[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کارت قرمز، پاداش هت‌تریک!، روزنامه شیراز نوین

برای مردی که زندگی‌اش فراتر از آن بود که در فوتبال خلاصه شود، شکست به معنی پایان همه‌چیز نبود. حتی وقتی برزیل آماده رویارویی با ایتالیا در مهم ترین بازی تاریخ خود می‌شد، سوکراتس به نبردهای مهم‌تری فکر می‌کرد. 
او پیش از این، حرکتی را شروع کرده بود که از آن به‌عنوان «دموکراسی کورینتیانس» یاد می‌شد. جسورانه‌ترین نمایش قدرت یک بازیکن تا به امروز برای حرکت و جنبش یک تیم فوتبال بزرگ.
بازیکنان کورینتیانس، کنترل باشگاه را در دست گرفته و خواهان گفت‌وگو درباره اداره تیم بودند. سوکراتس خواهان آزادی بود؛ البته نه فقط برای خودش. او می‌خواست همه برزیلی‌ها مطالبه‌گر باشند، دیکتاتورهای نظامی را سرنگون کنند و کشورشان را پس بگیرند. او قدرت و شخصیت داشت و کشوری با جمعیت 130 میلیون نفر، در حال تماشای حرکت او بودند. یک رؤیا در اسپانیا بر باد رفته بود و سوکراتس نمی‌خواست اجازه دهد رؤیای دمکوراسی به راحتی از چنگش خارج شود؛ او همیشه متفاوت بود.
بعد از ظهر در اوایل دهه 1970، بوتافوگو جونیورز در بازی خارج از خانه و در باتاتایس، شهر کوچکی در قلب منطقه کشاورزی برزیل، بازی می کرد. بارش تابستانی، مزارع پنبه و نیشکر را در بر گرفته بود. باران شدیدی می‌بارید؛ سوکراتس هرگز دوست نداشت در هوای بارانی بازی کند، اما آن روز در زمین حضور داشت و تا قبل از اینکه در میانه میدان صاحب توپ شود، دو بار برای تیمش گل زده بود. یک بازیکن را از پیشِ رو برداشت، یکی دیگر را دریبل زد و در بین گِل و لای به پیش تاخت.
حالا دو مدافع مقابلش بودند؛ او با تظاهر به شوتزنی، یکی از آنها را فریب داد، به نفر دوم تنه زد و  با عبور از هر دوی آنها وارد محوطه جریمه شد. سپس با یک دریبل، دروازه‌بان را هم مغلوب کرد و در حالی که با توپ راه می رفت، به دروازه رسید. روی خط دروازه ایستاد، به سمت زمین برگشت و بازیکنان را نگاه کرد. سپس با پشت پا توپ را به سومین گل خود و ششمین گل تیمش تبدیل کرد. یک گل شگفت‌انگیز که با توجه به شرایط وحشتناک جوی، مهیج‌تر هم به نظر می‌رسید. 
با این وجود، او برای شادی نه به هوا پرید و نه طول زمین را دوید. پسر لاغر، فقط و فقط لبخند زد. هم‌تیمی‌هایش به روی سرش پریدند، جیغ زدند و موهای سیاه کرکی و مجعدش را بر هم زدن، اما او با همان فرم ناخوشایندِ حاصل از بازی در باران، به آرامی به سمت دایره میانی زمین رفت و خودش را تکاند.
همه آماده شروع مجدد بازی بودند که به یک‌باره داور به سمت سوکراتس رفت و کارت قرمز را به او نشان داد!

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی