[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

آموزش، مکمل عمران و توسعه است، روزنامه شیراز نوین

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس:
آموزش، مکمل عمران و توسعه است 

* طرح منظومه‌های روستایی تمام امکانات و ظرفیت‌های یک منطقه را از نظر اقتصادی، گردشگری، اشتغال و سایر موارد به‌صورت متمرکز اجرایی می‌کند
به گزارش دریافتی شیرازنوین، دوره آموزش ملی اصول و مبانی تدوین و اجرای آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی کشور به میزبانی بنیاد مسکن استان فارس کلید خورد. مسعود صف‌شکن معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس در مراسم افتتاح این دوره آموزشی، برنامه منظومه‌های روستایی را رویکردی برای شتاب‌بخشی به اجرای عمران و آبادانی روستاها دانست و گفت: اجرای فعالیت‌های آموزشی زمینه‌ساز افزایش بنیه علمی کارشناسان و توان تخصصی آنهاست.
صف‌شکن با اشاره به اینکه طرح منظومه‌های روستایی با هدف کشف استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه روستاییان در این استان برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: منظومه‌های روستایی تمام امکانات و ظرفیت‌های یک منطقه را از نظر اقتصادی، گردشگری، اشتغال و سایر موارد به صورت متمرکز اجرایی می‌کند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: منظومه‌های روستایی با محوریت اداره کل بنیاد مسکن اجرایی می‌شود. این منظومه‌ها هم‌اکنون در مرحله مطالعه قرار دارد و پس از تعیین مشاور با اعتبارات دولتی کارهای عملیاتی آن در روستاها اجرایی خواهد شد.
همچنین امیر برومند معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه بنیاد مسکن فارس امکانات مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی دارد، افزود: برگزاری این دوره‌ها زمینه‌ساز افزایش توان علمی و تخصصی همکاران است.
وی با اشاره به اینکه دوره دوروزه ملی منظومه‌های روستایی به میزبانی استان فارس برگزار گردید، ادامه داد: برنامه آبادانی و پیشرفت منظومه‌های روستایی در قالب رویکرد آمایشی و در برنامه‌ریزی‌های روستایی در حالی در دستور کار متولیان و دست‌اندرکاران امر در استان‌های کشور قرار گرفته است که رویکردهای جدیدی در نوسازی روستایی حاکم شده است.
اهداف اصلی برگزاری این دوره آموزشی تعیین رویکردهای منظومه‌های روستایی و تشریح مفاهیم و آشنایی با چارچوب‌های کلی طرح و همچنین ارتقای سطح دانش و تجارب شرکت‌کنندگان است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی