[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس: روند بودجه‌گذاری حمایت از خانواده نزولی نباشد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس از نمایندگان مجلس خواست تا در بودجه‌های سنواتی به مسئله خانواده دقت داشته باشند و سپس افزود: روند بودجه‌گذاری‌ها در این قسمت‌ها نباید نزولی باشد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام روز ۸ دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند، چارچوب حرکت ملت و دولت را در رابطه با موضوعات مختلف مشخص می‌کند. یکی از محوری‌ترین سیاست‌ها، سیاست‌های کلی خانواده است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، جبهه امت اسلامی را در مقابل همه کسانی که به اسلام ناب پایبند نیستند، کاملاً واضح و روشن کرده است. این خط فاصله‌ای که بین ما و آنها به وجود آمد، عده‌ای در ابتدا شاید احساس می‌کردند، پس از مدتی رنگ خواهد باخت؛ زیرا معمولاً حرکت‌های انقلابی بعد از مدتی رنگ می‌بازد، اما چنین نشد.
امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اینکه امروز استکبار یک جبهه بیشتر ندارد، گفت: امت اسلامی در مقابل جبهه استکبار محکم ایستاده است. اصلاً انقلاب اسلامی آمده است تا سهم کشورهای اسلامی را بازپس بگیرد.
آیت‌الله دژکام با یادآوری وقایع فتنه ۸۸ اظهار کرد: ایستادگی رهبر معظم انقلاب صرفاً برای این نبود که یک رأیی جابه‌جا می‌شود؛ بلکه آن جریان تحت عنوان انقلاب رنگی، اصل انقلاب و نظام را مورد حمله قرار داد و رهبر معظم انقلاب به همراه ملت ایستاد. این ایستادگی یک مسئله در جبهه مقابل ما به وجود آورده و آن این است که گفتند ما با سرعت نمی‌توانیم با این انقلاب مبارزه کنیم. ریشه این انقلاب در ایمان و قلب مردم است و باید برای ایمان، اعتقاد و باور ملت برنامه‌ریزی کنیم. لذا اولین و بیشترین جایی که مورد حمله قرار گرفته، خانواده است؛ زیرا خانواده کانون پرورش بچه‌های متدین نسل بعدی است و به دنبال آسیب به خانواده بودند تا نسل بعدی تقید، تعهد و باور به ارزش‌های انقلابی نداشته باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به تشکیل و تحکیم خانواده که رهبر معظم انقلاب سیاست کلی نظام را روی این موضوع قرار داده است، با جدیت اقدام کرد، افزود: ۱۴میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم. باید بدانیم اگر خانواده به شکل اسلامی تشکیل نشود و خانواده‌های اسلامی ما تحکیم نشود، امید دشمن به اینکه در آینده به انقلاب و اسلام لطمه بزند، زیاد می‌شود. این مطلب را ما باید به جد باور داشته باشیم و درمورد آن اقدامات مناسب انجام دهیم که خانواده در اقدامات سیاسی و اجتماعی افراد تأثیر جدی دارد.
آیت‌الله دژکام با اشاره به در پیش ‌رو بودن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بر ضرورت تربیت فرزندان به شیوه آن حضرت تأکید کرد و گفت: به گونه‌ای فرزندان خود را تربیت کنیم که بتوانیم به آنان اعتماد کنیم و کشور، شهر و محله خود را به آنان بسپاریم و بدانیم کسی هست که راه ما را ادامه دهد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی