[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

غزه به موضوعات بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی اضافه شد، روزنامه شیراز نوین

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در بخش غیررقابتی این دوره از جشنواره، بخشی با عنوان «قصه‌گویی با موضوع غزه» را برگزار می‌کند.
به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیرخانه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ضمن ابراز انزجار از جنایت دولت کودک‌کش صهیونیسم و برای دفاع از کودکان و نوجوانان مظلوم غزه، با توجه به رسالتی که برعهده دارد، قصد دارد زمینه آشنایی فرزندان ایران‌زمین را با حق‌طلبی مردم فلسطین فراهم کند.
این بخش با پیشنهاد حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در نشست با داوران قصه‌گویی با موضوع «کودکان مظلوم غزه» به جشنواره قصه‌گویی استانی اضافه شد.
قصه‌های برتر با موضوع غزه از نگاه مخاطب و داوران به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شود و با انتخاب دبیرخانه تعدادی از قصه‌گویان در مرحله‌ کشوری به شکل غیررقابتی قصه‌گویی می‌کنند. این دوره از جشنواره با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی برای ثبت جهانی در بخش‌های ملی (مدرن و کلاسیک)، آیینی‌سنتی، زبان اشاره (مدرن و کلاسیک)، قصه‌گویی بین‌الملل و قصه‌گویی ۹۰ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.
برگزاری ۹ نشست تخصصی از سوی کمیته علمی جشنواره قصه‌گویی کانون
کمیته علمی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری از ۹ آبان تا ۲۰ آذر ۹ نشست علمی‌تخصصی در حوزه قصه‌گویی برگزار می‌کند.
اولین نشست‌ تخصصی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با عنوان «شکل‌گیری قصه‌نامه» (کارد و استخوان) با سخنرانی علی خانجانی روز سه‌شنبه ۹ آبان برگزار شد.
در ادامه کمیته علمی با همکاری کانون استان سیستان و بلوچستان نشست «نقش قصه در حل مسئله در دنیای بُهت» (تراژدی قصه‌ها و داستان‌های تراژدی) را با سخنرانی مسعود خنجرخانی روز دوشنبه ۱۵ آبان برگزار خواهد کرد. روز دوشنبه ۲۲ آبان نیز نشست «قصه‌گویی و آموزش میراث ناملموس» با سخنرانی عباس قنبری‌عدیوی برگزار خواهد شد.
عنوان نشست سوم «نگاه تطبیقی به تحول مفهوم کسب و کار و نقش قصه در رشد شغلی کودکان و نوجوانان» است که با سخنرانی محمد ربیعی و سجاد نجفی روز دوشنبه ۲۹ آبان از سوی کمیته علمی با همکاری کانون استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
همچنین روز چهارشنبه اول آذر کمیته علمی با همکاری کانون استان یزد نشست «روایت‌شناسی در قصه‌های قرآنی» را با سخنرانی ابوالفضل حُرّی برگزار می‌کند.
نشست بعدی که روز دوشنبه ۶ آذر برگزار می‌شود، «کارکردهای نقالی از منظر علم روان‌شناسی نوین، تاریخچه هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌ای در راستای اولین پرده نقالی کودکانه» با سخنرانی داوود فتحعلی‌بیگی و مهدی طالعی‌نیاست. «نگاهی نو به قصص قرآنی» با سخنرانی محمد سیمزاری هم دوشنبه ۱۳ آذر برگزار خواهد شد و در ادامه کمیته علمی با همکاری کانون استان فارس روز سه‌شنبه ۱۴ آذر نشستی با عنوان «شیوه‌های نوین قصه‌گویی» با سخنرانی سعید حسام‌پور برگزار می‌کند.
آخرین نشست روز دوشنبه ۲۰ آذر با عنوان «قصه‌گویی و تأثیر آن در یادگیری برای کودکان با نیازهای ویژه» با سخنرانی مهدیه مهدویان برگزار می‌شود.
ساعت برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی کمیته علمی که از سوی اداره کل آموزش و پژوهش کانون برگزار می‌شود، ساعت ۱۰ تا ۱۲ است.
پیش‌تر نیز هفت نشست علمی تخصصی از سوی کمیته علمی جشنواره قصه‌گویی برگزار شد.
بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود. بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی