[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

نوبت بُرد شیرازی‌ها، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی- گروه ورزش
فجر شهید سپاسی و شهر راز اگر بخواهند روند هفته‌های قبل را تکرار کنند، باید منتظر دو پیروزی از این دو تیم باشیم. فجر که در هفته‌های اخیر همواره در بازی‌های خانگی پیروز بوده، باید در خانه به میدان برود و شهر راز که هر سه بازی بیرون از خانه اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته، در کرمان می‌خواهد رکوردش را تداوم ببخشد.
دو تیم شیرازی حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور، عصر امروز در شیراز و کرمان به مصاف رقبای خود می‌روند.
فجر شهید سپاسی که هفته گذشته با توقف در اسلامشهر، صدر جدول را از دست داد، امروز در خانه میزبان یکی از تیم‌های خوب استان خوزستان است. تیم استقلال آبی‌پوش ملاثانی که فصل را با سه امتیاز منفی آغاز کرد، اما با وجود این توانسته بالاتر از شش تیم دیگر بایستد. اگر سه امتیاز ملاثانی کم نشده بود، این تیم هم‌اکنون در نیمه بالای جدول قرار داشت.
این تیم هفته گذشته با دو گل ابوالفضل عکاشه مقابل خوشه طلایی ساوه به پیروزی رسید. نماینده شهر کوچک ملاثانی، در هفته نخست رقابت‌های این فصل هم به شیراز آمده بود و مقابل شهر راز موفق به کسب نتیجه تساوی بدون گل شد.
در مجموع، شکست دادن استقلال آبی‌پوش کار آسانی برای تیم‌های لیگ یک نیست. نکته جالب در خصوص این تیم، کلین‌شیت‌های زیاد دروازه‌بان آنهاست. پیروزی هفته گذشته استقلال ملاثانی مقابل خوشه طلایی در شرایطی به دست آمد که علی کُردانی دوباره توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد و با واکنش‌های خود سهم پررنگی در رسیدن آبی‌پوشان به یک برد دیگر داشته باشد تا حالا در جایگاه دهم جدول لیگ قرار بگیرند.
دروازه‌بان بلندقامت اهوازی که یکی از بهترین دوران بازی خود را پشت سر می‌گذارد، در دیدار اخیر استقلال نگذاشت حریف در چندین موقعیتی که نصیبش شد گل بزند و با خروج‌های به موقع و واکنش‌های خود به کمک خط دفاعی‌اش، کاری کرد تا با هفت کلین‌شیت رکورددار لیگ‌ یک از این حیث باشد.
فجر هم که یکی از بهترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود و در هفت هفته اخیر شکستی را تجربه نکرده است. شاگردان رجب‌زاده در 5 بازی پیروز شدند و دو بازی بیرون از خانه را هم با تساوی پشت سر گذاشتند تا به منطقه صعود برسند.
سرمربی فجر شهید سپاسی پس از بازی مقابل آریو، کم‌دقتی شاگردانش در زدن ضربات آخر را یکی از عوامل از دست رفتن دو امتیاز حساس این دیدار عنوان کرد و گفت: ما چند موقعیت خطرناک خلق کردیم و اگر کمی با دقت بیشتری به توپ‌های آخر ضربه می‌زدیم، بازی را می‌بردیم؛ البته رشادت مدافعان و دروازه‌بان حریف نیز در چند صحنه مزید بر علت شد تا نتوانیم به گل برسیم. در مجموع بازی خوبی را به خصوص در نیمه دوم شاهد بودیم. در نیمه اول تیم آریو خیلی باانگیزه عمل کرد و با دوندگی زیاد، سعی در ایجاد خلل در کار تاکتیکی ما داشت و موفق هم بود. در نیمه دوم بعد از اینکه در رختکن صحبت‌هایی انجام دادیم و تغییراتی ایجاد کردیم، سوار بازی شدیم. بیشتر دقایق نیمه دوم در اختیار تیم ما بود و باید از این برتری در جهت کسب نتیجه استفاده می‌بردیم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.
فجر در صورتی که بتواند بازی خانگی عصر امروز را با پیروزی پشت سر گذارد، به صورت مشروط صدرنشین لیگ خواهد شد. به این شرط که خیبر در بابل نتواند دریا را شکست دهد. با توجه به کار سخت شاگردان مهاجری در مازندران، به نظر می‌رسد فجر شرایط مساعدی برای صدرنشینی خواهد داشت.
دیگر تیم شیرازی یعنی شهر راز هم باید در کرمان به مصاف تیم افول کرده مس برود. تیمی که همیشه یک مدعی جدی صعود به شمار می‌ر‌فت، حالا نیمی از بازی‌هایش را واگذار کرده و در رتبه نازل دوازدهم قرار گرفته است. ممکن است در بازی‌های این هفته اتفاقاتی رخ دهد که این تیم حتی وارد منطقه سقوط شود.
ستار زارع در خصوص شرایط مالی و امکاناتی باشگاهش می‌گوید: شکر خدا مشکلی نداریم و نخواهیم داشت. چه از لحاظ مدیریت باشگاه و چه از لحاظ هزینه. به خوبی از سوی مالکان تیم حمایت می‌شویم و تنها مشکلمان این است که زمین حافظیه را در اختیارمان قرار نمی‌دهند. ما باید بتوانیم حداقل نیم ساعت روی ضربات ایستگاهی در زمین خانگی‌مان تمرین کنیم؛ شاید گره‌گشا باشد. البته ممنون هیئت فوتبال شیراز هستیم که برای این زمین خیلی زحمت می‌کشند، ولی ما هم توقع داریم که از حق خود استفاده کنیم.
سرمربی شهر راز افزود: آنهایی که می‌خواهند شهرشان یک تیم خوب داشته باشد، باید در این راه با ما همکاری کنند. اما متأسفانه در شهر ما همه غریب‌نواز بوده و دنبال رشد نکردن هستند. اما ما به دنبال سالم کار کردن هستیم.
دیدار تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و استقلال آبی‌پوش ملاثانی از ساعت 16:30 دقیقه در شیراز و دیدار مس کرمان و شهر راز از همین ساعت در کرمان آغاز خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی