[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

توزیع کارت هوشمند اتباع خارجی آغاز شد ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس از آغاز فرایند توزیع کارت هوشمند اتباع خارجی در استان فارس از تاریخ ۲۳ آبان‌ماه توسط دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان خبر داد.
بهرنگ قربانی، کارت هوشمند اتباع خارجی را کارت چندمنظوره هویتی، بانکی و ارتباطی برشمرد و گفت: توزیع این کارت طی چند مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول شامل اتباع خارجی دارای کارت آمایش است و توسط دفاتر خدمات اقامت و اشتغال از طریق پیامک یا تماس تلفنی به شخص تبعه، اطلاع‌رسانی خواهد شد و نیازی به مراجعه‌ حضوری جهت کسب اطلاعات از اداره‌کل اموراتباع و مهاجرین خارجی یا دفاتر نیست. وی به مدارک مورد نیاز زمان مراجعه به دفاتر اشاره و تأکید کرد: اتباع خارجی دارای کارت آمایش شخصاً با در دست داشتن و تحویل کارت هویتی، قولنامه منزل ممهور به مهر برجسته آژانس املاک، کد رهگیری و کد پستی درج شده در قولنامه در زمان اعلامی باید به دفاتر مراجعه کنند. قربانی تصریح کرد: با توجه به ثبت عکس زنده، اثر انگشت و عنبیه، حضور تمام اعضای بالای دو سال خانوار در دفاتر الزامی خواهد بود و عدم حضور هریک از اتباع خارجی به منزله انصراف از دریافت کارت تلقی می‌شود و کارت هوشمند به وی تعلق نخواهد گرفت.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس با بیان اینکه از مزایای دریافت کارت هوشمند اتباع خارجی دریافت هم‌زمان کارت بانکی به نام هریک از اتباع است، گفت: از الزامات دریافت کارت بانکی هم شماره تماس اعلامی تبعه است که این مسئله به منظور اطلاع‌رسانی از شعب بانک عامل در خصوص زمان حضور در بانک و همچنین پیامک فعال‌سازی به سرشماره اعلامی است که باید شماره اعلامی در اختیار شخص تبعه باشد تا با مشکل زمان فعال‌سازی مواجه نشوند. قربانی از اتباع خارجی خواست زمان مراجعه به دفاتر کفالت اطلاعات شغلی، تحصیلی، مهارتی، سکونتی، بهداشت و درمان، بیمه، شماره تماس ثابت، شماره تماس همراه و کد پستی را به همراه داشته باشند. وی در ادامه به باقی‌مانده‌ اتباع خارجی ساکن منطقه ۸ شهرداری شیراز هشدار داد و گفت: تحویل کارت هوشمند اتباع خارجی ساکن در منطقه ۸ شیراز منوط به جابه‌جایی و ارائه قولنامه جدید مبنی بر سکونت در خارج از منطقه یادشده خواهد بود و در صورت عدم جابه‌جایی در موعد مقرر، کارت آمایش آنان نیز فاقد اعتبار بوده و این افراد جزو اتباع غیرمجاز محسوب می‌شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی