[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

بیمارستان کوثر نشان از پرچم‌داری نیکوکاران در فعالیت‌های خیرخواهانه دارد، روزنامه شیراز نوین

فرشتگان در قامت نیکوکاران به زمین می‌آیند. جامعه خیران همان اقشار فرهیخته‌ای هستند که ثمره یک عمر تلاش و سخت‌کوشی خود را با نگاهی انسان‌دوستانه به جامعه هدیه کرده و راه سعادتمندی را بر می‌گزینند.
جامعه ایران با پشتوانه دیرینه تمدنی، فرهنگی و اعتقادی همواره از فعالیت‌های خیرخواهانه بهره‌های زیادی برده است و بسیاری از زیرساخت‌ها و نیازهای اساسی جامعه به همت خیران عاقبت‌اندیش تأمین شده است.
در میان همه حوزه‌هایی که نیکوکاران در آنها حضور درخشانی دارند به نظر می‌رسد که عرصه سلامت و درمان بیش از همه چشم انتظار یاری آنهاست؛ چراکه استان پهناور فارس و کلان‌شهر شیراز با بیش از چهار میلیون جمعیت، قطب پزشکی جنوب کشور و خاورمیانه به شمار می‌رود و هرساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
افراد دردمندی که با نگاهی آرزومند برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی به سرزمین پارس سفر می‌کنند و خانواده‌ای که چشم انتظار بازگشت آنهاست؛ به همین دلیل زیرساخت‌های حوزه سلامت باید پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشد.
در این میان کارنامه کادر درمان به سردمداری پزشکان درخشان است؛ شماری از بهترین پزشکان ایران و جهان حاصل یک عمر تلاش و هوش سرشار خود را به دردمندان ارزانی می‌کنند و در این راه پرفراز و نشیب به پیش می‌تازند.
اما مراکز درمانی فارس و شیراز به مثابه کادر درمان متخصص رشد نیافته‌اند و هنوز با استانداردهای جهانی و پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه فاصله بسیار داریم؛ در این میان است که جامعه خیران با نگاهی متعالی و انسان‌دوستانه وارد میدان عمل می‌شوند و دسترنج پربرکت خویش را پیشکش مردم می‌کنند.
امروزه سهم عمده‌ای از بار سلامت بر دوش مراکز خیریه درمانی است؛ تعرفه‌های اقتصادی آنها قابل رقابت با بخش دولتی است و از لحاظ کیفیت ارائه خدمات نیز به گواه مستندات و نظرسنجی‌ها سرآمد هستند.
این موفقیت برای پایتخت پزشکی ایران با حضور و پشتیبانی همیشگی نیکوکاران میسر شده است؛ مردمان فرهیخته‌ای که پرچم‌دار راه مرحوم نمازی، پوستچی، خلیلی و صدها تن از خیران دیگر هستند و این رسم زندگی نیکو را به آیندگان می‌سپارند.
در همین زمینه معاونت فرهنگی و گروه روابط عمومی بنیاد قلب فارس و بیمارستان کوثر گفت‌وگویی با یکی از طلایه‌داران گسترش زیرساخت‌های حوزه سلامت و فعالیت‌های خیرخواهانه در استان پهناور فارس داشته است.
مردی که با سخنان عمیق و پرمایه‌اش به آرامش می‌رسیم و در یکایک واژگانش پند و اندرزهای دوچندانی نهفته است؛ آقای خورشیدی همان معلم گرانمایه‌ای است که پس از یک عمر مجاهدت در عرصه تعلیم و تربیت، همچنان سرشار از حس انسان‌دوستی است و جامعه را در حوزه درمان و سلامت یاری می‌کند.
او دبیر بازنشسته آموزش‌وپرورش شهرستان فیروزآباد است و با تمرکز بر نیازهای جامعه از عموم جامعه دعوت می‌کند با هر بنیه مالی به عرصه فعالیت‌های خیرخواهانه وارد شده و باری از دوش جامعه بردارند. شعر گران‌مایه «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در کلام این خیر بزرگوار مستور است و راه سعادتمندی را به خوبی دریافته است.
آقای خورشیدی مشارکت در فعالیت‌های نیکوکارانه را سعادتی بزرگ از جانب پروردگار ارزیابی می‌کند و در این زمینه می‌گوید: توفیق خدمت به مردم موهبتی بزرگ است که باید قدردان آن باشیم.
این خیر نیکوکار در سال 1393 بخش دیالیز شهرستان فیروآباد را به مساحت زیربنای ششصد متر مربع احداث کرد که تمامی خدمات طبق تفاهم قبلی با دانشگاه علوم پزشکی تا ابد به صورت رایگان به دردمندان و بیماران دیالیزی ارائه خدمت خواهد کرد.
ساختمان بهار نیکو یکی دیگر از دستاوردهای انسان‌دوستانه این نیکوکار فرهیخته است که جهت ارائه مشاوره به زوجین، خدمات آزمایشگاهی، کلاس‌های آموزشی و دیگر موراد ضروری احداث شده و نقش ارزنده‌ای در تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری از طلاق، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مواردی از این‌دست دارد.
آقای خورشیدی با اشاره به سایر فعالیت‌هایی که در حوزه خیرخواهانه داشته، می‌گوید: در سال 1396 به یاری خداوند موفق به بازسازی و تجهیز بخش اورژانس درمانگاه شهید جعفری فیروزآباد شدم.
این نیکوکار فرهیخته در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از جان‌فشانی‌های همیشگی کادر درمان که با تمامی توان در عرصه سلامت جامعه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: خدمات پزشکان و کادر درمان قابل جبران با مواهب دنیوی نیست و دعاهای بیماران و عموم جامعه بدرقه راهشان خواهد بود.
این دبیر بازنشسته با تأکید بر این موضوع که با دقت فراوانی نسبت به حمایت و پشتیبانی از مراکز درمانی همت می‌گمارد، بیان کرد: بیمارستان کوثر و بنیاد قلب فارس نقش ارزنده‌ای در ارائه خدمت پیشرفته پزشکی و درمانی به همه اقشار جامعه با هر توان اقتصادی دارد و آشنایی با پزشک و شخصیتی فرهخیته، سرکار خانم دکتر یوسفی عزم من را برای پشتیبانی از این مرکز کلان درمانی راسخ‌تر کرد.
آقای خورشیدی با تأکید بر این موضوع که حمایت از بیمارستان کوثر نقطه درخشانی در فعالیت‌های خیرخواهانه‌ام به شمار می‌رود، افزود: طی این سال‌ها، میلیون‌ها نفر از خدمات درمانی بیمارستان کوثر تا به حال بهره‌مند شده‌اند و امیدوارم با حمایت و پشتیبانی از این مرکز کلان درمانی به جامعه ادای دین کرده باشم.
او خاطر نشان کرد: بیمارستان کوثر قطب پزشکی ایران است که نشان از پرچم‌داری نیکوکاران در فعالیت‌های خیرخواهانه دارد. وی با اشاره به این مصرع که «همه جای ایران سرای من است» از نیکوکاران خواست تا وسعت نگاه خویش را گسترده‌تر کنند و حمایت‌های آنها منحصر به منطقه جغرافیایی خود نشود.
به گفته این نیکوکار گران‌قدر همه ما برخاسته از کشور عزیز ایران هستیم و همان‌طور که کادر درمان بدون در نظر گرفتن نژاد، قومیت و مذهب به جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند، جامعه خیران نیز گستره فعالیت خود را افزایش داده و به تمامی نقاط استان و کشور نگاه کنند.
آقای خورشیدی در این رابطه افزود: با توجه به وضعیت کنونی جامعه، حوزه سلامت چشم انتظار حضور و مشارکت بیشتر خیران است و تلاش در این عرصه ارتباطی با بضاعت مالی افراد هم ندارد؛ هر یک از افراد جامعه با هر میزان کمک می‌توانند یک نیکوکار باشند و با پرداخت مبالغ کم و ناچیز هم سهم خود را در فعالیت‌های بشردوستانه ایفا کنند. با جمع‌آوری همین مبالغ اندک هم می‌توان کارهای بزرگ کرد. او در بخش دیگری از سخنانش از عموم جامعه دعوت کرد تا به بیمارستان کوثر بیایند و از نزدیک با فعالیت‌ها و خدماتی که به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود، آشنا شوند؛ آن زمان است که با خیالی آسوده و با اطمینان خاطر برای تجهیز این بیمارستان قدم برداشته و کادر درمان متخصص را برای درمان جامعه یاری می‌کنند. این نیکوکار گران‌قدر در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: جامعه نیکوکاران نسبت به این موضوع اطمینان یابند که دستاورد کمک‌های انسان‌دوستانه در ابتدا نصیب عزیزانشان خواهد شد و نتایج آن در زندگیشان ملموس است.
براساس این گزارش، قرار است این نیکوکار بزرگوار در خريد يک دستگاه آمبولانس با تجهيزات كامل جهت بيمارستان كوثر همكاری كند كه طبق جلساتی كه مبنی بر داشتن تفاهم‌نامه در اين مورد تشكيل شد، قرار بر اين است اين مهم با حضور فرزند آقای خورشيدی و هيئت‌مديره محترم بنياد به نتيجه نهايی برسد.شايان ذكر است آقای خورشيدی درسال‌های گذشته بيمار استاد تابنده بوده كه سلامتی قلب  و نفس‌های خود را مديون اين استاد ارجمند دانسته و ذكر كرد كه سخنان شما در جمع خيران وخيرخواهان مرا كاملاً بر اين كار مصمم ساخت و از ايشان تشكر و قدردانی نمود. اميد است با حضور و دعوت ساير خيران به ادامه ساخت و بازسازی بخش‌های نياز به تغيير و تكميل تجهيزات در اين مركز خيريه بتوانيم روزبه‌روز در جهت خدمت هرچه بيشتر به مردم جنوب كشور؛ به ویژه استان  فارس گام برداريم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی