[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

مرد فیل‌نما با ارکستر سمفونیک مهمان شهرزاد می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

نمایش موزیکال «پروتئوس» براساس داستان واقعی زندگی «جوزف کری مریک» موسوم به «مرد فیل‌نما» با همراهی گروه ارکستر سمفونیک با رهبری و آهنگ‌سازی وحید خیری به پردیس تئاتر شهرزاد می‌رود. 
به گزارش ایرنا، امید عزیزی، کارگردان نمایش موزیکال پروتئوس در این خصوص اظهار داشت: نمایش پروتئوس که پیشتر روی صحنه رفته بود این‌بار به صورت موزیکال و با اثر یک آهنگ‌ساز ایرانی به روی صحنه می‌رود.
این نمایش از روز چهارشنبه با تهیه‌کنندگی علی برقبانی به مدت ۱۵ شب در سالن شماره ۲ شهرزاد روی صحنه خواهد بود.
وی با اشاره به اقتباس خود از رمان «مرد فیل نما و خاطرات دیگر» نوشته سِر فردریک ترویس(پزشک جوزف کری مریک) گفت: داستان پروتئوس از این قرار است که جان مریک از بیماری عجیبی رنج می‌برد که به سبب آن، پوستش ضخیم و ناصاف شده و برآمدگی‌های بزرگی روی بدنش پیداست؛ او زندگی سختی داشته و همانند یک حیوان با او رفتار می‌شود تا اینکه دکتری به نام «فردریک ترویس» را ملاقات می‌کند و ...
عزیزی که پیش‌تر نمایش‌های انسان و مخمسه را در تهران به روی صحنه برده است، نویسندگی نمایشنامه و ترجمه اثر را انجام داده است.
او می‌گوید: این برای نخستین بار است که یک نمایش موزیکال اقتباسی از داستان خارجی با همراهی ارکستر سمفونیک با آهنگ‌سازی آهنگ‌ساز ایرانی به روی صحنه می‌رود. پیش‌تر نمایش‌هایی مانند بینوایان که براساس قصه‌های خارجی است اجرا شده، اما پروتئوس این تفاوت را دارد که آهنگ‌سازی آن با یک آهنگ‌ساز ایرانی است. وحید خیری، دانشجوی موسیقی آهنگ‌سازی اثر را بر عهده دارد و ملودی‌ها با حال و هوای موسیقی ایرانی است.
در این نمایش، علی برقبانی، حمیدرضا فراهانی، مانیا علیجانی، ماهور شیدایی‌فر، علی‌رضا آژیده، فاطمه کوتاوی نژادیان، روزبه جعفری، رضا احدی، آرش همتی، امیرمهدی نجف‌زاده، امید درویش‌زاده، جاوید عرب‌محمدی و نیلوفر سیدی ایفای نقش می‌کنند.
عوامل پروتئوس عبارتند از: دستیار کارگردان: دیبا قفقازی، مدیر اجرایی: امیر فرزام دهنوی، مدیر تولید: سعید اردشیری، مدیر صحنه: سامان عباسی، طراح فرم و حرکت: غزال بختیاری، طراح صحنه و طراح نور: محمد نادرپور و حمید نادرپور، طراح لباس: عارفه موسوی، دستیار لباس: نیلوفر سیدی، طراح گریم: اعظم چشمی، اجرای گریم: نرگس یادگاری و وحید صحرایی، طراح پوستر و بروشور: زینب زند بصیری، مدیر روابط عمومی و تبلیغات و مشاور رسانه‌ای: عرفان بابایی، ساخت تیزر: فرشید و جمشید بیچرانلو و موبایل‌گرافی: زینب زند بصیری و محیا چگرنه.
نوازندگان پروتئوس شامل گروه ویولن: بهروز متین نژاد، سیده ستاره پارسا، مهسا جعفری، ریحانه بدلی، سارا نوری‌نژاد، علی عبادی و تبسم افتخاری، ویولُنسل: جهان عیدانی، نازنین حاجی‌مدرسی، گیتار: دانیال غنی‌زاده و میلاد نوروزی، گیتار باس: علی ترکان، گیتار الکتریک: محمدرضا کاظمی، درام و پرکاشن: امیر رفیعی، دیانا قفقازی و سامان بیتانه و آکاردئون: ماهور پاپهن.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی