[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۸
  • دوره جدید

افزایش دوبرابری نرخ باسوادی در فارس ، روزنامه شیراز نوین

* توجه به توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش آگاهی کارشناسان حوزه سوادآموزی از طریق برگزاری کارگاه‌ها و وبینارها موجب بهره‌وری و افزایش بازدهی در این حوزه می‌شود

به گزارش دریافتی شیرازنوین، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با مقایسه‌ای در خصوص میزان سواد افراد در این استان قبل و بعد از انقلاب، از افزایش دو برابری نرخ باسوادی در این استان در مقایسه با قبل از انقلاب خبر داد. مجید احمدی در جلسه برخط مسئولان و کارشناسان سوادآموزی استان، با بیان اینکه نهضت سوادآموزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام راحل آغاز شد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه عدالت آموزشی، نرخ باسوادی جامعه هدف بالای ۶ سال در استان فارس از ۴۷.۵ قبل از انقلاب به بالای ۹۲.۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
وی تصریح کرد: سوادآموزی یک حرکت جهادی و به نوعی تکلیف است و ما باید تمام تلاش خود را در جهت شناسایی، جذب و نگهداشت بی‌سوادان و کم‌سوادان تا سرانجام‌بخشی کامل بی‌سوادی در کشور ادامه دهیم.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: توجه به توانمندسازی نیروی انسانی و افزایش آگاهی کارشناسان حوزه سوادآموزی از طریق برگزاری کارگاه‌ها و وبینارها موجب بهره‌وری و افزایش بازدهی در این حوزه می‌شود.
احمدی با بیان اینکه آموزش ابزاری مهم و فرصتی اساسی برای افزایش مهارت‌های شغلی کارکنان و سبب حرفه‌ای‌تر شدن کارشناسان خواهد شد، گفت: ارتقای سطح آگاهی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از جمله دغدغه‌های این معاونت است؛ لذا در جهت رفع این مورد کارگاه‌های آموزشی نظیر روش‌های نوین تدریس و شیوه‌های کلاس‌داری نوین و... را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.
وی در ادامه با تشریح اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های سوادآموزی در سال تحصیلی جاری گفت: در فرایند جذب، پوشش، کلاس‌داری و سایر طرح‌ها، نظارت مستمر و جدی خواهیم داشت تا شاهد افزایش کیفی و کمی آموزش‌ها باشیم.
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در پایان گفت: آموزش همراه با نظارت و همچنین فراهم‌‌سازی زمینه مناسب برای برگزاری امتحانات در دستور کار این معاونت قرار دارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی