[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

رجب‌زاده: چیدمان داوری‌ها شائبه برانگیز است، روزنامه شیراز نوین

مهدی رجب‌‌زاده نسبت به نحوه چیدمان داورها در مسابقات لیگ یک انتقاد کرد و گفت قضاوت‌‌های متعدد یک داوری برای یک تیم خاص شائبه برانگیز خواهد بود.
اعتراض رجب‌زاده و هشدار مهم به افشاریان
به گزارش ورزش سه، فجر شهید سپاسی شیراز در هفته یازدهم لیگ آزادگان موفق شد با دو گل استقلال ملاثانی را شکست بدهد تا با یک امتیاز اختلاف نسبت به خیبر خرم‌آباد در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. مهدی رجب‌‌زاده، سرمربی فجر شهید سپاسی درباره شرایط تیمش صحبت و همچنین انتقادهایی را نسبت به چیدمان داورها مطرح کرد.
رجب‌زاده در خصوص شرایط فجر شهید سپاسی توضیح داد: خدا را شکر تاکنون روند خوبی داشتیم؛ در چهار بازی نتوانستیم برنده شویم که فکر می‌کنم در آن مسابقات هم مستحق پیروزی بودیم و بازی‌های خوبی انجام دادیم، اما دو بازی مساوی شد و در‌ دو بازی هم بازنده شدیم. خدا را شکر در ادامه، این روند خوب بود و جایگاه بدی هم نداریم. رقابت سنگین است و ۵-۶ تیم هستند که تلاش می‌کنند تا صعود کنند، فاصله خیلی نزدیک است و جایگاه هر تیم در جدول با یک مساوی تغییر می‌کند؛ این موضوع نشان می‌دهد که رقابت سختی داریم.
او سپس به تشکر از حمایت‌های مسئولان باشگاه پرداخت و گفت: از سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس ممنونم که خیلی خوب از ما حمایت می‌کنند و به ما قوت قلب می‌دهند و مشوق ما هستند. از هیئت‌مدیره باشگاه هم ممنونم که همه شرایط را فراهم می‌کنند که تیم ما در آرامش باشد و با شرایطی خوب بتوانیم بازی‌ها را دنبال کنیم. شخص آقای مفتاحی به‌عنوان مدیرعامل تیم، شبانه‌روز تلاش می‌کند تا امکانات را فراهم کند و ما هیچ دغدغه‌ای نداشته باشیم. از عوامل باشگاه، مدیر اجرایی، تدارک، پزشکان تیم و همه کسانی که زحمت می‌کشند، ممنونم‌. همه یک‌دل و یک‌صدا و منسجم تلاش می‌کنیم که شرایط خوبی ایجاد کنیم تا تیم موفق باشد. از بچه‌های کادر فنی، آقای رحیم خدایاری، حمید غنی‌زاده، حسین فرهی، امیرحسین ریاستی و مهدی عزیزی که همه با قلب و جا‌شان تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم‌. خدا را شکر روند خوبی داریم و تلاش می‌کنیم این روند را حفظ کنیم و نهایتاً در این مسیر سربلند و سرفراز شویم.
سرمربی فجر شهید سپاسی در خصوص پیروزی دو بر صفر مقابل استقلال ملاثانی اظهار داشت: ملاثانی، یک تیم خطرناک بود و در خط حمله‌ بازیکنان قابل و خلاقی داشت؛ این تیم می‌توانست حریف خطرناکی برای ما باشد، اما ما شناخت خوبی از آنها داشتیم و فیلم بازی‌هایشان را دیده بودیم؛ براساس نقاط ضعفشان، تمرینات تاکتیکی‌مان را طراحی کردیم و خوشبختانه بچه‌ها خیلی خوب برنامه‌هایمان را در بازی پیاده کردند و موفق شدیم از همان نقاطی که آنالیز کرده بودیم به آنها ضربه بزنیم. موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم؛ دو گل زدیم و ۶-۷ موقعیت هم ایجاد کردیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. بچه‌ها خیلی انرژی گذاشتند و تلاش کردند؛ با توجه به شرایط جدول و جایگاهی که داشتیم، بچه‌ها انگیزه زیادی داشتند که جایگاه‌مان را تثبیت کنند و بتوانیم به صدر صعود کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد و نتیجه زحماتشان را گرفتند.
رجب‌زاده در ادامه به تمجید از بازیکنانش پرداخت و گفت: واقعاً از بازیکنانم راضی هستم؛ آنها برابر استقلال ملاثانی بسیار تاکتیک‌پذیر و فنی بازی کردند و توانستند این تیم خوب را ببرند. ملاثانی هم بعضاً روی توپ‌های مستقیم و با استفاده از مهاجم هدفشان‌ که قد و قامت خوبی داشت، چند موقعیت به‌دست آوردند که خط دفاعی و گلر ما عملکرد خیلی خوبی داشتند و توانستند توپ‌ها را دفع کنند؛ در‌ مجموع این پیروزی روحیه خوبی به ما داد.
او در خصوص اعتراضاتی که به داوری‌ها وارد می‌شود، گفت: جو خیلی متشنج است و همه به داوری‌ها اعتراض دارند و بیانیه می‌دهند؛ اشتباهات زیادی در بحث‌های داوری در لیگ برتر و لیگ یک انجام شده که همه آنها سهوی است. داوران از سوی هواداران و نیمکت‌های تیم‌ها تحت فشار هستند و این‌ها باعث شده تمرکز آ‌نها از بین برود و حساسیت ایجاد شود. همه مدام اعتراض دارند و بیانیه می‌دهند و به کمیته داوران اعتراض می‌کنند و در نتیجه داوران هم تحت استرس و فشار قرار می‌گیرند و نمی‌توانند عملکرد خودشان را ارائه‌ بدهند. اگر از همان روز اول به داورانی که اشتباهات فاحش و تأثیرگذار دارند، بازی ندهند؛ بعضاً می‌بینیم پنالتی‌های واضح و محرزی اتفاق می‌افتد که اظهر من الشمس است، اما داوران نمی‌گیرند و در‌ مقابل برخوردهای معمولی و شبیه‌سازی‌ها را پنالتی می‌گیرند؛ این‌ها چیزهایی است که باعث می‌شود صدای همه دربیاید. آقای افشاریان تجربه زیادی دارد و باید یک جوری این اتفاقات را مدیریت کند و از داورانی که تمرکز ندارند و اشتباه می‌کنند، استفاده نکنند.
سرمربی فجر شهید سپاسی با انتقاد از چیدمان داورها عنوان کرد: در لیگ یک، یک‌باره می‌بینیم یک داور خاص در نیم فصل چهار بازی برای یک تیم سوت می‌زند. این‌ها برای خود ما و تیم‌های دیگر شائبه ایجاد می‌کند؛ هرچند می‌دانم قصد و غرضی وجود ندارد، اما درست نیست. پارسال این اتفاق رخ داد و امسال هم تکرار می‌شود؛ صحیح نیست که داور در هفده بازی در نیم فصل، در پنج بازی برای یک تیم سوت بزند. از آقای افشاریان خواهش می‌کنم که روی این قضیه دقت بیشتری داشته باشد و درست نیست که یک داور بازی‌های متعددی برای یک تیم سوت بزند.
رجب‌زاده با اشاره به حساسیت تقابل فجر شهید سپاسی و خیبر گفت: خواهش می‌کنم که یک داور قوی و لیگ برتری برای بازی ما بگذارند که تحت تأثیر جو استادیوم و نیمکت‌های دو تیم و حساسیت بازی قرار نگیرد و با یک سوت اشتباه زحمات یک تیم را هدر ندهد. 
قطعاً درخواست تیم خیبر هم همین است و من شخصاً دوست ندارم نه خیبر و نه ما از داور داوری متضرر شود؛ دوست داریم اگر حق خیبر است که برنده شود، این اتفاق رخ بدهد و اگر‌ هم حق فجر شهید سپاسی است که پیروز شود، این نتیجه رقم بخورد. از آقای افشاریان خواهش می‌کنم که با تمرکز و دقت عمل بالایی در این زمینه عمل کند و یک داور مسلط و مقتدر و باتجربه بگذارد و هیچ‌کدام از تیم‌ها متضرر نشوند.
او در پایان عنوان کرد: از هواداران‌مان خیلی ممنونم که در این مدت از ما حمایت کردند؛ در بازی آخر برابر ملاثانی، جو استادیوم بسیار مهیج بود و انرژی مضاعفی به بچه‌های ما داد. ما در ادامه راه نیاز بیشتری به حضور هواداران داریم و حافظیه باید پر شود. قدردان هواداران هستم و امیدوارم در ادامه راه با بازی‌هایی که انجام می‌دهیم، دلشان را شاد کنیم و آنها هم به ما انرژی مثبت می‌دهند تا بتوانیم در کنار هم این مسیر را با موفقیت طی کنیم و نهایتاً همه خوشحال و شاد باشیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی