[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

واکنش تهیه‌کننده «فسیل» به پایان اکران فیلمش، روزنامه شیراز نوین

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فسیل» گفت: پایان نمایش «فسیل» باعث افزایش فروش فیلم‌های دیگر نمی‌شود؛ مبلغ فروش این فیلم برای سینما و سینماداران در اکران هیچ فیلمی دیگر تکرار نخواهد شد. به گزارش ایرنا، سید ابراهیم عامریان درباره موضع خود نسبت به اتمام اکران فسیل از هفته آتی، اظهار داشت: فسیل مانند یک لقمه بر سر سفره‌های سینماها و سینمادارها بود که آن را جمع کردند و مطمئن باشید با نبودن فسیل هیچ تغییری در روند فروش فیلم‌های دیگر ایجاد نمی‌شود.تهیه‌کننده فیلم انفرادی در پاسخ به اینکه فیلم ویلای ساحلی و چند فیلم کمدی دیگر قرار است جای فسیل را بر روی پرده نقره‌ای بگیرند، گفت: فیلم‌های کمدی جای خودشان را در فروش باز می‌کنند. مگر کل سانس‌های فیلم فسیل چقدر بوده که بخواهد مزاحم فروش فیلم دیگری باشد؟ مطمئن باشید این سانس‌ها در اختیار هر فیلمی با هر ادعایی قرار بگیرد، ۵ الی ۱۰ نفر هم سالن را پر نمی‌کنند. عامریان درباره تنوعی که دیگر فیلم‌ها در اکران ایجاد می‌کنند، توضیح داد: فیلم‌های دیگر چه تنوعی ایجاد می‌کنند؟ مردم نمی‌خواهند فیلم اجتماعی ببینند؛ مقصر آن نیز من نیستم. اگر مردم فیلم‌های اجتماعی یا غیرکمدی نمی‌بینند، به خاطر کمبود سانس برای این فیلم‌ها نیست؛ این فیلم‌ها همین سانس‌هایی هم که دارند را پر نمی‌کنند. تهیه‌کننده تگزاس ادامه داد: برای مردم فیلم می‌سازم و دوست دارم مردم فیلمم را ببینند. اگر شرایط به گونه ای بود که مردم به فیلم اجتماعی اقبال نشان می‌دادند فیلم اجتماعی می‌ساختم. دوست ندارم فیلم بسازم و در خانه آرشیو کنم؛ به همین خاطر وقتی می‌بینم نیاز مردم جامعه این است که شاد باشند، فیلم کمدی می‌سازم تا مردم آن را ببینند.این کارگردان تأکید کرد: مدیران سازمان سینمایی تا امروز فضا را خوب مدیریت کردند، اما برخی همکاران ما از روی بخل و حسد نمی‌توانند ببینند که فیلمی این‌گونه بفروشد و فیلم خودشان نفروشد. عامریان خطاب به دیگر سینماگران گفت: به همکارانم توصیه می‌کنم به‌جای آنکه در تولید سود کنند برای فیلم هزینه کنند و فیلم خوب بسازند که مردم و مخاطب وقتی فیلم را می‌بینند، حالشان خوب شود.
وی تأکید کرد: ما کلاه‌بردار نیستیم و دوست داریم مردم با حال خوب سینما را ترک کنند؛ پس بهتر است همکاران برای مخاطب فیلم بسازند؛ نه برای خودشان و خانواده‌هایشان.
این کارگردان در پایان به فیلم‌های تگزاس و انفرادی اشاره کرد و گفت: قبلاً هم چنین اتفاقی برای فیلم‌های انفرادی و تگزاس افتاد و همه را با فروش بالا از پرده پایین آوردند؛ حالا نیز باز همان رویه اشتباه را تکرار می‌کنند. در آن زمان نیز فهمیدند با برداشتن فیلم تگزاس با دو میلیارد فروش هفتگی هیچ اتفاقی برای سینماها نیفتاد. او افزود: من براساس تجربه مشابه همین روزها را دیده‌ام و جز سکوت کاری نمی‌کنم.
فیلم سینمایی فسیل به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان با بیش از ۵ میلیون مخاطب و ۲۸۰ میلیارد تومان فروش گیشه، دومین فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای ایران بعد از انقلاب به شمار می‌رود؛ اکران این فیلم سینمایی تا ۸ آذرماه در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی