[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

طارمی پورتو را از صدر جدول دور کرد!، روزنامه شیراز نوین

ستاره ایرانی پورتو در شب شکست تیمش نقش پررنگی را در این باخت خانگی شاگردان سرجیو کونسیسائو داشت. به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر پرتغال به هفته دهم فعالیت خود رسید و جمعه شب اولین مسابقه این هفته از رقابت‌ها میان دو تیم پورتو و استریل به انجام رسید؛ آن‌هم به دلیل اینکه شاگردان سرجیو کونسیسائو باید روز سه‌شنبه در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف آنتورپ بلژیک بروند و همین مسئله باعث شد تا پورتو زودتر از سایر مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال، مسابقه خود را انجام بدهد. روی کاغذ با توجه به قعرنشینی استریل، به نظر می‌آمد که دیدار آسانی در انتظار پورتویی‌هاست و آنها می‌توانند هشتمین برد خود در فصل جدید را جشن بگیرند.
مهدی طارمی که در این فصل، امید اول گلزنی تیم پورتو محسوب می‌شود و همواره پای ثابت ترکیب تیمش است، در شرایطی‌که خبرهای ضد و نقیضی درباره احتمال پیوستن او به منچستریونایتد مطرح است، بعد از گلزنی در مسابقه هفته گذشته مقابل ویزلا، امید داشت که بتواند برای دومین هفته پیاپی مقابل تیم‌های پایین جدولی لیگ برتر پرتغال بدرخشد و این فرصت را هم داشت تا به مانند جدال هفته گذشته از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کند، اما قدر فرصت به ‌دست‌آمده را ندانست!
*نمایش ناامیدکننده طارمی در تیمِ کونسیسائو
ستاره ایرانی پورتو تا پیش از برگزاری مصاف جمعه شب در برابر استوریل، در این فصل در مجموع 13 مسابقه(در لیگ برتر پرتغال، لیگ قهرمانان اروپا و سوپرجام پرتغال) تنها 3 بار موفق به گلزنی برای تیم شده بود که برای مهاجم گلزنی مانند طارمی آمار قابل‌قبولی محسوب نمی‌شد. اعلام پنالتی زودهنگام به سود پرتغال در مصاف جمعه شب، این فرصت را در اختیار ستاره ایرانی قرار داد تا سومین گل خود در فصل جدید لیگ برتر پرتغال و چهارمین گلش در تمامی رقابت‌ها را به‌ ثمر برساند.
طارمی پشت ضربه پنالتی به ‌دست‌آمده ایستاد، اما دروازه‌بان استوریل مسیر توپ ستاره ایرانی را به خوبی تشخیص داد و همین مسئله باعث شد تا دروازه تیم پرتغالی بسته بماند. بعد از آنکه مهدی طارمی در دقیقه 6 پنالتی پورتو را از دست داد، در تقلا برای جبران‌مافات بود، اما نتوانست عملکرد خوبی را از خود به‌جای بگذارد و همین مسئله باعث شد تا او در دقیقه 64 از ترکیب تیمش خارج شود و جای خود را به تونی مارتنیس داد؛ آن‌هم در شرایطی‌که تا هنگام خروج طارمی از ترکیب پورتو، بازی با تساوی بدون گل در جریان بود.
*طارمی امیدوار به جبران‌مافات مقابل تیمِ سابق بیرانوند!
استوریلی‌ها در دقیقه 75 با گلزنی جردن هولسگروو توانستند شگفتی‌سازی کنند و در جدال با یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی، دومین برد خود در فصل جدید را جشن گرفتند تا از قعر جدول فاصله گیرند. پورتو هم با یک بازی بیشتر نسبت به اسپورتینگ و بنفیکا، در رتبه سوم جدول با 22 امتیاز باقی ماند تا فاصله 3 امتیازی شاگردان کونسیسائو با صدر جدول حفظ شود. مهدی طارمی کاملاً از روزهای آرمانی خود در پورتو فاصله گرفته و همین مسئله می‌تواند در فاصله کمتر از 70 روز تا شروع جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی ایران هم دردسرساز شود. البته که طارمی در سال جاری در عرصه ملی درخشیده، اما افت کم‌سابقه در پورتو و ثبت تنها 2 گل در 10 مسابقه فصل جدید لیگ برتر پرتغال، حکایت از روزهای نه‌چندان خوب ستاره ایرانی در تیم پرتغالی دارد. طارمی که در جدال رفت با آنتورپ دو بار در نقش گل‌ساز درخشید، امید دارد که بتواند در مسابقه پیش‌ روی تیمش برابر حریف بلژیکی بدرخشد و هم خاطره ناکامی تلخ جمعه شب مقابل استوریل را به‌ دست فراموشی بسپارد و هم آمار ضعیف خود در فصل جدید را بهبود بخشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی