[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

تولید در مناطق محروم معاف از مالیات ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین اعطای پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی غیردولتی پدیده‌های نوآور قادرآباد گفت: بر اساس قانون، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مجاز است نسبت به صدور مجوز تأسیس و بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی برای بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند. وی افزود: در این زمینه صدور مجوز برای ایجاد و توسعه شهرک صنعتی خصوصی پس از انجام مطالعات امکان‌سنجی فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی در چارچوب طرح‌های توسعه و عمران توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه انجام می‌شود.
سیدمصطفی هاشمی ادامه داد: بر اساس قانون، شهرک‌های صنعتی غیردولتی از کلیه مزایای قانونی شهرک‌های صنعتی دولتی برخوردار خواهند شد.
او همچنین گفت: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی غیردولتی در مناطق کم‌برخوردار و کمترتوسعه‌یافته از معافیت‌های ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم برخوردار خواهند شد. 
وی از صدور پروانه بهره‌برداری پنجمین شهرک صنعتی غیردولتی در استان فارس خبر داد و گفت: با صدور این پروانه، شهرک صنعتی غیردولتی پدیده‌های نوآور قادرآباد آماده جذب سرمایه‌گذار و واگذاری زمین به متقاضیان است.
سیدمصطفی هاشمی گفت: با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌ها، پروانه بهره‌برداری شهرک صنعتی قادرآباد صادر شده و آماده واگذاری زمین به متقاضیان است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه قادرآباد در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به عنوان مزیت اصلی منطقه، افزود: این شهرک صنعتی با هدف ایجاد زیرساخت استقرار صنایع و جذب سرمایه‌گذار در منطقه قادرآباد شهرستان خرمبید راه‌اندازی شده و می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کند.
هاشمی تصریح کرد: زیرساخت‌هایی نظیر شبکه برق، توزیع آب، حفر چاه آب و زیرسازی این شهرک صنعتی غیردولتی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مجوز تأسیس شهرک صنعتی غیردولتی نوآوران صنعت قادرآباد توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در زمینی به مساحت بیش از 10.7هکتار، صادر و عملیات اجرایی زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی نیز انجام شده است، گفت: تاکنون سرمایه‌گذار بخش خصوصی حدود 150میلیارد ریال برای انجام زیرساخت‌ها هزینه کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه صنایع غذایی و صنایع کوچک بدون آلاینده قابلیت استقرار در این شهرک صنعتی غیردولتی دارند، تصریح کرد: این شهرک صنعتی ظرفیت استقرار حدود 40 واحد تولیدی با پیش‌بینی اشتغال 300 نفر را خواهد داشت.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرک‌های صنعتی غیردولتی از کلیه مزایای قانونی شهرک‌های صنعتی دولتی برخوردار خواهند شد، گفت: همچنین واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی غیردولتی در مناطق کم‌برخوردار و کمترتوسعه‌یافته از معافیت‌های ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم برخوردار می‌شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: بانک‌های عامل نیز موظف هستند قراردادهای مربوط به تخصیص زمین در شهرک‌های صنعتی غیردولتی را هم‌ردیف اسناد رسمی پذیرفته و تسهیلات اعتباری و حقوقی مربوط به اسناد رسمی را در این خصوص اعمال نمایند.
وی تأکید کرد: متقاضیان ایجاد این شهرک‌ها باید زمین مناسب که در مالکیت آنها قرار دارد را برای بررسی‌های امکان‌سنجی ایجاد شهرک‌ها معرفی کنند.
تاکنون پروانه بهره‌برداری برای پنج شهرک‌ صنعتی غیردولتی در استان شامل فراسان و کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان، محبت‌گستر در شهرستان اقلید، شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس در شیراز و پدیده‌های نوآور قادرآباد در شهرستان خرمبید صادر شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی