ۱۳۳درصد رشد کرده است ، روزنامه شیراز نوین

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد مردان و کمتر از ۴ درصد زنان ایرانی دخانیات مصرف می‌کنند و استعمال دخانیات برای دختران ۱۲ تا ۱۵ سال تا ۱۳۳ درصد افزایش داشته است‌.
به گزارش تسنیم، محمدرضا مسجدی؛ دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در نشست تشکیل میز تخصصی مبارزه با استعمال دخانیات به منظور سیاست‌گذاری و راهبری مسائل اساسی این حوزه، اظهار کرد: موضوع دخانیات امری فرابخشی و چند سازمانی است که به جز عوامل درونی، تحت تأثیر مسائل بین‌المللی است.
وی با بیان اینکه استعمال دخانیات یکی از مهم‌ترین تجارت‌های سودآور دنیاست که برای یک الی دو کشور بیشتر نیست، ادامه داد: بر اساس اعلام بانک جهانی همه کشورهای دنیا از صنعت دخانیات سودی نمی‌کنند، مافیای بین‌المللی در پشت صحنه قرار دارد که به‌دنبال سود آن است و برای سودش هدفمند عمل می‌کند.
وی افزود: حدود 20 تا 22 درصد مردان و کمتر از 4 درصد زنان ایرانی دخانیات مصرف می‌کنند و این گروه مورد هدف مافیای بین‌المللی است.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ادامه داد: استعمال سیگار در میان خانم‌ها نسبت به آقایان روند افزایشی بیشتری داشته است و استعمال سیگار در میان خانم‌ها روند رشدی بالای 70 درصد داشته است. حتی برای دختران 12 تا 15 سال تا 133 درصد افزایش داشته است‌ و این ارقام تکان دهنده است.
مسجدی افزود: شاید دختر نوجوان برای تفریح و وقت پرکنی به این امر نگاه می‌کند اما عوارض استعمال دخانیات 15 الی 20 سال بعد اثر را نشان می‌دهد.
مسجدی با بیان اینکه از طریق کنترل دخانیات می‌توان یک سوم سرطان‌ها را در کشور کاهش داد، افزود: 12 تا 14 درصد جامعه ما دخانیات مصرف می‌کنند و وظیفه ما حمایت از گروه 85 درصدی است که دخانیات مصرف نمی‌کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی