[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

کلاهبردار رسیدساز به پایان خط رسید ، روزنامه شیراز نوین

رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی و دستگیری مردی ۳۸ساله که با ارائه رسیدهای جعلی بانکی مبلغ یک‌میلیارد ریال از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. امیرحسین سلیمانی روز ۲ آذر با اشاره به روش‌های کلاهبرداری نوین سایبری گفت: مردی ۴۲ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد که پس از ثبت آگهی فروش موتورسیکلت در یکی از سایت‌های آگهی‌محور به ارزش ۳۰۰میلیون ریال، فردی با او تماس گرفته و پس از توافقات اولیه و مراجعه به درب منزل، اقدام به خرید و ارائه یک رسید بانکی کرده که پس از گذشت چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه به حساب خود و جعلی بودن رسید شده است و مراتب جهت رسیدگی در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت. رئیس پلیس فتا فارس افزود: مأموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم با هویت‌های جعلی برای دریافت کالای درج شده در سایت آگهی‌محور به درب منزل افراد مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی جعلی که نشانگر مبلغ واریزی از طریق اینترنت به حساب آنان بوده، کالا را تحویل گرفته و محل را ترک می‌کرده است. وی با بیان اینکه کارشناسان با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند، تأکید کرد: با هماهنگی قضایی، وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کرده و به مقر انتظامی انتقال دادند و متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس، به جرم خود اقرار کرد. همچنین این متهم برای ناشناس بودن از سیم‌کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده کرده است.
سلیمانی با اشاره به اینکه با بررسی‌هایی که تاکنون صورت‌گرفته، متهم با همین شگرد اقدام به کلاهبرداری یک‌میلیارد ریالی از شهروندان کرده است، اظهار کرد: هم‌استانی‌های عزیز برای جلوگیری از این‌گونه کلاهبرداری‌ها باید سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی موردنظر اطمینان حاصل کنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس در پایان سخنان خود به هم‌وطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی