[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تشکیل ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها، روزنامه شیراز نوین

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا و هیئت همراه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کردند: باید از این ظرفیت‌ها برای تشکیل یک اتحاد و ائتلاف میان کشورهایی که در قبال زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود.
به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این ائتلاف با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، می‌تواند درمورد مسائل مهم جهانی همچون موضوع فلسطین، موضع‌گیری مشترک و تأثیرگذار داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل فلسطین خاطرنشان کردند: موضوع فلسطین فقط مربوط به قضایای اخیر غزه و بمباران‌ها نیست؛ زیرا مردم فلسطین در طول ۷۵ سال گذشته همواره تحت انواع شکنجه‌ها و رنج‌ها و کشتارها بوده‌اند، اما اکنون فاجعه در غزه آن‌قدر بزرگ است که واقعیت برای افکار عمومی جهان برملا شده و امکان پنهان کردن آن وجود ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مواضع رئیس‌جمهور کوبا درباره مسائل جهانی به‌خصوص موضوع فلسطین را همسو با مواضع جمهوری اسلامی خواندند و با اشاره به همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی افزودند: باید روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری علمی، بیش از پیش تقویت شود و امیدواریم با توجه به اینکه دولت جناب آقای رئیسی، دولت «کار و فعالیت» است، تفاهم‌ها و توافق‌ها به پیش روند و به مرحله اجرا و اقدام برسند.
ایشان همچنین با اشاره به دیدار ۲۲ سال پیش خود با آقای «فیدل کاسترو» رهبر فقید کوبا گفتند: انقلاب کوبا و شخصیت آقای کاسترو از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همواره برای انقلابیون ایران جذابیت خاص داشت و دلیل آن هم صداقت در مواضع انقلابی وی بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی