[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

ضرورت توسعه فضای قرآنی در دانشگاه‌ها، روزنامه شیراز نوین

 محمد شبیری- گروه خبر 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌های فارس با تأکید بر تقویت فضای دانشگاه‌های فارس با محافل انس با قرآن گفت: توسعه آموزش‌های قرآنی در مجموعه دانشگاه ضروری است. مسئولان علوم قرآنی باید به این مهم جامه عمل بپوشانند.
حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید مقامی» به مناسبت هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها در نشست شورای مشورتی قرآن و عترت علوم پزشکی شیراز با حضور رئیس دانشگاه و اعضای شورای قرآنی دانشگاه، اظهار داشت: توسعه آموزش‌های قرآنی در مجموعه دانشگاه ضروری است و برای اجرای آن نیازمند همدلی و همراهی مجموعه دانشگاهی است. این مقام مسئول از آمادگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برای همکاری بیش از پیش با اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه خبر داد و بیان داشت: لازم است محافل انس با قرآن در مجموعه دانشگاه به صورت منظم و مستمر با دوره‌های آموزشی برگزار شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر توسعه این فعالیت‌ها در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه تأکید کرد و گفت: تأثیر فعالیت‌های قرآنی در موفقیت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یکی از موضوعات مهم است که مجموعه معاونت فرهنگی بر توسعه فعالیت‌های قرآنی تلاش ویژه دارد.
دکتر سید وحید حسینی، توسعه و گسترش فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی را امری مهم اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود تحریم‌های چندین‌ساله موجود در حوزه‌های مختلف کشور، ایران اسلامی از توانمندی‌های بسیاری در دنیا برخوردار است که این مهم، به برکت وجود قرآن و اهل بیت(ع) است. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز صرف هزینه در فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی با نگاه به آموزه‌های دینی را یک سرمایه‌گذاری برای آینده کشور عنوان کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی