[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

امام‌جمعه شیراز: ایستادگی مسلمانان غزه، کیان صهیونیست‌ها را به لرزه درآورد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی مسلمانان غزه، کیان صهیونیست‌ها را به لرزه درآورد، گفت: فارس و شیراز یک‌صدا با ملت‌های جهان اسلام برای حمایت از ملت مظلوم غزه آماده است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز افزود: نکته اولی که این روزها موردتوجه همه جهان اسلام واقع شده، قضیه غزه و مظلومیت مردم فلسطین است که بیش از ۱۱هزار کشته از کودک، زن، مرد، پیر و جوان دارد که به پیشگاه خدای متعال تقدیم می‌شود و ایستادگی این مردم جای تعجب دارد.
وی افزود: حماس با چند گردان القسام وارد نبردی شد که در دوره جمال عبدالناصر ۶ کشور عربی از عهده‌اش برنیامدند؛ البته از نوع انسان‌هایی که اراده قوی ندارند. الان هم بیش از ۶ کشور عربی است که هیچ کاری نمی‌کنند، اما اینها اراده‌شان پولادین است. امام‌جمعه شیراز ادامه داد: چند گردان کاری کرده‌اند که کیان صهیونیست به لرزه درآمده و به گفته برخی تحلیلگران سیاسی، این اسرائیل نیست که می‌جنگد، بلکه لاشه اسرائیل است که روی دست آمریکا می‌چرخد؛ چون آمریکایی‌ها تمام منافعشان را در منطقه دارند از دست می‌دهند. وی در ادامه به سیاست‌های کلی نظام در خصوص جمعیت اشاره و عنوان کرد: غفلتی در این زمینه از گذشته وجود داشته و اگر می‌خواهیم جمعیت اضافه شود، باید مشکل مسکن و شغل جوانان را حل کرد. امام‌جمعه شیراز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقتی سیاست‌گذاری جمعیت را ابلاغ کردند که ۱۰ سند را قبل از آن تبیین فرموده بودند و این یعنی کوتاهی در این زمینه نبوده است. وی اضافه کرد: دولتی‌ها باید اشتباهات گذشته را در زمینه رشد جمعیت جبران کنند. دولت در معنای عمومی یعنی قوه مجریه، مجلس و قوه قضائیه و کوتاهی‌ها و عقب‌ماندگی‌های قوای سه‌گانه باید جبران شود. آیت‌الله دژکام یکی از محوری‌ترین سیاست‌های کلی نظام را سیاست خانواده دانست که رهبر معظم انقلاب ۱۰ سند درباره آن ابلاغ کرده‌اند و گفت: مشخص شده که این کشور از نظر مسئله خانواده باید چگونه اداره شود تا بقیه مسائل کشور هم سامان پیدا کند. وی اظهار کرد: در سیاست‌های کلی خانواده اولین جمله‌ای که رهبر معظم بر آن تأکید کرده‌اند و تقریباً خلاصه همه سیاست‌ها به این برمی‌گردد، اینگونه است که می‌فرمایند خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است. وی خانواده را یک کانون الهی دانست و گفت: محوری‌ترین مبنای دین تشکیل خانواده است. نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در پایان، دو مناسبت هفته آتی شامل میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و همچنین روز جهانی فلسفه و روز بزرگداشت ابونصر فارابی را گرامی داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی