[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

از ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری تا رفع موانع موجود ، روزنامه شیراز نوین

نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران حوزه ساختمان و مدیریت شهری شیراز با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مقامات مدیریت شهری، سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه سرمایه‌گذاری و شهرسازی برای رسیدن به راهکارهای حل مسائل حوزه ساخت‌وساز برگزار شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران حوزه ساختمان و مدیریت شهری شیراز با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مقامات مدیریت شهری، سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه سرمایه‌گذاری و شهرسازی برای رسیدن به راهکارهای حل مسائل حوزه ساخت‌وساز برگزار و مقرر شد تا جلسات رفع موانع فعالان و سرمایه‌گذاران این حوزه هر ماه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری برگزار شود.
همفکری مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران حوزه ساخت‌وساز مسکن برای ساخت شهری بهتر
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز خرسندی از تشکیل و تداوم این جلسات برای رسیدن به هدف و ساخت شهری پویا و بهتر اظهار کرد: مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران حوزه ساخت‌وساز مسکن به‌عنوان شهروندانی فعال در شهرسازی باید برای رسیدن به شهری پویا حرکت و تلاش کنند.
سید ابراهیم حسینی با اشاره به تعریف و اجرای راه‌های مختلف ارتباطاتی برای رسیدن به نظرات عملیاتی در شورای اسلامی شهر، بیان کرد: وبگاه و اتاق صاحب‌نظران در شورای اسلامی بستری برای ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهروندان است که سرمایه‌گذاران حوزه ساخت‌وساز نیز می‌توانند پیشنهاد‌ها و انتقادهای خود را ارائه کرده و ما پیگیر تمامی آنها خواهیم بود؛ اما باید نظرات عملیاتی نیز ارائه شود تا بتوان در ساخت شهر بهتر تلاش کرد.
او به پنجره واحد سرمایه‌گذاری حوزه ساخت‌وساز به‌عنوان مطالبه سرمایه‌گذاران این حوزه اشاره و بیان کرد: کمیته‌ای در خصوص مسائل حوزه تغییر کاربری در شورای اسلامی شهر شیراز تشکیل شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در این کمیته بررسی‌هایی برای معطل نماندن مراجعه‌کننده انجام شده و به آن متعهد هستیم. حسینی خطاب به سرمایه‌گذاران حوزه ساخت‌وساز مسکن تصریح کرد: ما علاقه‌مندیم با کمک و همفکری شما، این شهر را به معنای واقعی با هم مدیریت کنیم و به همفکری و همکاری شما معتقد و متعهد هستیم.
برگزاری جلسات رفع موانع فعالان این حوزه در هر ماه
شهردار کلان‌شهر شیراز نیز بیان کرد: منکر مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد، نیستیم و برای رفع آنها تلاش می‌کنیم.
محمدحسن اسدی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از فرار سرمایه، اقداماتی در دستور کار برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف شهرداری انجام ‌شده است، تأکید کرد: نیازمند همکاری و حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران و سازندگان صنعت ساخت‌وساز مسکن هستیم.
او به تخفیف عوارض ساختمانی به‌صورت نقدی اشاره و عنوان کرد: به مدیران شهرداری تکلیف کرده‌ایم که ظرف سه ماه، پرونده‌های بلاتکلیف را تعیین تکلیف کنند.
شهردار کلان‌شهر شیراز همچنین معاونان خود را مکلف کرد تا در مناطق حضور پیدا کنند و با تشکیل کمیته رفع موانع، مسائل شهرسازی، عوارضی و املاکی شهروندان و سرمایه‌گذاران ساختمان را به‌صورت مستمر پیگیری کنند.
او اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا جلسات رفع موانع فعالان هر ماه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری برگزار شود.
اسدی با تصریح بر این موضوع که جذب سرمایه‌گذاران، هنر شهرداری است، گفت: به دنبال تحکیم روابط با شهروندان، سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان صنعت ساختمان هستیم.
شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: امروز شیراز تنها کلان‌شهری است که هم‌زمان ۳ خط مترو در دست اقدام و اجرا دارد.
او همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۰هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ٢٠هزار میلیارد تومان پروژه در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد که سه بزرگ‌راه از جمله آنهاست.
شهردار کلان‌شهر شیراز با تأکید بر اینکه امروز یک روحیه اعتقادی، جهادی و رفاقتی در شهر ایجاد شده، عنوان کرد: ضرورت دارد که شهروندان اعتماد در عمل را از شهرداری ببینند.
اسدی همچنین با بیان اینکه در شهرداری ارزش‌افزوده ایجاد شده که حمایت شهروندان و وجود سرمایه‌گذاران و تلاش خود شهرداری دلیل آن است، تأکید کرد: در شهرداری تکریم ارباب‌رجوع سرلوحه کار قرار می‌گیرد.
نگاه ویژه شورای اسلامی شهر شیراز به ۲ موضوع مهم امنیت و زمان در سرمایه‌گذاری 
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: یکی از اتفاقات شایسته شورای ششم، برگزاری نشست‌های متوالی با موضوعات مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری است که این اقدام علاوه بر رفع موانع و مشکلات در این حوزه، منجر به اخذ تصمیمات متناسب با همان شرایط خواهد شد.
علیرضا اسکندری با بیان اینکه امنیت و زمان دو موضوع بسیار مهم در حوزه سرمایه‌گذاری است، افزود: در موضوع زمان نیاز است تا خدمات سرمایه‌گذاری در قالب پنجره واحد مدیریت و دنبال شود.
او تصریح کرد: در این خصوص لایحه‌ای در دستور کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر است که پس از جمع‌بندی نهایی در هفته‌های جاری به صحن شورا ارجاع می‌شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: برگزاری نشست‌ها و عمل به تعهداتی که برای مدیران شهرداری ایجاد شده است، در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری تعریف شده که بارها در جلسات مختلف این موضوع عنوان‌شده و سند میثاق‌نامه سرمایه‌گذاری موجب می‌شود مشکلات از سر راه سرمایه‌گذاری برداشته شود.
اسکندری ادامه داد: متأسفانه تا به امروز قوانین جاری شهرداری سرمایه‌گذاران حوزه مسکن را به‌عنوان سرمایه‌گذار نمی‌پذیرفت و به‌عنوان فعال بخش مسکن می‌پذیرفت و تعریف از یک سرمایه‌گذار مشارکت با شهرداری بود؛ اما با تغییر تعریف جدید از سرمایه‌گذار که از اقدامات خوب و ارزنده شورای ششم است، به موضوع مسکن و ساخت‌وساز اهمیت ویژه‌ای داده شد.
او خاطرنشان کرد: در رابطه با مصوبه شورا تمام نمایندگان شورای ششم پذیرای نظرات و انتقادات هستند تا گره‌های این حوزه باز شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بسته‌های تشویقی بعضی از سازندگان معتقدند در زمان صدور نقشه عوارض را پرداخت کنند تا با افزایش قیمت مواجه نشوند، گفت: این موضوع در شورا تصویب‌ شده و طرح در انتظار تأییدیه فرمانداری است که در صورت تقاضا خود مؤدی می‌تواند عوارض را پرداخت کنند.
این مقام اقتصادی در شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تلاش در خصوص سرمایه‌گذاری گفت: باید آیین‌نامه کاملی را در حوزه ساختمانی و غیرساختمانی داشته باشیم تا از سرمایه‌گذار حمایت کند.
اسکندری از شهردار شیراز خواست تا این نشست‌ها به‌صورت دوره‌ای و با حضور سایر دستگاه‌های متولی حوزه ساخت‌وساز برگزار شود.
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر این موضوع که شهرداران مناطق باید یک روز را به سرمایه‌گذاران اختصاص بدهند، عنوان کرد: یک کمیته یا کارگروه تشکیل شود و در این کمیته شهردار کلان‌شهر شیراز و معاونت مالی و اقتصادی مجموعه مدیریت شهری حضور جدی داشته باشند تا روند پرونده‌هایی که در هر منطقه از سال‌های دور به سال‌های بعد منتقل می‌شود، بررسی شود.
او گفت: همچنین با تشکیل یک کارگروه تعیین تکلیف پروژه‌هایی که هر سال به سال بعد موکول می‌شود، صورت گیرد تا تصمیم قاطع و صحیح انجام شود.
بنا به اظهار اسکندری، با تشکیل این کارگروه انتقادات و مشکلاتی که سرمایه‌گذاران با آن روبه‌رو هستند، برطرف خواهد شد و همچنین شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران خواهیم بود تا شهری درخور نام شیراز داشته باشیم.
اهتمام مدیریت شهری شیراز برای برگزاری نشست با سرمایه‌گذاران حوزه ساخت‌وساز مسکن
نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز از اهتمام مدیریت شهری برگزاری این نشست با سرمایه‌گذاران حوزه ساخت‌وساز مسکن به جهت تعامل هرچه بیشتر میان این دو حوزه قدردانی و اظهار امیدواری کرد: جلسات هم‌اندیشی میان سرمایه‌گذاران و مدیران موجب می‌شود علاوه بر شنیدن دغدغه‌ها بتوان بخشی از آنها را مرتفع کرد.
محمود صفایی در خصوص بیان موضوعاتی که از سوی سرمایه‌گذاران حوزه ساختمان مطرح شد، افزود: قطعاً بعضی از موارد که اعلام شد، مشکلات قانونی در دستگاه‌هایی است که شهرداری نظارتی بر آنها ندارد، اما می‌توان این مسائل را به مسئولان بالادست انتقال داد.
او با اشاره به اینکه نظام‌ مهندسی مستقل از شهرداری و یک قانون مستقل است، خاطرنشان کرد: در این حوزه شهرداری نظارتی ندارد، اما مجموعه شورا و شهرداری در مدیریت جدید چنین رویکردی دارد که در زمینه‌های مختلف مواردی را انجام ‌دهد تا در مباحث مالی تسهیلات متفاوتی را برای افراد مختلف همچون اعمال تخفیف ایجاد ‌کند.
نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به اینکه در حوزه شهرسازی اقدامات و طرح‌هایی در دستور کار است که تصویب آنها راهگشای بسیاری از موضوعات است، اضافه کرد: در خصوص زمان‌بر بودن مباحث صدور پروانه و مشکلات مربوط به آن در هفته گذشته با شهردار شیراز در این خصوص بحث و گفت‌وگو شد و تلاش داریم تا با رفع مشکلات این حوزه، تسهیل حضور سرمایه‌گذاران در این بستر فراهم شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی