[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

رشد بهره‌وری با سربازان ماهر، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
بیست و ششمین جلسه قرارگاه مهارت‌آموزی با موضوع سرباز ماهر نیروهای مسلح مستقر در استان فارس برگزار شد. این نشست خبری ظهر شنبه 20 آبان‌ماه با حضور فرمانده سپاه فجر، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی فارس و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان با همراهی اصحاب رسانه در سالن غدیر پادگان امام حسین(ع) برگزار شد.
 اتخاذ تدابیر راهبردی برای ارتقای بهره‌وری
فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم از اتخاذ تدابیر راهبردی برای ارتقای بهره‌وری در جامعه خبر داد. سردار یدالله بوعلی شنبه ۲۰ آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اطلاع‌رسانی به عامه مردم در خصوص مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و ایجاد انگیزه و اشتیاق سربازان مشمول به انجام وظیفه عمومی از عمده اهداف این مسابقه است. وی از برگزاری مسابقه سرباز ماهر در فارس خبر داد و گفت: این مسابقه بین تمامی سربازان رده‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا فارس و وداجا در استان فارس طی چهار مرحله اجرا می‌شود که مرحله شهرستانی آن در حال برگزاری است. او هدف از اجرای این مسابقه را اطلاع‌رسانی به عامه مردم در خصوص مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و ایجاد انگیزه و اشتیاق سربازان مشمول به انجام وظیفه عمومی دانست و اظهار کرد: در طول خدمت وظیفه عمومی، سربازان مهارت متناسب با علاقه خود را فرا خواهند گرفت. سردار بوعلی در خصوص رشته‌های این دوره از رقابت‌ها بیان کرد: سربازان مستقر در یگان‌های نیروهای مسلح فارس در رشته‌های تیراندازی با سلاح کلاش، امداد و نجات، حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، تعمیرکار خودرو سبک، برنامه‌نویسی، عکاسی دیجیتال، تعمیرکار تلفن همراه، تعمیرکار آب‌گرمکن دیواری و پکیج، نانوایی سنتی، آرایشگری مردانه، درب و پنجره‌سازی پروفیل، تعمیرکار و نصاب کولر گازی، آشپز سنتی و تعمیرکار برق خودرو به رقابت خواهند پرداخت.
 اهمیت مهارت‌آموزی در سربازان
سردار بوعلی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح «مهارت‌آموزی سربازان» در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۶ بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب، برای افزایش توانمندی شغلی کارکنان وظیفه سربازان در طول دوران خدمت مقدس سربازی، قرارگاه مهارت‌آموزی در هر استان تشکیل شد. فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح فارس از افزایش سقف تسهیلات سربازان طرح مهارت‌آموزی به ۱۵۰میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به ۳۸۶میلیارد تومان و ۱۱۰میلیارد از منابع بسیج سازندگی استان در سال جاری پیش‌بینی شده است که سربازان می‌توانند به نمایندگان قرارگاه مهارت‌آموزی مستقر در یگان خود مراجعه کنند. وی با اشاره به اینکه طرح مهارت‌آموزی سربازان در سه مرحله اجرایی می‎شود، گفت: سربازانی که قبل از خدمت تحت آموزش قرار گرفتند، از تشویق‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند و در مصوبه اخیر سربازانی که قبل از اعزام، حرفه‌ای را فرا گرفتند، با داشتن مدرک معتبر به ازای هر ۸۰ ساعت آموزش قبل از خدمت، ۱۰ روز تا سقف یک ماه کسر خدمت دریافت می‌کنند.
 ارائه تسهیلات برای مهارت‌آموزی
بوعلی با اشاره به اینکه در گذشته توانمندسازی سربازان وجود داشته اما به صورت متمرکز و هدفمند نبوده است، تأکید کرد: در حین خدمت سربازی، کارکنان وظیفه از ظرفیت درون سازمان و برون یگان خدمتی استفاده خواهند کرد که درون سازمان آموزش، یادگیری مهارت و… انجام می‌شود و پس از آن به کارگاه‌های برون یگان خدمتی برای تکمیل مهارت خود اعزام خواهند شد. فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه به ۹۴۳ نفر از سربازان طرح مهارت‌آموزی تسهیلات واگذار شده است، اظهار کرد: در سال گذشته تا سقف ۱۰۰میلیون تومان به هر سرباز بنا به شغل و مهارت از محل تبصره ۱۶ تسهیلات به ۷۹۹ نفر و ۱۴۴ نفر از سایر ردیف‌های بودجه تسهیلات بیش از ۸۵میلیارد تومان دریافت کردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی