[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

عزم عمرانی در جبهه فرهنگی، روزنامه شیراز نوین

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز میزبان کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر بود. نشست تخصصی بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی معاونت فرهنگی شهرداری شیراز با حضور اعضای کمیسیون عمران پارلمان شهری و معاون فرهنگی شهرداری شیراز برگزار شد و پیشرفت یکایک طرح‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.


نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست از هدف‌گذاری کمیسیون عمرانی پارلمان شهری به منظور گسترش زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد.محمدتقی تذروی با تأکید بر این موضوع که حوزه فرهنگ منحصر به مبانی تئوری و نرم‌افزاری نمی‌شود، اظهار داشت: با در نظر گرفتن نقش مبانی آموزشی و فرهنگی و اهمیت نشاط اجتماعی، کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز تمرکز ویژه‌ای بر گسترش زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دارد. او هدف از برگزاری این جلسه را نظارت و پیشبرد طرح‌های عمرانی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز عنوان کرد و افزود: گستره پروژه‌های سازمان فرنگی شیراز بسیار وسیع است و شامل طرح‌های کلانی نظیر تالارها، سالن‌های سینما، فرهنگسراها، ورزشگاه‌ها و غیره می‌شود.عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام این خبر که کمیسیون عمران از پروژه‌های سازمان فرهنگی بازدید جامعی خواهد داشت، عنوان کرد: آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌های سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در مناسبت‌هایی نظیر دهه مبارک فجر و روز شیراز انجام می‌شود. تذروی از برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای توسعه چشمگیر پروژه‌های فرهنگی و ورزشی خبر داد و بیان کرد: بسیاری از این پروژه‌های عمرانی در شورای ششم به بهره‌برداری خواهند رسید و عملیات اجرایی تعداد زیادی در آینده به اتمام می‌رسد.


در ادامه این نشست، عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز بر گسترش زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) تأکید کرد. سیده مریم حسینی با تأکید بر این موضوع که ایجاد زیرساخت‌های عمرانی پیش‌نیاز اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است، عنوان کرد: امروزه تمامی اقشار جامعه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دارای مطالبات برحقی هستند و رسالت مسئولان تدوین برنامه‌های جامع در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان است. او از عزم راسخ کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز به منظور ایجاد و گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی خبر داد و افزود: شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) دارای جایگاه بین‌المللی است و زیرساخت‌های شهر در حوزه‌های مختلف باید در حد و اندازه‌های جایگاه شیراز باشند. سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه افزود: در گذشته مصوباتی در حوزه‌های فرهنگی به تصویب رسیده بود که در شورای اسلامی ششم احیا شد و علاوه بر آن طرح‌های مؤثری برای گسترش زیرساخت‌های شهری در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی پیگیری می‌شود. حسینی با ارائه مثالی در این زمینه گفت: برای پرورش فرهنگ پهلوانی در جامعه نیازمند احداث زیرساخت‌هایی نظیر زورخانه در محلات هستیم تا بدین‌وسیله سنت و منش ارزنده پهلوانی که دارای قدمت دیرینه‌ای در جامعه است را احیا کنیم. وی از فعالیت‌های چشمگیری که به منظور گسترش سرانه مطالعه در دست انجام است، خبر داد و افزود: با احداث بوستان کتاب و کافه کتاب جامعه را به سمت و سوی مطالعه دعوت می‌کنیم و با ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر موزه ملل در تلاش هستیم تا کلان‌شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) را به جایگاهی که شایسته آن است، رهنمون سازیم. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه از احداث اردوگاه چندمنظوره تفریحی، فرهنگی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان و نوجوانان دستاوردهای زیادی برای آینده خواهد داشت و آنها را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد. حسینی در ادامه راه‌اندازی سیستم‌های بلندگوهای شهری را اقدامی ارزنده توسط سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برشمرد، خواستار مدیریت آن توسط سازمان فرهنگی شد و بیان داشت: از این بلندگوها می‌توان در راهپیمایی‌ها، مناسبت‌های مذهبی و ملی، پخش اذان، سرود، اطلاع‌رسانی و رویدادهای مختلف استفاده کرد.


در ادامه این نشست کارشناسی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: در این جلسه به بررسی موانع و مشکلات پروژه‌های عمرانی با رویکرد فرهنگی گردشگری و هنری شهر شیراز پرداخته شد که از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌ها، احداث ۱۱ سالن ورزشی در سطح شهر شیراز است. محمد علی چوبینی در ادامه از احداث دو نگار خانه، بهسازی تالار آزادی و اماکن گردشگری سخن گفت و افزود: مرمت ساختمان مرکز شیرازشناسی، تکمیل باغ کودکانه و احداث 20 زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف شهر شیراز در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی برخی از این آغاز شده و مابقی نیز به زودی کلنگ‌زنی می‌شوند. او گفت: پیش‌بینی می‌شود که عملیات اجرایی تمام زمین‌های چمن مصنوعی ظرف دو ماه آینده آغاز شده باشد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه400 میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال اجراست، اظهار کرد: بخشی از این پروژه‌ها به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد و یا به بهره‌برداری خواهند رسید. چوبینی با اشاره به اینکه با مشکل کمبود اعتبار و یا عدم تأمین منابع مالی روبه‌رو نیستیم، گفت: در خصوص جانمایی و طراحی پروژه‌ها با چالش‌هایی روبه‌رو می شویم؛ بدین جهت که باید جانمایی‌ها با در نظر گرفتن تمام اصول علمی و طرح آمایش نیازهای شهر و شهروندان همراه باشد. او به نقش پُررنگ فرهنگسراها در ارتقای فرهنگی شهروندان و پر کردن اوقات فراغت جوانان اشاره نمود و افزود: به زودی کلنگ دو فرهنگسرا در منطقه کشن و شهرک سامان بر زمین زده خواهد شد تا شهروندان از خدمات آن بهره‌مند شوند.


رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه زورخانه مرکزی شهر و همچنین زورخانه‌ای در منطقه چهار در حال احداث است، اظهار کرد: به زودی عملیات اجرایی پارک اوتیسم آغاز می‌گردد و ظرف شش ماه آینده نیز به بهره ‌رداری خواهد رسید. چوبینی با بیان اینکه پروژه بلندگوهای سطح شهر در اولویت اجرا قرار گرفته است، گفت: پیمانکار پروژه انتخاب و قرارداد آن نیز منعقد شده است و فاز اول آن ظرف سه ماه در مسیر اصلی راهپیمایی به طول 6 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه پروژه‌های فرهنگی نقش مهمی در ارتقای فرهنگی شهروندان دارند، گفت: این پروژه‌های عمرانی فرهنگی به صورت متنوع و گسترده می‌توانند در ارتقای فرهنگ، هنر، ادبیات و همچنین تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی شهر کمک کنند. چوبینی به نقش ایجاد فضاهای فرهنگی در جامعه اشاره نمود و افزود: پروژه‌های فرهنگی می‌توانند فضاهایی را ایجاد کنند که به شهروندان امکان فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی را می‌دهد. سالن‌های نمایشگاهی، تئاترها، کتابخانه‌ها، مراکز هنری و فرهنگی و موزه‌ها از جمله فضاهایی هستند که پروژه‌های فرهنگی می‌توانند در ایجاد و توسعه آنها نقش مهمی داشته باشند. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: همچنین پروژه‌های فرهنگی می‌توانند در ترویج هنر و ادبیات در جامعه نقش مهمی داشته باشند. او گفت: پروژه‌های فرهنگی می‌توانند در حفظ و حراست از تاریخ و فرهنگ محلی نقش مهمی داشته باشند. ایجاد و بازسازی پروژه‌های عمرانی فرهنگی و اجرای دیگر پروژه‌ها می‌تواند در حفظ تاریخ و فرهنگ محلی نقش بسزایی ایفا نماید.


نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، از حمایت قاطع پارلمان شهری به منظور پیشبرد پروژه‌های عمرانی خبر داد. مصطفی کیانی رحیمی در ادامه این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین ردیف بودجه متعلق به بخش پروژه‌های عمرانی است؛ بنابراین کمیسیون عمران نیز تصمیم گرفت تا هر هفته در یکی از مناطق و سازمان‌های شهرداری این کمیسیون را برگزار کند تا از نزدیک و به صورت میدانی موانع و مشکلات پروژه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در طی این بازدیدها از مدیران مربوطه نیز دعوت می‌گردد تا نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایند. کیانی رحیمی عنوان کرد: بعضاً برخی از پروژه‌ها از نظر برنامه زمان‌بندی با عقب‌ماندگی روبه‌رو بودند که علت آن مشخص شد و به زودی تمام آنها وارد فاز اجرایی می‌گردند. برخی از پروژه‌ها نیز در حال اجرا هستند و براساس برنامه زمان‌بندی به پیش می‌روند که باید از تلاش و زحمات این مدیران قدردانی نمود. عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: برخی از پروژه‌های عمرانی این سازمان مانند باغ کودکانه نیز در حال تکمیل هستند و به زودی تقدیم شهروندان خواهد شد. همچنین پروژه‌هایی مانند رصدخانه و پلانتاریوم نیز به زودی کلنگ‌زنی و اجرا می‌شوند. او افزود: بسیاری از پروژه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در دهه فجر و یا در روز ‌‌شیراز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.رحیمی گفت: در جلسه امروز تمام پروژه‌های این سازمان مورد بررسی قرار گرفت و تمام پروژه‌ها تعیین تکلیف گردید؛ از این جهت یکی از پرخروجی‌ترین جلسات کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز بود. او افزود: پروژه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، از پروژه‌های باارزش شهر محسوب می‌شوند، زیرا با تکمیل آنها شاهد ارتقای فرهنگی شهروندان خواهیم بود.


عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر از پیشرفت پروژه‌های عمرانی در پهنه کلان‌شهر شیراز خبر داد. محمود صفایی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی مدون، اعضای کمیسیون عمران هر هفته در حوزه‌های مختلف شهرداری حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: در این جلسات مسائل و موضوعات مربوط به پروژه‌های عمرانی که در ردیف بودجه مصوب شده است را مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهند تا سریع‌تر به مرحله اجرا یا بهره‌برداری برسند. وی گفت: در این هفته نیز به مسائل مربوط به پروژه‌های عمرانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز پرداخته شد که خوشبختانه بسیاری از چالش‌های پیش روی پروژه‌های عمرانی این سازمان برطرف شد. او افزود: بخشی از پروژه‌های عمرانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز وارد فاز اجرا شده بودند و بخش دیگری نیز به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد. عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز عنوان نکرد: بخشی از پروژه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در مناطق مختلف شهرداری باید جانمایی و یا طراحی می‌گردید که در طی این جلسه به نتایج بسیار خوبی جهت تخصیص زمین دست یافتیم و به‌ زودی تمامی آنها وارد فاز اجرا می‌شوند. صفایی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی زیادی در این حوزه وجود دارد که تکمیل آنها تأثیر فراوانی در رشد و توسعه فرهنگی شهر شیراز خواهد داشت، گفت: امروز فرهنگسراهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خدمات خوب و ارزان‌قیمتی را به شهروندان ارائه می‌دهد که با توسعه آنها تعداد بیشتری از ‌شهروندان از این خدمات بهره‌مند می‌شوند. او با اشاره به نقش پررنگ ورزش در پر کردن اوقات فراغت شهروندان افزود: تأکید ما بر اجرای پروژه‌های ورزشی به ویژه در محلات است که امیدواریم با پیگیری و حمایت از آنها، زودتر به بهره‌برداری برسند. عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز با بیان اینکه تلاش ما در جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در مدت زمان کوتاه است، گفت: در سال آینده در زمان بودجه‌بندی به پروژه‌هایی که قابلیت اجرایی بیشتری دارند و تأثیرگذاری زیادتری بر فرهنگ شهروندان دارند، بیشتر توجه خواهیم کرد. صفایی بیان کرد: در سال جاری 11 سالن ورزشی در یازده منطقه شهرداری شیراز اجرا می‌شود که سه مورد آن در حال اجرا بوده و مابقی به زودی کلنگ‌زنی می‌شوند.


براساس این گزارش برخی از پروژه‌های عمرانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عبارتند از: احداث موکب احمدی در مرز شلمچه، طراحی و اجرای یازده سالن ورزشی چندمنظوره در سطح مناطق، احداث انبار سازمان فرهنگی، مطالعه و طراحی و اجرای باغ کودکانه، مطالعه و احداث سازه‌های بصری با محتوای فرهنگی، بهسازی و تکمیل مجموعه‌های ورزشی، احداث زمین چمن‌های مصنوعی در مدارس، احداث مجتمع فرهنگی حجت‌آباد و شهید رضایی، بهسازی و تکمیل فرهنگسراهای سطح شهر و فرهنگسرای معلولین، مطالعه و طراحی و احداث مجتمع گردشگری خدماتی رفاهی و احیای گرمابه سوکان، مطالعات، طراحی و احداث مرکز گردشگری و علوم ستاره‌شناسی و پلانتاریوم، احداث زورخانه مرکزی شیراز، مطالعه و بازطراحی و اجرای کافه کتاب، احداث سایبان جهت هیئت‌های مذهبی، موزه ملل، طراحی و اجرای اردوگاه چندمنظوره نوجوانان، اجرای طرح هتل‌های اقلیمی، مرمت و بهسازی سایت‌های گردشگری مشاهیر، احداث و تجهیز ساختمان اداری سازمان فرهنگی، مطالعه و اجرای باغ گذر کتاب، مرمت و تجهیز باغ‌های دلگشا، هنر و جهان‌نما و خواجوی کرمانی، سیستم‌های بلندگوهای شهری، باغات خانواده در سطح شهر، احداث پارک موزه دفاع مقدس و حمایت از برنامه‌ها با موضوع شهدا، مطالعات طراحی و اجرای شهرک بانوان، مطالعات و طراحی و اجرای باغ‌موزه قرآنی، سالن تیراندازی کوشک میدان، ساختمان تعزیه، ایجاد خانه‌های قدیمی و تاریخی، احداث پارک‌های تاریخ و اوتیسم، احداث بوستان‌های موضوعی گردشگری، طراحی دیوارهای شهری مبتنی بر طرح‌های بالادستی و هویت تاریخی و ادبی شیراز، احداث فرهنگسراهای شهرک سامان و کشن، بهسازی و تکیمل سرای محلات، دارالقران‌ها و مراکز اشتغال سطح شهر، ساخت المان‌های فرهنگی، مرکز شیرازشناسی، بهسازی سازه‌های تبلیغاتی، باشگاه همسران مهر و ماه، ساخت تابلوهای راهنمای مسیر گردشگری انقلاب، بهسازی موزه باغ دلگشا و بسیاری دیگر از پروژه‌ها در قالب طرح‌های عمرانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز قرار می‌گیرند.
 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی