[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

طرز تهیه سیر پلو با مرغ ، روزنامه شیراز نوین

نوآوری و به کار بردن طعم‌‌های مختلف در آشپزی بسیار مهم است؛ گاهی با انجام کار هایی ساده می ‌توانیم غذای جدید و متنوعی درست کنیم. کته سیر هم یک برنج جدید، ساده و خوش‌طعم است که طرز تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد. سیر پلو یک غذای خوش‌مزه گیاهی است که بدون نیاز به اضافه کردن گوشت یا مرغ می‌‌توانید آن را تهیه کرده و از طعمش لذت ببرید. پس اگر سیر تازه در خانه دارید، برای آماده کردن این غذای بسیار خوش‌مزه همین حالا دست به کار شوید.

 مواد لازم برای 6 نفر
برنج ایرانی: 6 پیمانه
سیر تازه: 3 تا 5 بوته
سینه یا ران مرغ: 60 گرم
پیاز: 2 عدد متوسط
زعفران دم‌کرده: به اندازه دلخواه
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

 طرز تهیه
 مرحله اول
در مرحله اول، انتخاب با شماست که برای پختن، سیر پلو با مرغ، ران یا سینه مرغ را انتخاب می‌کنید. پس اگر سینه مرغ را انتخاب کردید، آن را به تکه‌های بزرگ خرد کنید، سعی کنید برای این کار از کارد یا چاقویی مناسب و برنده استفاده کنید تا سینه مرغ شما به راحتی تکه شود، چون هم مرغ، سالم تکه می‌شود و هم زمان برای این کار از دست نمی‌رود.
 مرحله دوم
بعد از انجام این کار، مرغ را با آب به خوبی بشویید؛ دقت کنید که آب گرم مصرف نکنید، چون باعث نیم‌پز شدن مرغ می‌شود.
 مرحله سوم
در این مرحله دو پیاز متوسط را به خوبی بشویید تا هیچ‌گونه خاک و یا حتی گلی بر روی آن نماند، سپس پیازها را در درون یک قابلمه(قابلمه‌ای را به دل‌خواه خود انتخاب کنید و البته سایز و جنس آن را متناسب با غذای شماست) به اندازه دل‌خواه خود خرد کنید.
 مرحله چهارم
پیازها را هم کمی تفت بدهید، چون تفت دادن باعث می‌شود که آنها سبک بشوند. برای خوش‌رنگی پیازها هم می‌توانید، مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. حالا مرغ‌هایی را که خرد کرده بودید به پیاز داغتان اضافه کنید و پیاز و مرغ‌ها را تفت بدهید تا به خورد هم بروند.
 مرحله پنجم
ادویه‌های لازم مانند نمک و فلفل را به محتویات خودتان اضافه کنید، بعد هم زعفرانی که از گذشته سابیده و با آب جوش دم شده است را اضافه کنید؛ زعفران علاوه بر رنگ، طمم و عطر بی‌نظیری به غذای شما می‌دهد.
 مرحله ششم
بعد از این که مواد گفته‌شده به خوبی تفت داده شدند، مقداری آب جوش را در درون محتویات تفت داده‌شده بریزید؛ در قابلمه را نیز حتماً بگذارید و اجازه دهید تا موادتان با آب پخته شوند.
 مرحله هفتم
در این فاصله زمان را از دست ندهید، بوته‌های سیر را در درون یک کاسه بریزید و آن را هم از آب‌ پر کنید؛ حالا حبه‌های سیر را دانه به دانه پوست بگیرید و بعد سیرها را بشویید و کنار بگذارید.
 مرحله هشتم
 وقتی آب برنج شروع به جوشیدن کرد، حبه‌های سیر را در داخل قابلمه برنج بریزید و بگذارید تا آب برنج کم‌کم کشیده شود. بعد از اینکه آب برنج کشیده و خشک شد، تکه‌های سینه مرغ پخته‌شده را داخل قابلمه برنج قرار دهید و با آن مخلوط کنید. حالا سر تا سر برنج، زعفران دم‌کرده را بریزید و روی شعله و حرارت ملایم بگذارید تا برنج دم بکشد.
 مرحله نهم
حالا غذای شما با عطر و بوی شمال با آن عطر خوش سیر حاضر است؛ اگر سیر دوست دارید، حتماً این غذای خوش‌مزه را بپزید و در کنار عزیزانتان میل کنید و عطر غذای شمالی را به خانه بیاورید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی