[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

طرز تهیه گل کلم‌پلو، روزنامه شیراز نوین

گل کلم‌پلو یکی از انواع غذاهای خوش‌مزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود؛ برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.
 
 مواد لازم برای 2 نفر
برنج: ۲ پیمانه
گل کلم: ۱۵۰ گرم
کلم بروکلی:    ۱۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
گوشت چرخ‌کرده: ۱۰۰ گرم
گوجه‌فرنگی: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
زعفران دم‌کرده: ۲ قاشق غذاخوری
ادویه کاری: ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
روغن زیتون: به مقدار کافی 

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه گل کلم‌پلو مجلسی ابتدا برنج را نسبت به نوع آن بین ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت با مقداری نمک و آب ولرم می‌خیسانیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا به جوش بیاید.
 مرحله دوم
پس از اینکه آب جوش آمد، ۱ قاشق غذاخوری روغن و ۱ قاشق چای‌خوری نمک به آب جوش اضافه می‌کنیم. در ادامه برنج خیسانده‌شده را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش قرار می‌دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود.
 مرحله سوم
حالا برنج را آب‌کشی می‌کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و کمی روغن اضافه می‌کنیم. در ادامه برای ته‌دیگ برنج به سلیقه خود از نان لواش یا سیب‌زمینی اسلایس‌شده استفاده می‌کنیم.
 مرحله چهارم
در این مرحله برنج را روی ته‌دیگ ریخته و در قابلمه را می‌گذاریم تا برنج دم بکشد. گل کلم و کلم بروکلی را به صورت بخارپز می‌پزیم و کنار می‌گذاریم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن تفت می‌دهیم.
 مرحله پنجم
پس از اینکه پیاز طلایی شد، گوشت چرخ‌کرده را به همراه ادویه کاری، زردچوبه و مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند؛ سپس گوجه‌فرنگی را رنده کرده و به تابه اضافه می‌کنیم.
 مرحله ششم
در این مرحله فلفل دلمه‌ای را خرد و به تابه اضافه می‌کنیم؛ پس از اینکه فلفل دلمه‌ای‌ها نرم شدند، نصف فنجان آب اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم گوشت به طور کامل بپزد و آب موجود در تابه به طور کامل کشیده شود.
 مرحله هفتم
حالا گل کلم و کلم بروکلی را به همراه زعفران دم‌کرده به تابه اضافه کرده و با دیگر مواد به خوبی تفت می‌دهیم تا با هم یک‌دست شوند. پس از اینکه برنج دم کشید مواد درون تابه را به برنج اضافه می‌کنیم و با هم به خوبی ترکیب کرده و سرو می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی