[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

ثبت صادرات به نام فارس باشد، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه در دیدار با محسن جلواتی، بر روند رو به رشد صادرات فارس تأکید و تصریح کرد: محصولاتی که در فارس تولید می‌شوند، در مرحله صادرات به اسم این استان ثبت شود. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با محسن جلواتی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گمرک و قائم‌مقام دیده‌بان شفافیت و عدالت در شیراز، با تأکید بر اینکه مشکلات موجود قطعاً با فکر و تدبیر حل می‌شود، گفت: نیازمند نگاه فرابخشی، با تمرکز بر حل مشکلات هستیم. 
استاندار فارس در ادامه به حجم صادرات استان اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از صادرات مربوط به استان فارس از سایر گمرکات کشور انجام و به نام آن گمرک ثبت می‌شود؛ لیکن وقتی تولید محصول در استان فارس انجام شده، صادرات آن نیز باید به اسم فارس انجام شود. وی بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم از خام‌فروشی جلوگیری کنیم؛‌ به همین سبب پیشنهاد کردم در برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب شود تا تمام صنایع کشور و معادن موظف شوند ۳۰ درصد از درآمد خالص خود را در صنایع پایین‌دستی یا صنایع مرتبط با آن سرمایه‌گذاری کنند. دکتر ایمانیه با تأکید بر اینکه تحقق این موضوع در حوزه‌های مختلف برای کشور تأثیرگذار است، اظهار داشت: در زمینه‌های مختلف با توجه به وجود ظرفیت‌های متعدد، ایجاد ارزش افزوده برای صنایع معدنی و صنعتی امری اجتناب‌ناپذیر است که تحقق آن علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق تولید را در پی دارد.
نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگر سخنان خود، خواستار به‌روزرسانی و تأمین تجهیزات گمرک مستقر در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد و افزود: علاوه بر این، گمرک فرودگاه لامرد نیز می‌بایست توسعه و گسترش یابد. با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای درآمدسازی استان و کشور نقش بسزایی دارد، می‌بایست به صورت ویژه دیده شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی