[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

اجرای برنامه‌های تحولی در امور آبخیزداری ، روزنامه شیراز نوین

دستیار ویژه استاندار در امور آبخیزداری و آبخوان‌داری از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تحولی نظیر تغییر الگوی کشت و نوسازی شبکه آبیاری در این حوزه خبر داد.
دومین نشست کارگروه جهاد آبخیزداری و آبخوان‌داری با موضوع آب و رسانه، با حضور دستیار ویژه استاندار فارس، مشاور و اعضای این مجموعه به میزبانی صدا و سیمای مرکز استان برگزار شد. دستیار ویژه استاندار فارس در امور آبخیزداری و آبخوان‌داری، روز ۲۲ آبان در این نشست با تأکید بر اینکه مصوبات این کارگروه در حفظ و توسعه پایدار آب گره‌گشایی خواهد کرد، گفت: حفاظت و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت منابع آبی و مصارف ما در نظام مدیریتی موردتوجه قرار گرفته است که تلاش داریم سیاست‌ها و راهبردهای مشخص و برنامه‌ریزی شده را گام‌به‌گام در مناطق مختلف استان اجرایی کنیم. مختار یوسفی، نقش رسانه را در تبیین اقدامات و دستاوردهای حوزه آب تأثیرگذار دانست و ادامه داد: با توجه به برنامه تحولی گسترده در زمینه جذب خیران آب‌رسان، تولید و نشر مقالات و پژوهش‌های کاربردی و کتب علمی در حیطه آب، مدیریت بهینه منابع و مصارف، پیشگیری از بحران‌ها و تنش‌های آبی و همچنین اقدامات در حال انجام در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی، باید شرایط لازم را برای نقش‌آفرینی مؤثر رسانه‌ها فراهم کرد تا بتوانیم با اطلاع‌رسانی جامع و مناسب از حمایت عمومی و مشارکت اجتماعی آنها نیز بهره‌مند شویم‌.
وی، خواستار تولید محتوای خدمات دولتی و بخش‌های غیردولتی از جمله مجامع عمومی و مردم‌نهاد شد و گفت: هم در بخش دولتی شاهد اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تحولی نظیر تغییر الگوی کشت و نوسازی شبکه آبیاری هستیم و هم در بخش‌های عمومی خدمات قابل‌توجهی در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه منابع آبی انجام شده است؛ اما در حوزه رسانه نیازمند تهیه اخبار و گزارش‌های تحلیلی و تخصصی از اقدامات موفق جهت اطلاع‌رسانی همگانی به جامعه هستیم.
دستیار ویژه استاندار فارس در پایان بر ضرورت نگاه استانی و حتی فراستانی در اقدامات پیش‌ رو تأکید کرد و افزود: پروژه‌های متعددی در تمامی مناطق فارس با همت گروه‌های جهادی و تخصصی، بسیج همگانی و بهره‌برداران حوزه آب در کنار دولت شکل گرفته است تا علاوه بر اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، در دیگر محورهای مدیریتی نیز اقدامات مبتنی بر برنامه تحولی تداوم پیدا کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی