[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

رزمایش جهادگران فاطمی۳ بسیج اصناف فارس آغاز شد، روزنامه شیراز نوین

 مریم شمالیان- گروه خبر
مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی۳ با محوریت اعزام گروه‌های جهادی-تخصصی اصناف به مناطق کم‌برخوردار در طول هفته بسیج سال 1402 در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان فارس برگزار شد.
این رزمایش به همت سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه فجر فارس در قالب «هزار خدمت در هزار نقطه کشور» به یاد شهید والامقام حاج اسماعیل رضایی، شهید شاخص اصناف سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که مراسم افتتاحیه آن هم‌زمان در سراسر استان فارس در سالن اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان فارس صبح روز 29 آبان‌ماه برگزار شد.
 اصناف در شرایط دشوار همواره در کنار هم‌وطنان خود هستند
علیرضا رعنایی، نایب‌رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی 3 در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش‌های مختلفی با محوریت سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان فارس در قالب رزمایش‌های مواسات و همدلی در حمایت از کارگران واحدهای صنفی آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا و خانواده‌های کم‌برخوردار تاکنون برگزار شده است.
وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی و مشکلات ایجاده شده در مناطق کمتربرخوردار، افزود: رزمایش جهادگران فاطمی 3 با ابتکار سازمان بسیج اصناف کشور و در اقدامی جهادی هم‌زمان در سراسر کشور و در اولین روز هفته بسیج آغاز شده است و اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز با تمام توان و با نیروهای جهادی- تخصصی در حوزه اصناف در این رزمایش جهادی حضور خواهد داشت.
رعنایی همچنین اعلام کرد: 12 اتحادیه صنفی در حوزه‌های مختلف خدماتی و تأسیسات در قالب این رزمایش در مناطق کمتربرخوردار شیراز و سایر شهرستان‌های فارس به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.
نایب‌رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس افزود: در این رزمایش، هزار خدمت در هزار نقطه کشور به یاد شهید والامقام حاج اسماعیل رضایی، شهید شاخص اصناف سال 1402 ارائه می‌شود و در استان فارس هم هم‌زمان با سراسر کشور طی هفته بسیج توسط اتحادیه‌های صنفی به افراد نیازمند و محرومی که در مناطق کمتر برخوردار شناسایی شده‌اند، خدمات جهادی- تخصصی ارائه می‌شود که در این میان این خدمات به جامعه عشایر کوچ‌رو نیز ارائه می‌شود.
رعنایی با اشاره به همیشه در صحنه بودن اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان فارس در برنامه‌ها و رزمایش‌های مختلف کشور، گفت: اصناف در فعالیت‌های عام‌المنفعه و در شرایط خاصی مثل سیل، زلزله و کرونا همواره در صحنه بوده و نشان داده‌اند همیشه پیشگام و در کنار هم‌وطنان و همشهریان خود هستند.
 اجرای رزمایش جهادی- تخصصی اصناف
مهدی دوکوهکی، مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه فجر استان فارس هم در این مراسم افتتاحیه گفت: امروز شاهد آغاز به کار سومین رزمایش جهادگران فاطمی در استان فارس هم‌زمان با سراسر کشور هستیم که رزمایش جهادی- تخصصی اصناف در سطح به شمار می‌رود.
وی افزود: در این رزمایش در سطح کشور، هزار خدمت صادقانه در هزار نقطه از کشور به همت اصناف ارائه می‌شود.
دوکوهکی اعلام کرد: هم‌زمان در تمامی شهرستان‌های استان فارس این رزمایش با محوریت بسیج اصناف نواحی مقاومت و شهرستان‌ها با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی 3 به مناسبت هفته بسیج به اجرا درمی‌آید، اظهار کرد: این رزمایش در 29 آبان‌ماه افتتاح می‌شود و برای اجرای آن در سطح شهر شیراز و سایر نقاط استان بیش از 55 گروه جهادی سازمان‌دهی شده‌اند.
مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه فجر استان فارس با تشکر از مشارکت اتحادیه‌های صنفی در برگزاری این رزمایش جهادی، گفت: در این مرحله از رزمایش، 12 اتحادیه صنفی در شهر شیراز همکاری می‌کنند که گروه‌های جهادی آنها با همکاری حوزه‌های بسیج اصناف سازمان‌دهی شده‌اند و به منظور خدمات‌رسانی به مردم عزیز و شریف استان، به مناطق محروم و کم‌بضاعت اعزام می‌شوند.
 تخصصی‌شدن رزمایش‌های جهادی در استان فارس
سرهنگ پاسدار امیر جاهدی، جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار بسیج نیز با تبریک هفته بسیج در این مراسم گفت: در رزمایش جهادگران فاطمی 3، رزمایش‌های مختلفی در قالب گروه‌های تخصصی بسیج اقشار در کشور شروع شده است و طلیعه شروع کار آن، رزمایش «هزار خدمت در هزار نقطه کشور» به یاد شهید والامقام، حاج اسماعیل رضایی، شهید شاخص سال ۱۴۰۲ اصناف کشور است.
وی افزود: در قالب این رزمایش، گروه‌های مختلف جهادی که در مجموعه بسیج اصناف سازمان‌دهی شده‌اند، به ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف که عمدتاً نیازمندان و محرومان هستند، می‌پردازند.
سرهنگ پاسدار جاهدی با ذکر مثال‌هایی در این خصوص بیان کرد: مثلاً صنف اتحادیه مکانیک خودرو ما برای افراد نیازمند بدون دریافت دستمزد یا با لحاظ کردن تخفیف به تعمیر خودرو می‌پردازند.
او همچنین گفت: عمده جامعه هدف ما هم به واسطه کمیته امداد و دستگاه‌های حمایتی مثل بهزیستی شناسایی شده‌اند و خانواده‌هایی که عمده لوازم خانگی آنها آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد، با حمایت صنف تعمیرکاران لوازم خانگی می‌توانند از خدمات تعمیر رایگان در این خصوص برخوردار شوند.
جانشین فرمانده سپاه فجر در امور اقشار بسیج نیز با تبریک هفته بسیج افزود: در سنوات گذشته رزمایش‌ها به صورت عمومی برگزار می‌شد، اما از سال گذشته رزمایش‌ها تخصصی شده‌اند؛ به عنوان نمونه در طول هفته مبارک بسیج، بسیج جامعه پزشکی به ارائه خدمات پزشکی رایگان به جامعه محرومان و مستضعفان می‌پردازد یا بسیج جامعه کشاورزی در حوزه خدمات مشاوره ای به کشاورزان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.
او گفت: تا پایان هفته بسیج، ارائه این خدمات به صورت تخصصی ادامه خواهد یافت که در هفته بسیج به صورت رزمایش‌گونه است، اما تا پایان سال هم ارائه این خدمات تخصصی ادامه خواهد یافت. همچنین لازم به ذکر است که برای 12 اتحادیه صنفی ما در استان فارس برای مشارکت مستقیم در قالب این رزمایش، ارائه خدمات تخصصی تعریف شده، اما این بدان معنا نیست که سایر اتحادیه‌ها خدمات ارائه نمی‌دهند.
جاهدی اعلام کرد: طرح عمران روستا نیز در این رزمایش با محوریت بسیج مهندسین عمران بعد از ظهر 29 آبان با میزبانی فارس شروع شده است. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی