[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

تحصیل ۱۴۶هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی، روزنامه شیراز نوین

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس از تحصیل ۱۴۶هزار دانش‌آموز در یک‌هزار و ۲۲۶ مدرسه غیردولتی در این استان خبر داد.
عقیل علیشاهی در مراسم افتتاح دوره توانمندسازی کارشناسان مدارس و مراکز غیردولتی استان فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص معرفی خلاقیت‌های مدارس غیردولتی به جامعه، گفت: فرایند نظارتی بر فعالیت مدارس غیردولتی با جدیت انجام می‌شود؛ لذا مدارس فعالی که کارهای ارزشمندی انجام می‌دهند، مورد تحسین قرار می‌گیرند.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس افزود: مدارسی که از چارچوب قانونی تخطی کنند، مورد تذکر قرار می‌گیرند و در صورت استمرار رویه موضوع در شورای نظارت، مطرح و در ادامه نیز فرایند رسیدگی به مورد آنها انجام می‌شود.
وی به آمار بسیار محدود تخلفات در مدارس و مراکز غیردولتی استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۲۲۶ مدرسه غیردولتی در استان فارس کار تعلیم و تربیت ۱۴۶هزار دانش‌آموز را در سه دوره تحصیلی برعهده دارند.
علیشاهی همچنین از فعالیت حدود ۸۰ مدرسه هیئت‌امنایی در سطح استان خبر داد و افزود: تعداد ۱۴۸۸ مراکز علمی و آموزشگاه آزاد و همچنین ۵۱ مرکز اختلال یادگیری در استان فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: در راستای به‌روزرسانی و ارتقای اطلاعات کارشناسان و تشریح آخرین سیاست‌ها، قوانین و مقررات و برنامه‌های مدارس غیردولتی در سال جاری، دوره توانمندسازی و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی برگزار می‌شود.
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس، حرکت در چارچوب قوانین را از اصول مدارس و مراکز غیردولتی برشمرد و افزود: در این دوره کارگاهی اساتید مختلفی در خصوص رصد چالش‌ها و ارائه راهکارها با کارشناسی سخن خواهند گفت و در نهایت مسائل آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
علیشاهی تصریح کرد: مسائل پرورشی مدارس غیردولتی را با جدیت پیگیری می‌کنیم؛ لذا برنامه‌های خوبی در این مدارس در حال اجراست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی