[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

لذت بسکتبال با بوی زرشک‌پلو، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
حضور بازیکن آمریکایی در تیم لیگ برتری بسکتبال شیراز، ظاهراً رضایتمندی دوطرفه‌ای را ایجاد کرده است؛ او بیشترین امتیازات را برای تیم شهر ما به دست می‌آورد و در ازای آن، از هوا و غذایی لذت می‌برد که بعید است در زادگاه خودش نمونه آن را پیدا کند.
بعد از چندسال، دوباره نام شیراز وارد چرخه بسکتبال کشور شده و علاقه‌مندان این رشته پرطرفدار دوباره می‌توانند از نزدیک شاهد نمایش بهترین بازیکنان شاغل در ایران باشند.
باشگاه لیموندیس شروع بدی هم در رقابت‌های این فصل نداشته و در قیاس با خاطرات آخرین تیمی که با نام شیراز در لیگ برتر کشور حضور داشت، می‌توان از نحوه بازی و نتایج این تیم، حتی هنگام شکست، رضایت نسبی داشت.
لیموندیس برای برخورداری از توان رقابت با تیم‌های لیگ برتری، دو بازیکن خارجی را هم به خدمت گرفته است؛ یک بازیکن بلندقامت صربستانی که تاکنون نتوانسته انتظارات را برآورده کند و یک بازیکن آمریکایی که در تمامی بازی‌ها، مؤثرترین و امتیازآورترین بازیکن تیم شیراز بوده است.
جیلن بردلی که حالا 30ساله است، در بازی نخست لیموندیس برابر شهرداری گرگان، 21 امتیاز از 65 امتیاز تیمش را به دست آورد؛ او بیش از 33 دقیقه در زمین بود و از 6 پرتاب سه‌امتیازی که به سمت سبد رها کرد، 4 پرتابش به سبد نشست.
در بازی دوم مقابل مس که منجر به پیروزی 84-83 لیموندیس در وقت اضافه شد، جیلن بیش از 41 دقیقه در میدان بود و در 9 اقدام به پرتاب سه‌امتیازی، پنج بار موفق عمل کرد؛ او در مجموع با کسب 25 امتیاز بهترین بازیکن زمین شد. نقطه اوج کار او در 2صدم ثانیه مانده به پایان بازی رقم خورد؛ زمانی که مس کرمان با یک امتیاز برتری در آستانه کسب پیروزی بود، اما پرتاب 2 امتیازی بردلی همه‌چیز را تغییر داد تا جشن شادی در سالن دانشگاه آزاد شهر صدرا برپا شود.
در نبرد سوم لیموندیس در آمل و برابر تیم مدعی کاله، باز هم بردلی ستاره تیم شیرازی بود؛ او این‌بار 4 بار در اقدام به پرتاب سه‌امتیازی موفق بود و تنها یک پرتاب را از دست داد. در مجموع هم با کسب 28 امتیاز در 34 دقیقه حضور در زمین، مؤثرترین بازیکن تیمش لقب گرفت.
بالاخره در بازی چهارم که روز یکشنبه همین هفته برگزار شد، او 27 امتیاز کسب کرد، اما نتوانست مانع از شکست 96 بر 85 لیموندیس برابر مهرام تهران شود.
جیلن بردلی در خصوص عملکرد تیمش در بازی با مهرام به شیرازنوین گفت: می‌توانستیم بازی را ببریم؛ نیمه اول هم به سود ما تمام شد، اما حریفمان تیم خیلی خوبی بود و در کوارتر چهارم همه‌چیز را تغییر داد. باید مثبت فکر کنیم، رو به جلو برویم و پیشرفت کنیم.
چهار هفته است در لیگ ایران بازی می‌کنی؛ در کدام بازی عملکرد بهتری داشتی؟
- من به این چیزها فکر نمی‌کنم(می‌خندد)؛ ما باید تلاش کنیم که بازی‌ها را ببریم. تلاش خودم را می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم، اما چیزی که مهم است، موفقیت کل تیم است.
چه شد که به ایران آمدی؟
- من در اروپا و در لیگ برتر آلمان بازی می‌کردم؛ آنجا با بازیکن ایرانی به نام «مایک رستمپور» آشنا شدم که در گفت‌و‌گو با او و همچنین بازیکنان آمریکایی که در لیگ ایران بازی کرده بودند، مثل پری پتی، تصمیم گرفتم بازی در یک جای جدید مثل ایران را تجربه کنم.
حالا از حضور در ایران و شهر شیراز راضی هستی؟
- از شیراز خیلی خوشم آمده و انرژی مثبت زیادی از حضور در اینجا می‌گیرم؛ شیراز هوای فوق‌العاده و غذاهای فوق‌العادهای دارد؛ رفتار دوستانه مردم را می‌بینم و لذت می‌برم. 
کدام غذای شیرازی را بیشتر دوست داری؟ 
او چند لحظه‌ای تمرکز می‌کند تا بتواند با زبان فارسی نام غذای مورد علاقه‌اش را بگوید. در حالی که منتظریم نام کلم‌پلو را از زبانش بشنویم، لبخند می‌زند و به سختی می‌گوید: زرشک‌پلو!
با وجود اینکه ورزش شیراز تجربیات چندان جالبی از حضور بخش خصوصی در ورزش(به خصوص در یک دهه اخیر) ندارد، اما باید اذعان کرد که ورود یک تیم در رشتهای جذاب و پرطرفدار در سطح اول مسابقات کشوری، شور و هیجانی را در شهر ایجاد می‌کند که به سختی می‌توان به شکل دیگری آن را به دست آورد.
ایجاد یک ارتباط متقابل و منصفانه بین باشگاه لیموندیس و مسئولان شهر و استان، می‌تواند به تداوم این شور و هیجان در شهر کمک کرده و در نهایت منجر به رشد ورزش و رضایتمندی علاقه‌مندان به بسکتبال شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی