[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

بسکتبال شیراز امیدوار به آینده، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
عملکرد خوب نماینده شیراز در لیگ برتر بسکتبال کشور، امیدواری‌های زیادی را نسبت به آینده این تیم و به طور کلی بسکتبال شیراز ایجاد کرده است.
تیم لیموندیس عصر پنجشنبه دوم آذرماه در سالن دانشگاه آزاد صدرا به مصاف رعد پدافند هوایی مشهد رفت و پیروز میدان شد.
حدود 250 تماشاگر از این مسابقه دیدن کردند که حدود 50 نفر از آنها را خانم‌های علاقه‌مند به بسکتبال تشکیل می‌دادند؛ ضمن اینکه باز هم از مسئولان هیئت بسکتبال، کسی در سالن حضور پیدا نکرد.
در یک دقیقه ابتدایی، تلاش دو تیم برای گرفتن امتیاز بی‌ثمر بود تا اینکه سروش دهقانی، چراغ اول را برای نماینده شیراز روشن کرد و با یک پرتاب دوامتیازی، تیمش را پیش انداخت. ثانیه‌هایی بعد، دو پرتاب آزاد نصیب رعد پدافند شد، اما پوریا خلیفه سلطان تنها یکی از آنها را تبدیل به امتیاز کرد تا نماینده مشهد تنها شانس خود برای به تساوی کشیدن مسابقه تا انتهای بازی را از دست بدهد!
شاگردان محمدرضا اسلامی در دقایقی از کوارتر نخست، اختلاف را به 9 امتیاز هم افزایش دادند، اما رعد توانست در ثانیه‌های پایانی، اختلاف را به 2 امتیاز کاهش دهد؛ هرچند در فاصله 8 ثانیه مانده به پایان، جیلن بردلی، ستاره آمریکایی لیموندیس، پرتاب دوامتیازی دیگری را به ثمر نشاند تا بازی با نتیجه 23 بر 19 به کوارتر دوم برود.
کوارتر دوم مسابقه با پرتاب دوامتیازی موفق پوریا خلیفه سلطان آغاز شد که بردلی بلافاصله این دو امتیاز را با پرتابی دقیق جبران کرد. در ادامه، پرتاب سه‌امتیازی حسین میرشکاری برای رعد، بلافاصله توسط وحید دلیرذهان برای لیموندیس جبران شد.
حرکت و پرتاب عالی سید مهدی جعفری باعث شد تا نتیجه 36 بر 28 بر تابلو نقش بسته و بیشترین اختلاف امتیازی از ابتدای مسابقه به سود نماینده شیراز ایجاد شود.
با ورود وحید اسلامی، کاپیتان لیموندیس به زمین مسابقه، اولین پرتاب سه‌امتیازی این بازیکن کرمانی به ثمر نشست تا سالن به وجد آمده و در نهایت با پاس دیگری از اسلامی و پرتاب دوامتیازی مصطفی رضایی، بازی در نیمه اول با حساب 43 بر 33 به سود لیموندیس به پایان رسید تا این تیم با خیال تقریباً راحتی به نیمه دوم فکر کند.
نیمه دوم با پرتاب دوامتیازی محسن عابدی برای مشهدی‌ها آغاز شد. در ادامه، جیلن بردلی با اینکه زیر سبد و تحت فشار بود، پرتابش را به سمت حلقه رها کرد؛ توپ او در حلقه فلزی چرخید و وارد سبد شد.
احسان صمدی با یک پرتاب زیبا در بازی سه امتیاز برای مشهدی‌ها به ثبت رساند و بردلی با یک دریبل زیبا و پرتاب دو امتیازی، اختلاف را حفظ کرد. در ادامه این مسابقه، پرتاب‌های سه‌امتیازی زیادی برای دو تیم از دست رفت؛ از جمله جیلن بردلی و وحید اسلامی دو بازیکن لیموندیس که تبحر خوبی در این زمینه دارند، در این بازی چندان موفق عمل نکردند. به طوری که بردلی از 4 اقدام خود، فقط یکی را تبدیل به امتیاز کرد و اسلامی هم در 9 اقدام خود، تنها سه بار موفق بود.
در مجموع هم لیموندیسی‌ها در کل مسابقه 20 بار اقدام به پرتاب سه‌امتیازی کردند که تنها 6 اقدام منجر به گل شد. در سوی مقابل اما تیم مشهدی در 19 اقدام، هفت بار موفق بود تا از لحاظ درصد موفقیت در پرتاب سه‌امتیازی، 36 بر 30 موفق‌تر از لیموندیس عمل کرده باشد.
اما در سایر زمینه‌ها، لیموندیس برتری قاطعی بر حریف خود داشت؛ این تیم در کوارتر سوم یک امتیاز کمتر از میهمان کسب کرد، اما در مجموع برتری 62 بر 53 را به ثبت رساند تا با اطمینان راهی کوارتر پایانی شود.
بهنام علی جمعه زاده، اولین امتیازات کوارتر پایانی را برای رعد به دست آورد، اما این تیم هرگز نتوانست اختلاف را به کمتر از عدد 7 برساند. از اواسط کوارتر چهارم، لیموندیس بیش از پیش بر حریف خود چیره شد. اشتباهات زیاد در بین بازیکنان رعد پدافند با واکنش خوبی از سوی سفید و سبزپوشان لیموندیس مواجه می‌شد و در نهایت با پرتاب سه‌امتیازی آرش ثابتی و دو پرتاب آزاد موفق از سید مهدی جعفری، بازی با پیروزی 81 بر 69 لیموندیس شیراز به پایان رسید. این دومین پیروزی لیموندیس در این فصل بود. 
جیلن بردلی بازیکن شماره ۱۴ و آمریکایی لیموندیس، مانند تمامی دیدارهای قبلی، امتیازآورترین بازیکن تیمش بود؛ او در این مسابقه هم ۲۷ امتیاز کسب کرد. این در حالی بود که او برخلاف بازی‌های گذشته، در پرتاب‌های سه‌امتیازی چندان خوب عمل نکرد و تنها یک پرتاب از چهار اقدام او، منجر به امتیاز شد.
آرش ثابتی هم با کسب ۱۵ امتیاز دومین بازیکن برتر تیمش بود. در جمع بازیکن رعد پدافند مشهد نیز احسان صمدی با ۱۷ امتیاز، بهترین بود.
لیموندیس شیراز که با این پیروزی ۸ امتیازی شد، در هفته هفتم رقابت‌ها روز پنج‌شنبه، ۹ آذرماه در رفسنجان به مصاف مس این شهر خواهد رفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی