[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۷
  • دوره جدید

سه امتیاز حساس، حاصل فرصت طلبی زردها، روزنامه شیراز نوین

 محمدرضا جوکار - گروه ورزش
فوتبال شیراز بعد از دو سال، دوباره شاهد یک شهرآورد بود و تیم‌های فجر شهید سپاسی و شهر راز دو تیم بالای جدول و مدعی این فصل به مصاف یکدیگر رفتند.
فاصله نزدیک امتیازی بین این دو تیم و همچنین حضور چندین بازیکن سابق فجر شهید سپاسی در دیگر تیم شیرازی و کادر مدیریتی سابق فجر شهید سپاسی و تقابل با تیم سابق خود بر هیجانات بیشتر این شهرآورد هم افزوده بود.
فجری‌ها که در این فصل در تمام مسابقات خانگی خود در حافظیه پیروز بودند با اعتماد به نفس خوبی پا به میدانگاه حافظیه گذاشتند؛ از طرفی شهر راز هم با پیروزی هفته گذشته و شکستن طلسم پیروزی در حافظیه که در چند بازی اخیر گریبان‌گیر این تیم شده بود و همچنین انگیزه مضاعف وارد زمین مسابقه شده بودند.
مهدی رجب‌زاده در این مسابقه با یک تغییر نسبت به بازی قبل یاران خود را با سیستم چهار-چهار-دو وارد زمین مسابقه کرده بود.
از طرفی ستار زارع هم با توجه به نقطه قوت فجری‌ها در جناح چپ با دو  تغییر در جناح راست دفاعی و هجومی خود بازیکنان خود را با سیستم چهار- سه- سه وارد زمین کرد؛ استفاده از جواد نصیر در سمت راست  خط دفاعی و پیمان نامور در پست وینگر راست از نکات جالب ترکیب ابتدایی زارع در این‌ مسابقه بود.
بازی با احتیاط دوتیم آغاز شد و هرکدام از دو تیم سعی داشتند با حفظ توپ و پاس‌های متوالی نبض و کنترل بازی را در اختیار داشته باشند و در اکثر موارد تعداد پاس‌های متوالی به بیش از ۷ الی ۸ پاس هم نمی‌رسید.
بازی از دقیقه حدود ۲۵ کمی خشن‌تر و فیزیکی‌تر از سوی بازیکنان دو تیم دنبال شد و همچنین تا قبل از دقیقه ۳۵ هم هیچ‌کدام از دو تیم هم موفق به خلق موقعیت جدی روی دروازه یکدیگر نشدند.
بالاخره فجری‌ها در دقیقه ۳۶ از سمت چپ و جایی که سعی داشتند بیشترین حملات خود را از این جناح طراحی کنند به گل رسیدند؛ حرکت زیبای سعید زارع از عمق و پاس دقیق این بازیکن در پشت مدافعان شهر راز در این جناح به ابوالفضل بابایی رسید و ضربه نرم این بازیکن پس از برخورد با مدافع شهر راز، محمد قنبری به گل اول فجری‌ها تبدیل شد و فجر شهید سپاسی را با دست پر راهی رخت‌کن کرد. در آغاز  نیمه دوم رجب‌زاده با دو تغییر تاکتیکی در عمق خط دفاعی و نوک حمله، تیم خود را آماده یک بازی منسجم در دفاع  و  ضدحملات کرده بود.
 در این نیمه یاران زارع علی‌رغم در اختیار داشتن توپ و نبض بازی با  دفاع بسته و پرتعداد فجر شهید سپاسی نتواستند خطر جدی روی دروازه این تیم ایجاد کنند و پشت سد دفاعی شهید سپاسی گرفتار شدند. 
اکثر توپ‌های بلند روی دروازه فجر شهید سپاسی توسط مدافعان این تیم دفع می‌شد، شهر رازی‌ها که روز خوبی در فاز هجومی نداشتند از ضربات ایستگاهی نسبتاً خوبی هم که در اطراف محوطه جریمه فجر شهید سپاسی به دست آوردند، نتوانستند بهره‌ای ببرند.
از طرفی فجری‌ها هم با حفظ اکثر نفرات خود در زمین خودی سعی داشتند با نفرات سرعتی و تکنیکی خود در خط حمله با ضدحملات به گل‌های بیشتری برسند و حتی در یکی دو نوبت هم می‌توانستند به هدف خود برسند که بی‌دقتی مهاجم‌ها و حضور به موقع مدافعان شهر راز مانع از آن شد. حملات پایانی و خطرناک شهر راز هم در پایان نتیجه‌ای برای این تیم نداشت؛ به نظر استرس بازیکنان و فشار بیش از حد این مسابقه روی کیفیت فنی بازیکنان و پاس‌های اشتباه زیاد دو تیم‌ در این بازی تأثیر گذاشته بود؛ در کل شاهد بازی خوب و قابل انتظاری از سوی دو تیم شیرازی نبودیم، ولی در نهایت این تیم ‌فجر شهید سپاسی بود که از همان تک‌گل خود در نیمه اول محافظت کرد، سه امتیاز حساس شهرآورد شیراز را از آن خود ساخت تا با کسب این سه امتیاز حساس هم پیروز شهرآورد شیراز شود و هم توانست روند پیروزی‌های خانگی خود را به هفت پیروزی متوالی خانگی برسانند و با ۲۶ امتیاز و قرارگرفتن در رده دوم جدول همچنان جزو مدعیان صعود باشد.
تیم ‌شهر راز هم با همان ۱۹ امتیاز در پایان هفته سیزدهم در رده هفتم قرار گرفت.
شهر راز در روز چهارشنبه همین هفته در سومین دیدار پیاپی خود در حافظیه، میزبان سایپای تهران است و فجری‌ها هم باید در شهر بابک به مصاف مس شهر بابک بروند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی