[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

خیز شیرازی‌ها برای ۶ امتیاز شیرین دیگر، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تیم‌های شیرازی که هفته گذشته عملکرد خوبی داشتند و هر دو پیروز شدند، حالا باید در مسابقاتی به میدان بروند که دست کم روی کاغذ «سخت‌تر» از مسابقات هفته قبل به نظر می‌رسند. 
تیم فوتبال فجر شهید سپاسی که هفته گذشته خلیج فارس ماهشهر را شکست داد و صدرنشین مسابقات شد، فردا باید در اسلامشهر به مصاف یکی از تازه‌ترین نام‌های لیگ یک برود. تیم فوتبال «آریو» که با هدایت جواد زرینچه(ستاره پیشین تیم ملی و باشگاه استقلال) فصل را خیلی خوب آغاز کرده بود، در ادامه نتایج خوبی نگرفت و حالا در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد؛ رتبه‌ای که البته حفظ آن برای این تیم، اتفاق مطلوبی محسوب می‌شود.
علی‌رضا رحمتی با 4 گل زده، بهترین گلزن تیم آریو در مسابقات این فصل بوده است و در سوی مقابل نیز عباس بوعذار با سه گل زده، بهترین گلزن تیم صدرنشین رقابت‌هاست.
فجر شهید سپاسی با 19 امتیاز هم‌اکنون بالاتر از خیبرخرم‌آباد و سایپای 18 امتیازی، صدرنشین است؛ هر گونه لغزش در بازی فردا می‌تواند این صدرنشینی را به خطر بیندازد. آمار دو تیم فجر شهید سپاسی و آریو در 5 هفته اخیر نشان می‌دهد که فجری‌ها از آمادگی بسیار بالاتری برخوردارند. شاگردان رجب‌زاده در این 5 هفته موفق به کسب 13 امتیاز شده‌اند؛ در حالی که تیم جواد زرینچه تنها سه امتیاز در این پنج هفته کسب کرده است.
تیم فوتبال شهر راز شیراز هم عصر امروز باید در ورزشگاه حافظیه پذیرای یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز این فصل باشد؛ نفت و گاز گچساران در مسابقات این فصل با هدایت پیروز قربانی تنها در یک بازی شکست خورده و جالب اینجاست که همان یک شکست هم در ورزشگاه حافظیه رقم خورده است.
نفت و گاز در هفته چهارم، روز سوم مهرماه در شیراز مقابل  فجر شهید سپاسی قرار گرفت و به‌رغم ارائه نمایشی قابل قبول، با گلی که در ثانیه‌های پایانی دریافت کرد، بازنده شد. اما در 8 مسابقه دیگر، تیم قربانی موفق به ثبت 4 پیروزی شد و در 4 بازی هم به تساوی رضایت داد؛ بنابراین نماینده گچساران تاکنون 16 امتیاز کسب کرده و در رتبه چهارم جدول قرار دارد.
اما شهر راز این شانس را دارد که با ترک عادت هفته‌های اخیر، رتبه نفت و گاز را از این تیم بگیرد؛ شاگردان ستار زارع در 5 هفته گذشته، دو شکست خانگی و سه پیروزی خارج از خانه را به دست آورده‌اند و از حیث نتیجه‌گیری، یکی از تیم‌های جالب لیگ به شمار می‌روند.
این تیم به دلیل همین نتیجه‌های غیرمنتظره و تفاوت غیرمعمول در بازی‌های خانگی و خارج از خانه، اخیراً خواهان برگزاری مسابقات خانگی در جایی به غیر از شیراز شده بود.
در ابتدای هفته جاری نامه درخواستی از سوی مسئولان باشگاه نوپای شهر راز شیراز به هیئت فوتبال فارس ارسال شد که در آن آورده شده بود: «با توجه به شرایط نگهداری نامناسب ورزشگاه حافظیه و عدم اجازه از مسئولان هیئت به بازیکنان این تیم برای تمرین در این ورزشگاه، این باشگاه درخواست دارد علی‌رغم میل باطنی مسابقات خانگی خود را به ورزشگاهی در استان‌های مجاور انتقال دهد».
محتوای این نامه با تردیدهایی از سوی اهالی فوتبال شیراز همراه بود. بدون شک زمین چمن ورزشگاه حافظیه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و شیراز در حال حاضر زمین مناسب دیگری هم برای میزبانی از مسابقاتی در سطح جام آزادگان ندارد، اما بنا به تأیید اکثریت حاضران در ورزشگاه حافظیه در مسابقات فصل جاری، کیفیت زمین حافظیه نسبت به چند سال گذشته بهتر شده و دیگر باشگاه شیرازی یعنی فجر شهید سپاسی هم بر خلاف سال‌های قبل، تا‌کنون گلایه‌ای نسبت به این زمین نداشته است.
از طرف دیگر، عدم نتیجه‌گیری مطلوب تیم شهر راز در بازی‌های خانگی(برخلاف بازی‌های بیرون از خانه) را می‌توان دلیلی برای این درخواست غیرمنتظره و غیرمعمول از سوی مسئولان این باشگاه دانست. در حالی‌که بنابر اظهارنظرهای کارشناسانی که شاهد مسابقات خانگی شهر راز در این فصل بوده‌اند، زمین مسابقه تأثیر چندانی در نتایج نداشته و دیگر تیم شیرازی نیز با ارائه بازی‌های قابل قبول، نتایج خوبی را در همین ورزشگاه کسب کرده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد درخواست باشگاه شهر راز بیشتر در راستای احقاق حق طبیعی این تیم برای استفاده از ورزشگاه حافظیه، به‌عنوان محل تمرین است. در نهایت مسئولان این باشگاه اعلام کردند که بازی‌های خانگی شهر راز همچنان در شیراز برگزار خواهد شد.
قضاوت بازی شهر راز و نفت وگاز که از ساعت 16:45 دقیقه عصر امروز در ورزشگاه حافظیه برگزار خواهد شد را سید حسین حسینی، یدالله کلوندی، رضا احمدی و مجتبی شجاعی برعهده دارند و ناظر این بازی سعادت باغبان خواهد بود.
همچنین دیدار تیم‌های آریو اسلامشهر و فجر شهید سپاسی ساعت 15:30 دقیقه روز جمعه برگزار می‌شود که غلامرضا ادیبی، امین قدیری، احمد آریک و پوریا افشاریان، داوران این دیدار خواهد بود. نظارت بر داوری این بازی نیز به عهده  اسماعیل صفیری است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی