[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

کارگروه حمایت قضایی ناجی تولید شد ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، در آستانه افتتاح همایش آموزشی معدن، قوانین معدنی و آشنایی با فعالیت مرکز داوری صمتا به میزبانی اتاق بازرگانی فارس، حمیدیان رئیس اتاق بازرگانی فارس به همراه بهرامن نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران، مهاجر خزانه‌دار اتاق بازرگانی ایران و دریانی رئیس مرکز داوری معدن و صنعت ایران (صمتا) و رازقی: رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران، تعامل دستگاه قضا با اتاق بازرگانی استان فارس را در کشور کم‌نظیر خواند و گفت: تعامل دستگاه قضا با بخش خصوصی و حمایت از فعالیت اقتصادی مشروع در استان فارس در کشور مثال‌زدنی است که این استان می‌تواند الگوی خوبی برای تعمیم به کل کشور باشد. وی افزود: برگزاری منظم جلسه کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی و حضور نماینده دادگستری و دادستانی دو روز در هفته در اتاق بازرگانی فارس یک حرکت منحصر به فرد، ارزشمند و مؤثر است که این مدل تعامل و رفع مشکلات بخش خصوصی باید به عنوان الگو در بین سایر اتاق‌های بازرگانی در کشور تبیین و اجرایی شود.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: عمده مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌های بانکی است که قوه قضائیه به عنوان حامی اقتصاد پویا و شفاف در کشور با ارائه راهکارهای حمایتی، مدافع بخش خصوصی در مقابل زیاده‌خواهی بانک‌هاست. 
در این جلسه حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس نیز گفت: نگاه ما در دستگاه قضایی در استان حمایت از تولید و اقتصاد استان است و در این زمینه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون از فعالیت اقتصادی مشروع و فعالان اقتصادی حمایت می‌کنیم. وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش تولید استان و میزان بهره‌گیری از قانون توسط دستگاه قضایی فارس در حمایت از تولید استان ادامه داد: خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌ها در سطح کشور، اقدامات بسیار ارزشمند و خوبی در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان انجام شده است. موسوی اضافه کرد: ستادهایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی بر این مبنا تشکیل شده که از قانون نهایت استفاده مثبت در جهت حرکت چرخ صنعت و تولید شود؛ نه اینکه از خود قانون به عنوان مانع استفاده شود و این نکته ارزشمندی است که ما در دستگاه قضایی استان فارس آن را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی