[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

پیشرفت منطقه ۹ با مدیریت جهادی ، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهرداری منطقه ۹ شیراز، مقصد هفتمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌منظور بررسی مسائل و فرصت‌های موجود در منطقه و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و ایجاد امید بود. 
 احصای مشکلات در بازدید‌های میدانی
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص بازدید نظارتی از شهرداری منطقه ۹ اظهار کرد: در هفتمین بازدید در ادامه بازدیدهایی که از مناطق و دیگر حوزه‌های شهرداری به اتفاق جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونان و مدیران ستادی انجام می‌شود، دیروز در خدمت شهرداری منطقه ۹ بودیم. سیدابراهیم حسینی با بیان اینکه هرچه تعداد بازدیدها بیشتر می‌شود، جلسات منظم‌تر و متشکل‌تر می‌شود، افزود: در این دیدارها، خواسته‌های مردم با یک شکل و شمایل بهتری هم شنیده و هم پیگیری می‌شود. بنا به اظهار این مقام ارشد شورای اسلامی شهر شیراز، در این بازدید، از طرف یاوران شوراها هم مسائل اجتماعی خوبی عنوان و هم برخی از مشکلات جدی که مردم با آن مواجه بودند، مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: منطقه ۹ منطقه‌ای است که هم در مسیر رشد، استعدادهای ویژه‌ای دارد و هم ابرپروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف می‌توان برای آن تعریف کرد.
حسینی با اشاره به مسائل این منطقه تصریح کرد: اگر نگوییم منطقه ۹ پرمشکل‌ترین حریم را در مناطق دارد، حداقل یکی از پرمشکل‌ترین‌هاست که احتیاج به یک مدیریت جدی و کار خوب و انقلابی دارد که هم‌اکنون در حال انجام است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برخی معضلات حوزه شهری که هم‌اکنون در اثر وجود برخی از قسمت‌هایی است که کارهای نیمه‌صنعتی انجام می‌دهند و برای مردم ایجاد شده، احتیاج به یک برنامه‌ریزی جدی دارد. حسینی خواستار ورود شورای اسلامی شهر و شهرداری در این مسائل شد و گفت: مسئله مدیریت کمربندی سابق که در یک حوزه ۱۸ کیلومتری مسئولیت آن را شهرداری شیراز متقبل شده، از مواردی است که نیازمند ورود شورا و شهرداری است. رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پروژه‌های در دست اجرا و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت اجرای پروژه‌های جدید در منطقه ۹، نشان از مدیریت جهادی است.
 اهمیت بازدیدهای نظارتی از منظر مدیریت شهری
شهردار کلان‎شهر شیراز با ابراز خرسندی از توفیق حضور در بین مردم منطقه ۹ اظهار کرد: بزرگ‌ترین رسالت همه ما خدمت به مردم شریف شهرمان شیراز است. محمدحسن اسدی با بیان اینکه در بازدید ۶ساعته میز خدمت منطقه ۹، حضوری بدون واسطه و رودررو با مردم داشتیم، افزود: در این بازدید به درخواست‌های مردم، یاوران شورا و معتمدان محلات پاسخ داده شد. این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز که از استقبال شهروندان در این بازدیدها سخن می‌گفت، بر اهمیت دوگانه این بازدیدهای نظارتی از منظر مدیریت شهری و شهروندان و سرعت‌بخشی به امور و مسائل مردمی تأکید کرد. این مقام ارشد شهری بیان کرد: دیدار با همکاران شاغل در منطقه ۹ و بررسی جزئیات کار و دغدغه‌های آنها، از دیگر مواردی بود که در این بازدید ۶ساعته انجام شد. اسدی گفت: این دیدارها علاوه بر مناطق، به سایر بخش‌های شهرداری خواهد رسید و اعتقاد داریم رسالت ما خدمات‌رسانی به مردم است و باید درب اتاق مدیران به روی مراجعان و ارباب‌رجوع باز باشد و پاسخ‌گوی تقاضا و درخواست‌های مردم و شهروندان باشیم.
 افزایش سهم اعتبارات سرمایه‌گذاری و عمرانی 
عضو هیئت‌رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: بازدید نظارتی در شهرداری منطقه ۹ با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونان و مدیران شهرداری تشکیل شد و دیروز تمامی مسئولان ارشد شهری در منطقه ۹ در خدمت شهروندان عزیز این منطقه بودند. سیده مریم حسینی خواستار نگاه ویژه مدیریت شهری به منطقه ۹ شد و گفت: منطقه ۹ شهرداری شیراز منطقه‌ای با محلات متفاوت، شرایط خاص، کم‌برخوردار یا محلاتی است که در حال پیشرفت هستند؛ پس نیاز است از طرف مدیریت شهری به این منطقه نگاه خاص و ویژه‌ای شود.
سیده مریم حسینی که به عنوان عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۹ سخن می‌گفت، عنوان کرد: در این منطقه، اعتبار سرمایه‌گذاری ۱۶میلیارد تومان اضافه بر سازمان وجود داشت که افزایش اعتبار عمرانی نیز چیزی حدود ۳۷۵میلیارد در نظر گرفته شده است و این امر نویددهنده توسعه و آبادانی در منطقه خواهد بود. وی همچنین در زمینه افزایش اعتبارات این منطقه سخن گفت و تصریح کرد: سال گذشته اعتبار محرومیت‌زدایی این منطقه ۳۶میلیارد تومان بوده که این اعتبار امسال حدود ۴۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان شده است و پس از پایان پروژه‌ها، مردم در رفت‌وآمدهای شهری‌شان رفع این مشکلات را حس خواهند کرد.
 بازدیدهای نظارتی در راستای حل معضلات اساسی 
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در این بازدید چندساعته علاوه بر رسیدگی به درخواست و مشکلات شخصی شهروندان، با شهردار مشکلات و درخواست‌های اساسی و منطقه احصا شده و در جلسه پس از آن با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار برنامه‌ریزی جهت حل این مسائل و مشکلات به شکل ویژه صورت می‌گیرد. افسانه خواست‌خدایی با بیان اینکه منطقه ۹ یکی از مناطق پرظرفیت شهرداری شیراز است و وسعت زیادی دارد، عنوان کرد: بودجه شهرداری منطقه ۹ نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده و این منطقه قطعاً با نگاهی که شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر دارند، منطقه‌ای رو به پیشرفت و توسعه است و شاهد اتفاقات خوبی در سطح این منطقه خواهیم بود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: این بازدیدها و جلسات بازخورد خوب و اثربخشی داشته و این نوع نظارت و پیگیری بستری را برای رسیدگی به مشکلات فراهم می‌‌کند تا بخشی از مسائل شهروندان که در حوزه اختیارات صرف منطقه نیست و نیاز است که متخصصان مختلف در شهرداری یا رأساً خود شهردار در این جلسات حضور داشته باشند، در همین جلسات حل‌وفصل شود.
 افق‌های روشن در محدوده شهرداری منطقه ۹ شیراز 
نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تصریح بر دیدار عمومی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز با شهروندان در مناطق مطابق هفته‌های گذشته، در زمینه پروژه‌های در دست احداث منطقه ۹ گفت: در این منطقه پروژه‌های بسیار خوبی در سال جاری و برای آینده کلید خورده که یکی از آنها بوستان حاشیه‌ای به طول ۹ کیلومتر در حاشیه رودخانه سلطان‌آباد است که کلید کار توسط شهرداری منطقه زده شده و یکی از پروژه‌های بسیار تأثیرگذار شهری محسوب می‌شود که امیدواریم طی دو سال آینده این پروژه به بهره‌برداری و افتتاح برسد. محمود صفایی افزود: علاوه بر آنچه قبلاً شهرداری اجرا کرده است، تقاطع‌های خوبی روی کمربندی شیراز برای تسهیل عبور و مرور میان شمال شهر شیراز و جنوب در حال احداث است که همگی جهت ایمنی تردد مردم و سالم‌سازی حرکت در کمربندی اجرا خواهد شد. 
 ارتقای زیرساخت‌های شهری در شهرداری منطقه ۹ شیراز
شهردار منطقه ۹ شیراز نیز اظهار کرد: امید است که با برپایی این میز خدمت‌ها بتوانیم خدمات سریع‌تر و بهتری به شهروندمان ارائه کنیم.عبدالصالح رستم‌زاده با بیان اینکه با تلاش همکاران در سطح منطقه ۹ پروژه‌های بسیار خوبی با محوریت محرومیت‌‌زدایی در حال اجراست، افزود: در راستای ارتقای زیرساخت‌های شهری اقدامات زیادی در منطقه ۹ انجام می‌شود که می‌توان لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی و احداث بوستان‌ها را نام برد. مدیر شهرداری منطقه ۹ شیراز در ادامه گفت: با تلاش همکاران در معاونت‌های عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه ۹ در سال جاری اقدامات بسیار خوبی با برای احداث فضای سبز و بوستان‌های شهری، به مساحت ۵۷هزار مترمربع در سطح منطقه، پیاده‌روسازی و ایمن‌سازی پیاده‌راه‌ها به مساحت ۱۲۸هزار مترمربع و همچنین لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در منطقه انجام شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی